Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Výstupy z dotazníku pro studenty Přírodovědecké fakulty OU
2
Fakta o dotazníku Anonymní dotazník Vytvořen ve spolupráci se studenty PřF Řešeno prostřednictvím internetového průzkumu přes Google.com Celkem 16 otázek + dostatek místa pro vyjádření názorů Hromadným mailem s prosbou o vyplnění dotazníku bylo osloveno 2 208 studentů PřF Dotazník vyplnilo 486 studentů Realizace tohoto internetového průzkumu proběhla v období od 29. 11. do 7. 12. 2010 Anonymní dotazník Vytvořen ve spolupráci se studenty PřF Řešeno prostřednictvím internetového průzkumu přes Google.com Celkem 16 otázek + dostatek místa pro vyjádření názorů Hromadným mailem s prosbou o vyplnění dotazníku bylo osloveno 2 208 studentů PřF Dotazník vyplnilo 486 studentů Realizace tohoto internetového průzkumu proběhla v období od 29. 11. do 7. 12. 2010
3
Cíl dotazníku = zjistit: Profil našeho studenta (kterým rokem studuje, jaký obor studuje, jakou SŠ studoval, odkud student pochází, …) Jak se jim u nás na PřF studuje Co se jim líbí Kde má fakulta rezervy Důvod tohoto průzkumu = společně zlepšit prostředí na fakultě a zpříjemnit studentům dobu strávenou na PřF = byli bychom rádi, aby se u nás měli co nejlépe! Profil našeho studenta (kterým rokem studuje, jaký obor studuje, jakou SŠ studoval, odkud student pochází, …) Jak se jim u nás na PřF studuje Co se jim líbí Kde má fakulta rezervy Důvod tohoto průzkumu = společně zlepšit prostředí na fakultě a zpříjemnit studentům dobu strávenou na PřF = byli bychom rádi, aby se u nás měli co nejlépe!
4
Vyhodnocení dotazníku = grafy + konkrétní odpovědi v tabulce
5
„Jak jste se dozvěděli o oboru, který studujete?“ 52% respondentů prostřednictvím internetu 15% respondentů od kamarádů 13% respondentů ze středních škol 52% respondentů prostřednictvím internetu 15% respondentů od kamarádů 13% respondentů ze středních škol
6
„Proč jste si vybrali pro studium PřF OU?“ 52% odpovědí = „Jiná odpověď“ (viz další snímek) 51% odpovědí = „Protože je to blízko domova“ Další: „Je to prestižní škola“ (17%), „Není to náročná škola“ (10%), „Jinam jsem se nedostal“ (8%) 52% odpovědí = „Jiná odpověď“ (viz další snímek) 51% odpovědí = „Protože je to blízko domova“ Další: „Je to prestižní škola“ (17%), „Není to náročná škola“ (10%), „Jinam jsem se nedostal“ (8%)
7
Ostatní důvody - proč si vybrali studium na PřF Nabízí obor, který jsem chtěl, studovat; zaujal mě - líbí se mi - nabízený obor; nikde jinde ten obor není Možnost kombinace více oborů (dvouoborové studium) Distanční studium ve vybraném oboru Doporučení od kamarádů Sympatičtější škola než VŠB Nabízí obor, který jsem chtěl, studovat; zaujal mě - líbí se mi - nabízený obor; nikde jinde ten obor není Možnost kombinace více oborů (dvouoborové studium) Distanční studium ve vybraném oboru Doporučení od kamarádů Sympatičtější škola než VŠB
8
Primárním cíl dostat se na PřF a na obor, který si vybrali 72% respondentů se primárně hlásilo na PřF 95% respondentů se dostalo na obor, na který chtělo Obory, které zaujaly a jsou žádané: - Politická a kulturní geografie (nejvíce!) - Geografie a regionální rozvoj - Systematická biologie a ekologie - Fyzická geografie a geoekologie - Dvouobory, biologie, ekologie, informatika,… 72% respondentů se primárně hlásilo na PřF 95% respondentů se dostalo na obor, na který chtělo Obory, které zaujaly a jsou žádané: - Politická a kulturní geografie (nejvíce!) - Geografie a regionální rozvoj - Systematická biologie a ekologie - Fyzická geografie a geoekologie - Dvouobory, biologie, ekologie, informatika,…
9
„Myslíte si, že jste dostatečně informováni o dění na fakultě?“ 74% respondentů je spokojeno s informovaností o dění na fakultě Uvítali by: méně oficiální studentské fórum nebo informační portál, kde by mohli komunikovat se spolužáky; větší (lepší) informovanost o důležitých termínech pro studium; informace o stavbě nové budovy; web nebo blog o vědě a výzkumu na PřF – odděleně od jiných informací a zpráv z fakulty 74% respondentů je spokojeno s informovaností o dění na fakultě Uvítali by: méně oficiální studentské fórum nebo informační portál, kde by mohli komunikovat se spolužáky; větší (lepší) informovanost o důležitých termínech pro studium; informace o stavbě nové budovy; web nebo blog o vědě a výzkumu na PřF – odděleně od jiných informací a zpráv z fakulty
10
„Kde hledáte informace o škole?“ Na portále (91%) Na školním e-mailu (90%) Na webu PřF OU (64%) Na on-line nástěnkách kateder (55%) „Zeptám se kamaráda“ (50%) Na portále (91%) Na školním e-mailu (90%) Na webu PřF OU (64%) Na on-line nástěnkách kateder (55%) „Zeptám se kamaráda“ (50%)
11
Řešení rozvrhů Vyhovuje 74% respondentů Nevyhovuje 26% respondentů (nejvíce si stěžují na krátký čas na přejezd mezi budovami 30. dubna a budovu Chittussiho – mají na to často jen 10 minut – musí odcházet z hodin dříve a to vadí jak studentům, tak vyučujícím; někdy kapacita učeben neodpovídá počtu studentů na předmětu; překrývání přednášek; chybí pauzy na oběd anebo jsou příliš krátké) Vyhovuje 74% respondentů Nevyhovuje 26% respondentů (nejvíce si stěžují na krátký čas na přejezd mezi budovami 30. dubna a budovu Chittussiho – mají na to často jen 10 minut – musí odcházet z hodin dříve a to vadí jak studentům, tak vyučujícím; někdy kapacita učeben neodpovídá počtu studentů na předmětu; překrývání přednášek; chybí pauzy na oběd anebo jsou příliš krátké)
12
Přístup vyučujících ke studentům a k fakultě Přístup vyučujících ke studentům vyhovuje 93% respondentů (většina vyučujících má lidský a vstřícný přístup ke studentům) Mají pocit, že tam, kde přístup vyučujících (i externích) nevyhovuje a ví se o tom, tak se s tím nic nedělá a z toho jsou zklamaní… Přístup vyučujících k fakultě vyhovuje 95% respondentů Přístup vyučujících ke studentům vyhovuje 93% respondentů (většina vyučujících má lidský a vstřícný přístup ke studentům) Mají pocit, že tam, kde přístup vyučujících (i externích) nevyhovuje a ví se o tom, tak se s tím nic nedělá a z toho jsou zklamaní… Přístup vyučujících k fakultě vyhovuje 95% respondentů
13
Spokojenost se studijním plánem Vyhovuje 74% respondentů Nevyhovuje 27% respondentů (příliš moc teorie a málo praxe; uvítali by více odborných předmětů – např. další programování, algoritmy, bezpečnost v IT,…; malá možnost týmové práce; u distančního studia by chtěli zkoušky v sobotu) Vyhovuje 74% respondentů Nevyhovuje 27% respondentů (příliš moc teorie a málo praxe; uvítali by více odborných předmětů – např. další programování, algoritmy, bezpečnost v IT,…; malá možnost týmové práce; u distančního studia by chtěli zkoušky v sobotu)
14
Technické vybavení, stav učeben Vyhovuje 78% respondentů Nevyhovuje 21% respondentů (špatně řešená velká posluchárna, v níž není nic slyšet v zadních řadách = navrhují doplnit posluchárnu o mikrofon; nevyhovující stav některých tabulí v učebnách) Vyhovuje 78% respondentů Nevyhovuje 21% respondentů (špatně řešená velká posluchárna, v níž není nic slyšet v zadních řadách = navrhují doplnit posluchárnu o mikrofon; nevyhovující stav některých tabulí v učebnách)
15
„Jste spokojen s teorií?“ 87% respondentů je spokojeno (většina učitelů jsou podle studentů odborníci ve svých oborech) Uvítali by on-line přednášky, videa z přednášek 87% respondentů je spokojeno (většina učitelů jsou podle studentů odborníci ve svých oborech) Uvítali by on-line přednášky, videa z přednášek
16
„Jste spokojen s praxí?“ Spokojeno jen 59% respondentů - výhrady se týkají nedostatečné praxe, chybí jim větší propojení univerzity s podniky a institucemi, chybí ověřování vědomostí během studia v praxi, postrádají informace o možnosti praxe ve studovaném oboru – „s kým se poradit?“
17
Služby školy S knihovnou a službami TEP je spokojeno 90% respondentů Ostatní služby = většina respondentů postrádá bufet nebo kantýnu na obou budovách PřF a zázemí pro pauzu v rozvrhu; postrádají lepší kopírku (nejlépe přímo za peníze), více zásuvek na chodbách, větší možnosti přístupu na internet (ne všichni mají NB) - počítače s internetem; WiFi připojení ve všech budovách PřF i na kolejích; nedostačující kapacita menzy. S knihovnou a službami TEP je spokojeno 90% respondentů Ostatní služby = většina respondentů postrádá bufet nebo kantýnu na obou budovách PřF a zázemí pro pauzu v rozvrhu; postrádají lepší kopírku (nejlépe přímo za peníze), více zásuvek na chodbách, větší možnosti přístupu na internet (ne všichni mají NB) - počítače s internetem; WiFi připojení ve všech budovách PřF i na kolejích; nedostačující kapacita menzy.
18
Zázemí fakulty pro pauzy v rozvrhu Nevyhovuje 61% respondentů Jednoznačně jim chybí kantýna či bufet nebo aspoň mikrovlnka a varná konvice = chtějí teplé jídlo, automaty příliš nevyhovují nabídkou a bývají prázdné; chybí místnost pro strávení času v pauzách v rozvrhu (i o víkendu) = místnost, kde mohou jíst, pít, bavit se, učit se a kde bude i stůl a PC – odpočívárna i studovna v jednom, otevřená po celý den; na Hladnově chtějí větší místnost, málo často otevřená studovna (Hladnov) - neodpovídá potřebám studentů. Nevyhovuje 61% respondentů Jednoznačně jim chybí kantýna či bufet nebo aspoň mikrovlnka a varná konvice = chtějí teplé jídlo, automaty příliš nevyhovují nabídkou a bývají prázdné; chybí místnost pro strávení času v pauzách v rozvrhu (i o víkendu) = místnost, kde mohou jíst, pít, bavit se, učit se a kde bude i stůl a PC – odpočívárna i studovna v jednom, otevřená po celý den; na Hladnově chtějí větší místnost, málo často otevřená studovna (Hladnov) - neodpovídá potřebám studentů.
19
„Uvítali byste vlastní časopis PřF?“ 66% respondentů by uvítalo vlastní časopis PřF (časopis, kde by mohli přispívat i studenti)
20
Co ještě se jim nelíbí? Vadí jim turnikety na kartu u vstupu do budovy 30. dubna – nechápou, proč u nás jsou, když nikde jinde nejsou = nevidí v tom smysl Nelíbí se jim ponurá atmosféra chodeb v budově 30. dubna, málo barev a uvítali by barevné zdi v učebnách …uvítali by možnost jezdit do školy na kole; rozšíření nabídky knih a odborných publikací a časopisů v knihovně,… Vadí jim turnikety na kartu u vstupu do budovy 30. dubna – nechápou, proč u nás jsou, když nikde jinde nejsou = nevidí v tom smysl Nelíbí se jim ponurá atmosféra chodeb v budově 30. dubna, málo barev a uvítali by barevné zdi v učebnách …uvítali by možnost jezdit do školy na kole; rozšíření nabídky knih a odborných publikací a časopisů v knihovně,…
21
A co se jim líbí? Přátelská, kamarádská, pohodová, domácká atmosféra = „rodinná univerzita“ s individuálním přístupem Inteligentní a sympatičtí učitelé Skvělá děkanka a výborné vedení PřF „Kdyby všechny fakulty OU byly na takové úrovni jako PřF, měla by OU jistě mnohem větší prestiž, než má v současnosti.“ Přátelská, kamarádská, pohodová, domácká atmosféra = „rodinná univerzita“ s individuálním přístupem Inteligentní a sympatičtí učitelé Skvělá děkanka a výborné vedení PřF „Kdyby všechny fakulty OU byly na takové úrovni jako PřF, měla by OU jistě mnohem větší prestiž, než má v současnosti.“
22
Děkuji za pozornost. Výstupy z dotazníku zpracovali: Adam Bešina, Lenka Cermanová, Antonín Divácký, Robert Dunička, Jiří Doupal, Marie Opálková, Jan Sonnek, Petra Tylová a Petr Bohuš. Prezentaci zpracovala: Beáta Sklářová, 11. 2. 2011 Výstupy z dotazníku zpracovali: Adam Bešina, Lenka Cermanová, Antonín Divácký, Robert Dunička, Jiří Doupal, Marie Opálková, Jan Sonnek, Petra Tylová a Petr Bohuš. Prezentaci zpracovala: Beáta Sklářová, 11. 2. 2011
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.