Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:"— Transkript prezentace:

1 Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Úprava výrazů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

2 Jak postupovat − návod pro použití
1. Obdoba známé televizní hry. Cílem je propojení všech stran trojúhelníka buňkami vlastní barvy, které družstva získávají za správné odpovědi. Pokud se žádnému družstvu ve stanoveném časovém limitu na hru strany spojit nepodaří, vítězí družstvo s větším počtem získaných buněk. 2. Hru mohou hrát dvě družstva (hráči). Hru ovládá a její průběh řídí učitel. 3. Po vylosování pořadí si družstva střídavě volí příklady ukryté pod jednotlivými buňkami s čísly. 4. Učitel dle náročnosti příkladu ukrytého pod buňkou stanoví časový limit na jeho výpočet. 5. Pokud družstvo v časovém limitu příklad vypočítá správně, získává zvolenou buňku. Ke zbarvení buňky barvou družstva dojde po dvou, případně třech následných kliknutích na příslušnou buňku. 6. Pokud družstvo nestihne v limitu odpověď či odpoví nesprávně, dostává možnost odpovědi družstvo druhé. Pokud odpoví správně, získává příslušnou buňku ono. 7. Pokud však ani druhé družstvo neodpoví správně či o buňku nemá zájem a odpovídat tedy nechce, nezískává buňku ani jedno družstvo. Je možné si o ni v následujícím průběhu hry, kdy si ji některé družstvo opět zvolí, zahrát v rozstřelu. 8. Do rozstřelu pokládá učitel jakoukoliv otázku z oblasti očekávaných matematických znalostí žáků. Buňku získá družstvo, které rychleji odpoví správně. 9. V případě rovnosti počtu buněk i po vypršení časového limitu rozhodne o vítězi například hra „kámen, nůžky, papír“. Podrobnější postup v přiloženém souboru „návod“.

3 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 9 9 10 10 11 11 12 12 13 13 14 14 15 15 16 16 17 17 18 18 19 19 20 20 21 21 22 22 23 23 24 24 25 25 26 26 27 27 28 28

4 2.(a – 1) . (2a – b) Vypočítej: Zpět
Rozlož na součin: 4a(a – 1) – 2b(a – 1) = Zpět 2.(a – 1) . (2a – b) Výsledek:

5 a2 – __ = (a + 3) . ( __ – __ ) a2 – 9 = (a + 3) . (a – 3) Vypočítej:
Doplň chybějící údaje tak, aby platila rovnost: a2 – __ = (a + 3) . ( __ –  __ ) Zpět a2 – 9 = (a + 3) . (a – 3) Výsledek:

6 Vypočítej: Rozlož na součin: 2y2z – yz =      Zpět yz(2y – 1) Výsledek:

7 Vypočítej: Rozlož na součin: 5a2 + 10ab + 5b2 = Zpět 5(a+b)2 Výsledek:

8 (4a + 5b – 3c) – (– 2a – 4c + 7b) = 6a – 2b + c Vypočítej: Zpět
Výsledek:

9 a3 + ab – ab2 + b4 Vypočítej: Zpět
Roznásob: a . (a2 + b) – b2 . (a – b2) = Zpět a3 + ab – ab2 + b4 Výsledek:

10 y2 – 36 Vypočítej: Zpět Uprav podle vzorce: (6 + y) . (y – 6) =
Výsledek:

11 – 9a3 – 3b3 – 18ab + 9b – (9a3 + 9ab – 4b) + (– 3b3 – 9ab + 5b) =
Vypočítej: – (9a3 + 9ab – 4b) + (– 3b3 – 9ab + 5b) = Zpět – 9a3 – 3b3 – 18ab + 9b Výsledek:

12 ( __ + 8a)2 = 4x2 + __ + __ (2x + 8a)2 = 4x2 + 32ax + 64a2 Vypočítej:
Doplň chybějící údaje tak, aby platila rovnost: ( __ + 8a)2 = 4x2 + __ + __     Zpět (2x + 8a)2 = 4x2 + 32ax + 64a2 Výsledek:

13 Vypočítej: Rozlož na součin: 8 + b2 – 8b + 8 = Zpět (b – 4)2 Výsledek:

14 Vypočítej: – 5y – [– 8 + 3y – (y + 1) + 9] = Zpět – 7y Výsledek:

15 2 . (4 + t2) . (2 – t) . (2 + t) Vypočítej: Zpět
Rozlož na součin: 32 – 2t4 =                    Zpět 2 . (4 + t2) . (2 – t) . (2 + t) Výsledek:

16 2x . (x – 7) . (x + 7) Vypočítej: Zpět Rozlož na součin: 2x3 – 98x =
Výsledek:

17 (a – b) . (3 + x) Vypočítej: Zpět
Rozlož na součin: 3a – bx – 3b + ax = Zpět (a – b) . (3 + x) Výsledek:

18 ( __ – 7v)2 = 16u2 – __ + __ (4u – 7v)2 = 16u2 – 56uv + 49v2
Vypočítej: Doplň chybějící údaje tak, aby platila rovnost: ( __ – 7v)2 = 16u2 – __ + __         Zpět (4u – 7v)2 = 16u2 – 56uv + 49v2 Výsledek:

19 – 3(2b + 3) Vypočítej: Zpět Rozlož na součin: b2 – (b + 3)2 =
Výsledek:

20 4a2 + 12ab + 9b2 Vypočítej: Zpět Uprav podle vzorce: (– 2a – 3b)2 =
Výsledek:

21 Vypočítej: Uprav podle vzorce: (6x + 1)2 Zpět 36x2 + 12x + 1 Výsledek:

22 Vypočítej: – 4x – [3 – 2x – (4 – x) + 5] =   Zpět – 3x – 4 Výsledek:

23 – 6s5 + 12s4 – 8s3 + 7s2 – 12 Vypočítej: Zpět
Roznásob: (2s3 – 4s2 + 3).(– 3s2 – 22) = Zpět – 6s5 + 12s4 – 8s3 + 7s2 – 12 Výsledek:

24 (x – 1)(2m – 5n) nebo (1 – x)(5n – 2m)
Vypočítej: Rozlož na součin: 2m(x – 1) + 5n(1 – x) = Zpět (x – 1)(2m – 5n) nebo (1 – x)(5n – 2m) Výsledek:

25 Nelze! Není vzorec. Vypočítej: Zpět
Rozlož na součin podle vzorce: x =      Zpět Nelze! Není vzorec. Výsledek:

26 (a – 4)(3x + y) Vypočítej: Zpět
Rozlož na součin: 3x(a – 4) – y(4 – a) = Zpět (a – 4)(3x + y) Výsledek:

27 x2 – __ = ( __ – 5) . (x + __ ) x2 – 25 = (x – 5) . (x + 5) Vypočítej:
Doplň chybějící údaje tak, aby platila rovnost: x2 – __ = ( __ – 5) . (x + __ ) Zpět x2 – 25 = (x – 5) . (x + 5) Výsledek:

28 (x – 5)(3x + 5) Vypočítej: Zpět Rozlož na součin: 4x2 – (x + 5)2 =
Výsledek:

29 x2 – 7y2 14xy – (7x2 + 7xy + 3y2) + (– 4y2 – 7xy + 8x2) = Vypočítej:
Zpět x2 – 7y2 Výsledek:

30 3ab – 9a – 7b2 + 21b Vypočítej: Zpět Roznásob: (3a – 7b)(b – 3) =
Výsledek:

31 Vypočítej: (x – 1)2 – (x + 1)2 =       Zpět – 4x Výsledek:

32 Použité obrázky: Všechny uveřejněné odkazy [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: <


Stáhnout ppt "Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:"

Podobné prezentace


Reklamy Google