Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Projekt VOV Ekonomická sekce jazyky
PhDr. Eva Svobodová VOŠ hotelnictví a turismu Poděbrady
2
Koordinátor projektu: VOŠ EKONOM Litoměřice (63)
Partneři: VOŠ AHOL OSTRAVA - VÍTKOVICE 66 VOŠ GOODWILL FRÝDEK - MÍSTEK 65 VOŠ PALESTRA PRAHA - KBELY 64 VOŠ HOTELNICTVÍ A TURISMU PODĚBRADY 65 63 – Ekonomika a administrativa 64 – Podnikání v oborech, odvětvích 65 – Gastronomie, hotelnictví a turismus 66 – Obchod Tyto 4 obory = 38,7 % VOŠ ze 173 (dle platného rejstříku škol)
3
KA 2: Zvyšování úrovně výuky odborného cizího jazyka v oborech VOV ….
….. s důrazem na tvorbu a využití otevřených digitálních zdrojů využitelných pro výuku odborného cizího jazyka Vytvoření minimálního znalostního standardu absolventů VOV v odborném cizím jazyce Tvorba ODZ využitelných pro výuku odborného cizího jazyka ve VOV, vytvoření MOOC pro výuku odborného cizího jazyka.
4
Podle SERRJ absolvent VOŠ B2
Uživatel základů jazyka A1-A2 ZŠ Samostatný uživatel B1 SŠ až B2 VOŠ Zkušený uživatel C1 až C2 VŠ Gramatická dovednost + obecná slovní zásoba + odborně zaměřená slovní zásoba = B2 ve všech třech jazykových kompetencích (porozumění, psaní, čtení). Aktuální problém = nereálnost výstupní jazykové dovednosti B2
5
Problematika výuky jazyků na VOŠ
Jazykové znalosti nastupujících studentů – státní maturita? Na eko VOŠ se hlásí studenti eko zdatní, jazykově slabší Homogenní skupiny? Drop-outs = slučování studijních skupin = různé úrovně v jedné skupině Streaming Výběr jazyků a úvazky učitelů ovlivňuje propojenost SŠ a VOŠ Nevhodné učebnice = odborný jazyk cílí na rodilé mluvčí Absence vhodných učebnic domácí provenience Dotazníkové šetření
6
Výsledky dotazníkového šetření
počet návštěv 179 počet dokončených 83 celková úspěšnost vyplnění dotazníku 46,6% převládá nastavení mezinárodní úrovně jazyka v B2 jakožto výstup znalostí absolventů VOŠ učební materiály – nedostatek učebnic cílených na odborný jazyk důraz ve výuce je kladen nejvíce na konverzaci, nejméně na písemný projev
7
Výsledky dotazníkového šetření
převažují učitelé se vzděláním v oboru, rodilý mluvčí pouze doplňuje výuku časová dotace výuky cizího jazyka je průměrně 3 hodiny týdně a více výstupy jazykových dovedností na VOŠ = absolutorium SJZ platí pouze na území ČR a má jiné parametry než mezinárodní certifikace doporučení = zařadit přípravu na mezinárodní certifikát důraz ve výuce CJ se klade na odbornost pobyty v zahraničí jsou spíše doplňkovým parametrem výuky, která podporuje širší vědomosti v oblasti konverzace studenta a uplatnění v praxi.
8
ODZ a MOOC Otevřený digitální zdroj = v EKO sekci projektu VOV 10 v JA a 10 v JN Massive Open On-line Course - hromadné neformální vzdělávání - cíl: propojit vzdělávací prostředí všech zúčastněných - princip konektivizmu - princip sdílení a volnosti - lektor připraví obsah a časový harmonogram kurzu - formát: video obsahu, přednášek, učebních textů + úkoly k řešení - často s kontrolou a hodnocením ostatními účastníky, testy, kvízy, vzájemné spolupráce v diskuzních fórech - certifikát
9
Náš úkol a cíl: Digitální zdroje a MOOcy jsou vhodným řešením části nedostatků ve výuce CJ na VOŠ: Jsou reálně vhodným doplňkem pro řešení rozdílnosti úrovně znalostí CJ Mohou připravovat na mezinárodní certifikáty CJ Řeší specifické zaměření v odbornosti CJ a nahrazují učebnice které na trhu chybí
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.