Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilIda Hegedűsné
1
VY_32_INOVACE_VO.9.A.05-10 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.05_Opakovací testík Název: Opakovací testík Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
2
c) forma organizace zvířat, která sdružuje medvědy
1. Co je stát? a) forma politické organizace lidské společnosti, která sdružuje obyvatele určitého území v právní celek b) je závislé území c) forma organizace zvířat, která sdružuje medvědy
3
2. KOLIK NEZÁVISLÝCH STÁTŮ EXISTUJE V SOUČASNÉ DOBĚ?
a) asi 250 b) cca 300 c) cca 200
4
3. Co znamená autokratická forma státu?
a) vládnou tu jen aristokraté b) vládne jen úzký okruh osob nebo jedinec; lidská práva a svobody potlačovány c) na správě a řízení se podílejí všichni občané státu
5
4. Do jakého typu republiky byste zařadili ČR?
a) prezidentská b) kancléřská c) parlamentní
6
5. Co je byrokracie? a) vláda nejschopnějších b) vláda bohatých
c) vláda úředníků
7
6. Co je státní občanství? a) občanský průkaz
b) plnoprávné členství jedince v daném státním útvaru na území státu c) právo jedince
8
7. JAK LZE NABÝT STÁTNÍ OBČANSTVÍ?
a) nalezením na území ČR b) prací na území ČR c) smrtí
9
8. Která lidská rasa je nejhodnotnější?
a) europoidní b) všechny jsou si rovny c) negroidní
10
9. Odkdy platí Ústava v rámci samostatné ČR?
a) od roku 1948 b) od roku 2000 c) od roku 1993
11
10. Kolik obsahuje Ústava hlav a článků?
a) 8 hlav – 115 článků b) 8 hlav – 113 článků c) 5 hlav – 113 článků
12
POUŽITÉ ZDROJE selhal-ceskoslovensko-rozhodne-ne-pvx- /p_spolecnost.asp?c=A091229_210900_p_spolecnost_wag Mata-Hari-a-Diktator.html rady-eu nstvi/index.html cr/?mod=catalog&detail=10649 cyklisticko-cumilskem-trojboji-nedele-23-srpna-2009.php
13
metodika Nejprve položíme dětem testové otázky a dáme jim čas na zodpovězení. Potom můžeme test vybrat a opravit nebo zvolit společné opravení (děti si prohodí test ve dvojici a společně opravují). Kontrolu provádíme za pomoci prezentace.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.