Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Katedra historie Filozofická fakulta UP Olomouc
Archeologie Katedra historie Filozofická fakulta UP Olomouc
2
Studijní obory Bakalářské studium
Archeologie jednooborová (prezenční studium) Archeologie – jednooborová (kombinované studium) Archeologie – dvouoborová Magisterské studium Archeologie – jednooborové, dvouoborové (prezenční) uvažujeme o akreditaci kombinovaného studia – prozatím studentům budeme umožňovat individuální studijní plán
3
Charakteristika studia
Archeologie pro praxi – artefakty, region Prehistorie, protohistorie, historie – specializace Metodika oboru - prospekce, výzkum, dokumentace, konzervace, zpracování, interpretace, publikace, památková péče, muzeologie Interdisciplinární spolupráce Výběrové přednášky Odborné praxe Odborné exkurze
4
Cíle studia po bc. studiu vychovat odborné pracovníky, kteří budou připraveni pracovat v institucích zabývajících se záchrannými archeologickými výzkumy, institucích památkové péče a v muzeích; na pozicích terénních techniků, dokumentátorů a konzervátorů po mgr. studiu absolventy schopné samostatné archeologické práce vychovat nové (vlastní) pracovníky pro archeologické instituce působící na střední Moravě
5
Prostory sekce archeologie
6
Vyučující členové katedry – doc. mgr. Karel Nováček, Ph.D. (garant oboru), Mgr. Pavlína Kalábková, Ph.D. (organizace studia), Mgr. Martin Golec, Ph.D.; Mgr. Miloš Hlava, Ph.D.; Mgr. Martin Novák, Ph.D., doc. PhDr. Jaroslav Peška, Ph.D.; Bc. Jana Šínová (laboratoř – antropologie); PhDr. Pavel Šlézar, Ph.D.; Mgr. Ivana Vostrovská (laboratoř); Mgr. Tomáš Zeman, Ph.D., pracovníci na projektech: Mgr. Zdeněk Vaněček (archeobotanik), Mgr. Miroslav Melčák, Ph.D. (islámská archeologie), Mgr. Lenka Straková, Ph.D. (GIS) pracovníci olomouckých archeologických institucí pracovníci ústavů akademie věd, univerzit, ústavů archeologické památkové péče a nestátních archeologických institucí
7
Příjímací řízení Test všeobecných předpokladů a oborový test
50 otázek: 10 otázek z dějiny pravěku, 10 otázek z dějin starověku; 10 otázek z dějin středověku; 10 otázek z dějiny raného novověku, 10 otázek dějin umění (zejména dějin architektury)
8
2) V období neolitu začali lidé
a) pěstovat plodiny a chovat dobytek b) vyrábět železné předměty c) vyrábět keramické nádoby na hrnčířském kruhu d) používat kamenné nástroje
9
10) Která z těchto dvojic se mohla setkat
a) Solón a Periklés b) Alexandr Veliký a Filip II. Makedonský c) Sokrates a Aristoteles d) Homér a Aristofanés
10
17) Příchod slovanských věrozvěstů Konstantina (Cyrila) a Metoděje na Velkou Moravu je obvykle spojován s rokem a) 829 b) 902 c) 863 d) 1063
11
29) Katedrály jsou typickými představitelkami
a) románské církevní architektury b) gotické profánní architektury c) gotické církevní architektury d) renesanční církevní architektury
12
Odpověď na otázku: Jaké je to studovat archeologii v Olomouci?
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.