Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/"— Transkript prezentace:

1 Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024
Karel Čapek

2 Základní informace Škola: Základní škola Kladno, Vodárenská 2116
Autor: Mgr. Olga Fabiánová Předmět: Český jazyk a literatura Anotace: Výukový materiál seznamuje žáky s životem a tvorbou Karla Čapka. Zaměřuje se na rozbor jedné povídky (Básník) z cyklu Povídky z jedné kapsy. Je doplněn o odkaz na zfilmovanou povídku. Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/

3 Metodický pokyn Materiál slouží jako podklad pro výklad látky o K. Čapkovi. Zaměřuje se na jeho dílo, zejména povídku Básník, která je doplněna o odkaz z filmového zpracování. Materiál je určen pro práci s interaktivní tabulí a tablety Didaktická příprava – Pomocí prezentace žáky seznámit se základními údaji a tvorbou K. Čapka. Následně dle metodického pokynu v prezentaci pracují s povídkou Básník. Poté společně zhlédnou filmové zpracování. Očekávání a cíle – seznámení žáků se životem a tvorbou K. Čapka

4 Karel Čapek „Kdo myslí jen na sebe, ztrácí svět!“
Volné psaní - Co tím chtěl K. Čapek říci? * 1890 – 1938 Narodil se v obci Malé Svatoňovice Spisovatel, novinář, prozaik, dramatik, překladatel Vyrůstal v rodině venkovského lékaře Sourozenci sestra Helena, bratr Josef

5 Čapkova tvorba Dokonale ovládal český jazyk – „Mistr českého jazyka“
Byl velký optimista, měl smysl pro humor Choval nesmírnou úctu k člověku Vše kolem sebe hodnotí na základě užitečnosti Demokrat Ve svých dílech varoval před zneužitím techniky, nebezpečím války a totalitního režimu – tím je nadčasový, předbíhá dobu

6 Dílo: Divadelní hry: Romány: Loupežník Válka s mloky RUR Krakatit
Bílá nemoc Továrna na absolutno Matka

7 Povídka: Básník 1. Žáci si ve skupinách přečtou části básně a prezentují je pomocí jednoduchých nákresů ostatním. Metodou ANO – NE označí jednotlivá tvrzení. 2. V další hodině si žáci poslechnou celou povídku a opět označí jednotlivá tvrzení. 3. Po zhlédnutí filmu žáci označí poslední sloupeček, následuje společná kontrola s ukázkami z knihy. Nejednoznačná tvrzení žáci vysvětlují a své názory obhajují.

8

9 Odkaz na povídku:


Stáhnout ppt "Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/"

Podobné prezentace


Reklamy Google