Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Procesy ČEZ Distribuce

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Procesy ČEZ Distribuce"— Transkript prezentace:

1 Procesy ČEZ Distribuce
, Říčany u Prahy Ing. Michal Běhounek

2 Obsah PREZENTACE Proces ukončení
ON–SITE (podpora pro řešení požadavku v OM) Podněty z obsluhy

3 Použité Zkratky ČEZd – Provozovatel distribuční soustavy ČEZ Distribuce, a. s. DIP – Distribuční portál DÚF – Doplňkový údaj fakturace EAN – jednoznačný identifikátor OM ESB – Přímá komunikace mezi systémy (Enterprise service bus) LDS – Lokální distribuční soustava NEO – Neoprávněný odběr z distribuční soustavy v souladu s §51 zákona č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon), ve znění pozdějších předpisů NN – Nízké napětí OM – Odběrné místo OTE – Operátor trhu PD – Pracovní den Přetržka – Zpětné přiřazení obchodníka na OTE v souladu s §57 vyhlášky č. 408/2015 Sb., o Pravidlech trhu s elektřinou RSD – Rámcová smlouva o zajištění služby distribuční soustavy SOP – Smlouva o připojení VN – Vysoké napětí VP – Hodnota v poli „důvod“ v žádosti o ukončení smlouvy o připojení VVN – Velmi vysoké napětí VY – Výrobna ZD – Změna dodavatele

4 Distribuční téma Proces ukončení

5 Proces ukončení - přehled
PROCES UKONČENÍ SMLOUVY DEMONTÁŽ S UKONČENÍM SOP Demontáž měřícího zařízení s ukončením SOP DEMONTÁŽ BEZ UKONČENÍ SOP Sezónní odběry ZKRÁCENÍ OBCHODNÍKA Přetržka, NEO

6 Proces ukončení - Osnova
Komunikace – které aplikace lze pro daný typ požadavku použít Dokumenty – které dokumenty je nutné doložit pro daný typ požadavku použít Co je třeba posílat – které typy komunikací lze pro daný typ požadavku použít Termíny pro podání požadavku – v jakém předstihu je třeba požadavek zaslat Postřehy z praxe

7 Rozlišení typu měření Neprůběhové měření – tzv. přímé měření = typ měření C Průběhové měření – tzv. nepřímé měření = typ měření A, B Typy měření Napěťová hladina Druh OM Hodnota RP Typ měření NN OM do 80A včetně C nad 80A B VY bez rozdílu Mikrozdroj LDS VN do 250kW včetně nad 250kW A VVN

8 DEMONTÁŽ S UKONČENÍM SOP
Distribuční téma DEMONTÁŽ S UKONČENÍM SOP

9 DEMONTÁŽ S UKONČENÍM SOP - neprůběhové měření I.
Popis: Na základě kladného vyřízení požadavku dochází ke společnému ukončení smlouvy o připojení a smlouvy o zajištění služby distribuční soustavy. Komunikace: Žádost o ukončení smlouvy o připojení s důvodem „VP“ se provádí formou samostatné aplikace na DIP (aplikace „Žádost o ukončení smlouvy o připojení“) nebo ESB zprávou Dokumenty: Žádost o ukončení SOP Plná moc k ukončení SOP Kdo může žádat: Zákazník Zákazník prostřednictvím svého obchodníka Obchodník na základě plné moci udělené zákazníkem

10 DEMONTÁŽ S UKONČENÍM SOP - neprůběhové měření II.
Co JE třeba posílat: Žádost o ukončení SOP (řádek v excelu) + dokumenty nebo doložení dokumentů formou checkboxů Co NEPOSÍLAT: Pro demontáž není nutné zasílat RSD se stavem OPM 6 nebo zkrácení na OTE Termín žádosti: Zpráva VP se zasílá D – 5PD před termínem ukončení Termín demontáže: Probíhá demontáž max do D + 5PD od termínu ukončení smlouvy Příklad: Termín podání žádosti Datum platí DO ve zprávě VP Provedená demontáž v termínu od do

11 DEMONTÁŽ S UKONČENÍM SOP - neprůběhové měření III.
Zaslání žádosti o ukončení SOP D – 1PD Vyjádření k žádosti o ukončení SOP Proces validace dokladů pro ukončení SOP(max. do 5PD) ČEZd provede demontáž elektroměru do 5PD od ukončení D = Ukončení distribuce + ukončení SOP Varianta I. Ukončení SOP a Demontáž Om na NN s typem měření c Ukončení registrace EAN na OTE: Ukončení registrace EAN na OTE provádí ČEZd po úspěšné demontáži Odesílání nulových DÚF za období mezi ukončením distribuce a provedenou demontáží elektroměru

12 DEMONTÁŽ S UKONČENÍM SOP - průběhové měření I.
Popis: Na základě kladného vyřízení požadavku dochází ke společnému ukončení smlouvy o připojení a smlouvy o zajištění služby distribuční soustavy. Komunikace: Žádost o termín demontáže se provádí pomocí DIP nebo ESB zprávou formou obecného požadavku „dotaz na termín demontáže“ Žádost o ukončení smlouvy o připojení s důvodem „VP“ se provádí formou samostatné aplikace na DIP (aplikace „Žádost o ukončení smlouvy o připojení“) nebo ESB zprávou Dokumenty: Žádost o ukončení SOP Plná moc k ukončení SOP Kdo může žádat: Zákazník Zákazník prostřednictvím svého obchodníka Obchodník na základě plné moci udělené zákazníkem

13 DEMONTÁŽ S UKONČENÍM SOP - průběhové měření II.
Co JE třeba posílat: Dotaz na termín demontáže (jen pro průběhové měření) Žádost o ukončení SOP (řádek v excelu) + dokumenty Co NEPOSÍLAT: Pro demontáž není nutné zasílat RSD se stavem OPM 6 nebo zkrácení na OTE Termín žádosti: Neprodleně po obdržení termínu demontáže Zpráva VP se posílá k datu: Pro NN k datu D – 1 od stanoveného termínu demontáže Pro VN, VVN ke stanovenému termínu demontáže Termín demontáže: Demontáž elektroměru probíhá v domluvený termín

14 DEMONTÁŽ S UKONČENÍM SOP - průběhové měření III.
Příklad: Dotaz na termín demontáže , odpovězeno do 3PD s termínem demontáže Termín podání žádosti Datum platí DO ve zprávě VP pro NN nebo pro VN, VVN Provedená demontáž Varianta II. Ukončení SOP a Demontáž Om na NN s typem měření B, OM na VN,VVN D = demontáž elektroměru Validace žádosti o ukončení SOP Záslání žádosti o ukončení SOP D – 1 PD Vyjádření žádosti o ukončení SOP Žádost o termín Stanovení termínu ČEZd D – 1 KD Ukončení distribuce a SOP na NN Ukončení distribuce a SOP na VN,VVN Ukončení registrace EAN na OTE: Ukončení registrace EAN na OTE provádí ČEZd po úspěšné demontáži Odesílání nulových DÚF za období mezi ukončením distribuce a provedenou demontáží elektroměru

15 DEMONTÁŽ BEZ UKONČENÍ SOP
Distribuční téma DEMONTÁŽ BEZ UKONČENÍ SOP

16 DEMONTÁŽ BEZ UKONČENÍ SOP - neprůběhové měření I.
Popis: Na základě kladného vyřízení požadavku dochází pouze k ukončení smlouvy o zajištění služby distribuční soustavy. Smlouva o připojení zůstává platná. Komunikace: Žádost o demontáž měřícího zařízení pomocí DIP nebo ESB zprávou formou obecného požadavku „Ostatní technické požadavky“ (pouze demontáž bez ukončení SOP) Dokumenty: Žádost o demontáž měřícího zařízení Kdo může žádat: Zákazník Zákazník prostřednictvím svého obchodníka Obchodník na základě plné moci udělené zákazníkem

17 DEMONTÁŽ BEZ UKONČENÍ SOP - neprůběhové měření II.
Co je třeba posílat: Žádost o demontáž měřícího zařízení + dokumenty Co NEPOSÍLAT: Pro demontáž není nutné zasílat RSD se stavem OPM 6 nebo zkrácení na OTE Termín žádosti: Žádost o demontáž D – 5PD Termín demontáže: Probíhá demontáž max do D + 5PD od termínu ukončení smlouvy Příklad: Termín podání žádosti Provedená demontáž v termínu od do

18 DEMONTÁŽ BEZ UKONČENÍ SOP - neprůběhové měření III.
Zaslání žádosti o demontáž D – 1PD Vyjádření k žádosti o demontáž Proces validace žádosti o demontáž (max. do 5PD) ČEZd provede demontáž elektroměru do 5PD od ukončení D = Ukončení distribuce Varianta I. Demontáž Om na NN s typem měření c Ukončení registrace EAN na OTE: Ukončení registrace EAN na OTE provádí ČEZd po úspěšné demontáži Odesílání nulových DÚF za období mezi ukončením distribuce a provedenou demontáží elektroměru

19 DEMONTÁŽ BEZ UKONČENÍ SOP - průběhové měření I.
Popis: Na základě kladného vyřízení požadavku dochází pouze k ukončení smlouvy o zajištění služby distribuční soustavy. Smlouva o připojení zůstává platná. Komunikace: Žádost o termín demontáže se provádí pomocí DIP nebo ESB zprávou formou obecného požadavku „Dotaz na termín demontáže“ (průběhové měření) Žádost o demontáž měřícího zařízení pomocí DIP nebo ESB zprávou formou obecného požadavku „Ostatní technické požadavky“ (pouze demontáž bez ukončení SOP) Dokumenty: Žádost o demontáž měřícího zařízení Kdo může žádat: Zákazník Zákazník prostřednictvím svého obchodníka Obchodník na základě plné moci udělené zákazníkem

20 DEMONTÁŽ BEZ UKONČENÍ SOP - průběhové měření II.
Co je třeba posílat Dotaz na termín demontáže (jen pro průběhové měření) Žádost o demontáže měřícího zařízení + dokumenty Co NEPOSÍLAT: Pro demontáž není nutné zasílat RSD se stavem OPM 6 nebo zkrácení na OTE Termín žádosti: Neprodleně po obdržení termínu demontáže Termín demontáže: Demontáž elektroměru probíhá v domluvený termín Příklad: Dotaz na termín demontáže , odpovězeno (do 3PD) s termínem demontáže Termín podání žádosti Provedená demontáž

21 DEMONTÁŽ BEZ UKONČENÍ SOP - průběhové měření III.
Varianta II. Demontáž Om na NN s typem měření B, OM na VN,VVN D = Ukončení distribuce + demontáž elektroměru Validace žádosti o demontáž ČEZd provede demontáž elektroměru ke stanovenému termínu Záslání žádosti o demontáž D – 1 PD Vyjádření k žádosti o demontáž Žádost o termín Stanovení termínu ČEZd Ukončení registrace EAN na OTE: Ukončení registrace EAN na OTE provádí ČEZd po úspěšné demontáži Odesílání nulových DÚF za období mezi ukončením distribuce a provedenou demontáží elektroměru

22 Distribuční téma ZKRÁCENÍ Obchodníka

23 ZKRÁCENÍ Obchodníka I. Popis:
Obchodník žádá v systému OTE o ukončení přiřazení v systému, čímž dojde k vyjmutí EAN ze smlouvy o zajištění služby distribuční soustavy. Požadavek je vždy vyřízen kladně. Smlouva o připojení zůstává platná. V případě, že nebude následovat změna dodavatele, může dojít k demontáži elektroměru. Komunikace: Zaslání zkrácení na OTE Dokumenty: Není třeba dalších dokumentů Co je třeba posílat: Zaslání zkrácení na OTE

24 ZKRÁCENÍ Obchodníka II.
Termín žádosti: Obchodník zasílá žádost na OTE nejpozději do 10:00 D – 1PD OTE neprodleně předává žádost ČEZd Následné kroky: Pokud do D + 10PD přijde jiná ZD => řešeno přetržkou Pokud po D+10 PD až D + 30KD přijde jiná ZD => řešeno NEO Nad D + 30KD = > řešena demontáž měřícího zařízení NENÍ PŘETRŽKA Pokud dochází k ZD se změnou zákazníka

25 Proces ukončení – postřehy z praxe
Pokud pro průběhové měření není zaslán dotaz na termín demontáže => dojde k zamítnutí požadavku na ukončení SOP nebo žádosti o demontáž Pokud je současně zaslána žádost o demontáž s/bez ukončení SOP a RSD se stavem OPM 6 z důvodu požadavku na demontáž => může docházet k NEO z důvodu zamítnutí VP nebo neprovedení demontáže Pokud je podána žádost o demontáž s/bez ukončení SOP a zkrácení => může docházet k NEO z důvodu zamítnutí VP nebo neprovedení demontáže Pokud je zamítnuta zpráva VP a je poslána RSD se stavem OPM 6 => nutné STORNO RSD se stavem OPM 6 Zasláním pouze přílohy RSD se stavem OPM 6 => může docházet k NEO => jelikož dojde k ukončení registrace, ukončuje ČEZd registraci EAN na OTE až po 10PD, aby bylo možné řešit přetržkou. Pokud nepřijde přetržka, dojde k ukončení a zaslání nulových DÚF

26 ON–SITE (Podpora pro řešení požadavku v OM)
Distribuční téma ON–SITE (Podpora pro řešení požadavku v OM)

27 ON–SITE (Podpora pro řešení požadavku v OM) úvod
Nahrazuje ovou a telefonickou komunikaci na kontaktní osoby uvedené v DIP Termíny podání a odpovědi: Požadavky budou zpracovávány s vysokou prioritou, na požadavky přijaté: do 13:00 v pracovní den, budeme reagovat do 15:00 téhož dne po 13:00 v pracovní den, budeme reagovat nejpozději následující pracovní den do 10:00 K čemu slouží: V případě nejasného, složitějšího nebo urgentního požadavku bude zadavatel požadavku kontaktován ze strany Distributora telefonicky Požadavek neslouží k řešení standardních požadavků, urgenci nebo urychlení termínu řešení již zadaných požadavků

28 ON–SITE (Podpora pro řešení požadavku v OM) zadání na DIP
Typy požadavků: OM s typem měření C (neprůběhové měření) na hladině NN OM s typem měření A,B (průběhové měření) na hladině NN,VN,VVN Technická podpora DIP/ESB Co je třeba uvádět: Popište konkrétní událost Uveďte konkrétní data Pokud se jedná o žádost uveďte její číslo Zadejte telefonní kontakt

29 ON–SITE (Podpora pro řešení požadavku v OM) postřehy z praxe
upřesnění k opakovaně zamítnutým požadavkům ke smlouvě o připojení, RSD a na OTE při nouzovém řešení dohodnutí možnosti kratšího termínu pro žádost prostřednictvím OTE na změnu dodavatele pro OM v NEO, nový odběr objasnění ke sjednání rezervované kapacity dotaz na použití správného stavu OPM v příloze RSD upřesnění technických informací nahlášení komplikací s funkčností DIP/ESB - při technických potížích se zadáváním požadavků ANO neslouží pro zadávání dotazů a urgencí k zadaným požadavkům ve zpracování nesouhlas s vyúčtovanou spotřebou (zadat požadavek Reklamace vyúčtování distribuce) zaslání revizní zprávy, energetického štítku, protokolu o instalaci TČ, výpočet tepelných ztrát dotaz na pracovní příkaz storno požadavku dotaz na časy spínání HDO dotaz na splnění podmínek pro změnu sazby dotaz na odečty NE Pokud bude zadán chybný požadavek, bude z naší strany zamítnut a je nutné jej zadat správně!!!

30 ON–SITE (Podpora pro řešení požadavku v OM) počty

31 Distribuční téma Podněty z obsluhy

32 Podněty obsluhy Vyplňování formuláře Žádost o připojení
Formuláře jsou často vyplněny neúplně Není vyplněn hl. jistič a spotřebiče, kontaktní údaje na klienta apod. Nutné doložení všech dokladů např. katastrální mapu Úprava přílohy RSD NN Přidali jsme do vzorového souboru 3 nové sloupce – přístupnost OM, kontaktní telefon a kontaktní osoba. RSD NN se stavem OPM 2f pro OM s typem měření C, může obchodník využívat doložení plné moci i formou checkboxem . Současně se zakládá referenční žádost o smlouvu o připojení, která má vlastní číslo žádosti. Tato žádost se vystavuje pro potřeby distributora, aby mohl na obchodníka odeslat SoP k podpisu. U změny sazby jističe se navíc vystavuje kontakt v Přehledu požadavků, ve kterém může obchodník najít informaci ke změně sazby nebo jističe. Pokud změna proběhne úspěšně, v požadavku se vystavuje RSD 0b

33 Podněty obsluhy konec roku 2018
Sjednávání rezervovaných kapacit na konci roku U získaného zákazníka od zadáte na OTE požadavek na změnu dodavatele, zároveň vložíte do DIP přes aplikaci „Aktualizace RSD na VN, VVN“ přílohu RSD se stavem 5 a-e (v této příloze nemusí být sjednány konečné hodnoty RK). Pokud budete potřebovat sjednat u získaného zákazníka RK, vložíte do DIP druhou přílohu RSD, která musí být shodná v EAN, datum od, datum do, IČO přes aplikaci „Aktualizace RSD na VN, VVN“,  STAV OPM 2d. U stávajících zákazníků se sjednává RRK a MRK přes aplikaci „Změna rezervované kapacity“ Pokud jste si u prodloužení (STAV OPM 7 nebo 8) již rezervovanou kapacitu sjednali přes aplikaci „Aktualizace RSD na VN, VVN“, tato rezervovaná kapacita nebude přenesena do našeho systému. Proto je nutno vložit do DIP tyto hodnoty RK přes aplikaci „Změna rezervované kapacity“

34 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Procesy ČEZ Distribuce"

Podobné prezentace


Reklamy Google