Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Komunikační strategie v oblasti kombinovaného studia FES Upa

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Komunikační strategie v oblasti kombinovaného studia FES Upa"— Transkript prezentace:

1 Komunikační strategie v oblasti kombinovaného studia FES Upa
Karel Borovička

2 Najděte způsob, jak efektivně a jednoduše zpřístupnit potřebné informace českým studentům kombinované formy studia Neomezujeme se na čistě studenty a čistě studijní věci. Hledáme cokoli je zajímá. Volný prostor.

3 Zaměřte se na záležitosti kolem studia. Službu studentům.
Zjišťovali jsme hlas lidu. Bude dost věcí, které nefungují, berme pozitivně.

4 Zadání témat závěrečných prací Přerušení studia
Témata k řešení ze zkušenosti FES. – doc. Petr, Komárková, Milada Větrovská, Ivana Veselá, P. Urbanec Poplatky za studium Zadání témat závěrečných prací Přerušení studia Zápisy do IS STAG (tvorba rozvrhů), předzápisy Využívání konzultačních hodin Informace k výuce jednotlivých předmětů (sylaby předmětů, doporučená literatura, příklady atd) Systém Moodle Žádosti o uznání zkoušek, mimořádné opravné termíny, 3 zápis předmětů, změna oboru Státní závěrečné zkoušky Řádné ukončení studia Disciplinární přestupky a disciplinární řád Kde hledat pomoc, radu či informace – kontaktní místa Kontrola studia po ukončení prvního semestru Přestupy z jiných škol Studium v zahraničí Říká FES

5 Zájemce >> STUDENT >> Informátor

6 S ČÍM POTŘEUJÍ POMOCT?

7 Jak probíhá studium (zájemci)
„Měli jsme dost jiné představy, jak studium probíhá, o jeho náročnosti, potřebném čase v pracovní době.“ Nechodí kalit. Nejdou na koleje. Říkají distančáci

8 Poplatky za studium „Vždy jsou překvapením. Na STAGu je sice počet dní, ale stejně člověk nepochopí, co to znamená.“ „A kdo to vlastně řeší (na webu nějaké jméno Řepková). Jak se odvolat?.“ Nechodí kalit. Nejdou na koleje. Říkají distančáci

9 Přihlašování na zkoušky a vůbec kapacita zkoušek
„Termíny zkoušek se vypisují tak nějak průběžně a v neznámém počtu.“ Nechodí kalit. Nejdou na koleje. Přihlašování na termíny je nutí klidně 5× denně sledovat, zda se někdo neodhlásil, a není tak volné místečko. Problémem je i nedostatek odpoledních termínů (návaznost na práci). Říkají distančáci

10 Termíny zkoušek „Rádi by měli i předtermíny, a to ještě před Vánocemi. Oceňují zkouškový týden po letních prázdninách.“ Nechodí kalit. Nejdou na koleje. Říkají distančáci

11 Státní zkoušky „Jaké jsou termíny na výběr závěrečné práce? Jak si vyberu svoje téma? Problémem jsou oficiálně neznámá témata / okruhy.“ STAG? Moodle? Kde si mám zjistit, co se vůbec učit. Mě osobně se stalo, že jsem měl SZZ ze 3 předmětů, které jsem vůbec neabsolvoval. Jaké jsou skutečné okruhy? Říkají distančáci

12 Vyhledávání informací
„Dokumenty jsou tak nějak roztroušené všude. Vyhledávání na webech nedává relevantní výsledky“ Pojmenování souborů. Se žádostmi. Směrnicemi. Vzory žádostí. Je to zase rozhozené. Obecně platnou žádost „na 5 věcí“ lidi nenajdou, protože to vyhledavač nezvládá. Explicitně to pojmenovávat. Říkají distančáci

13 Nechodí kalit. Nejdou na koleje.
Říkají distančáci

14 KDE BEROU INFORMACE?

15 „Pohybujeme se jen na učebnách. Někdy v knihovně.“
Nechodí kalit. Nejdou na koleje. Říkají distančáci

16 „Kde beru informace. Od ostatních studentů. Nejvíc si mailujeme
„Kde beru informace? Od ostatních studentů. Nejvíc si mailujeme. Hromadně.“ Nejčastější zdroj informací. Říkají distančáci

17 ZÁVĚR?

18 „Studenti nemají problém šířit informace mezi sebou
„Studenti nemají problém šířit informace mezi sebou. Mají problém získat informaci od školy. Důležitým faktorem je nefunkční vyhledávání a roztříštěné zdroje informací.“ Nejčastější zdroj informací.

19

20 CO S TÍM?

21 „Pomůžeme studentům poradit si.“
ONI už si to mezi sebou řeknou, pošlou, dají vědět.

22 „Podsunout studentům hledané informace tak, aby jim důvěřovali a byli schopní je jednoduše sdílet em.“ Nejčastější zdroj informací.

23 „Informace je kompletní, nalezitelná, jednoduše sdílitelná.“
Nejčastější zdroj informací.

24 Leták. JPG, HTML, tištěný. Informace pokrývá 90 % situací. 100 % bude většinou těžko dosažitelné. První touchpointy – studijní, tištěné letáky na chodbě…

25

26 VNITŘNÍ PROCESY

27 STAG | Moodle | Intranet | Extranet
CO, KDE Předvídatelné adresy. Obsahy. Koncečné hledání.

28 Funkční vyhledávání. Dobré pojemnování dokumentů.

29 Transparentní pravidla „povolení“
Děkanské termíny. Opakování. Nový zápis.

30 Směrnice. Vzory. Dokumenty. Lidsky.
Místo „hledej, snaž se“ raději „tady to je kompletní“

31 Potřeby. Persony. Scénáře. Obsah. DIPLOMKY. SEMESTRÁLKY.
Směrnice. Vzory. Místo „hledej, snaž se“ raději „tady to je kompletní“

32 VAŠE NÁPADY? Směrnice. Vzory.
Místo „hledej, snaž se“ raději „tady to je kompletní“

33 DĚKUJI Karel Borovička


Stáhnout ppt "Komunikační strategie v oblasti kombinovaného studia FES Upa"

Podobné prezentace


Reklamy Google