Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
2
Microsoft Excel Funkce Když
3
Ročník: 8 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Funkce Když Ověřeno ve výuce:
4
Metodický postup Předpokládá se, že žáci již umí v Excelu ohraničení, zarovnání, slučování, vzorky a funkci Průměr (ze šestého a sedmého ročníku). Postup je vždy uveden na snímcích samotných. Žáci provádí to, co se od nich na snímcích očekává. Ideální způsob předvádění prezentace je nechat žáky, ať si ji spustí přímo na svým počítačích. Přes projektor by mohl být některý text či obrázek špatně čitelný z větší dálky. Snímky často obsahují obrázky s červenými čísly. Čísla se vždy zmiňují v textu slovem nebo číslem v závorce, např. (1). To vždy odkazuje na konkrétní obrázek nebo jeho část, pro lepší pochopení látky. Je dobré snímky doplnit komentářem a upřesněním detailů souvisejících s konkrétní učebnou (např. způsob ukládání výsledných prací apod.).
5
Opakování Pro dnešní hodinu budeme nejprve potřebovat vytvořit jednoduchou tabulku. Tvorbou této tabulky si i zopakujeme již probrané učivo, konkrétně ohraničení, zarovnání, slučování, vzorky a funkce Průměr.
6
Nyní vytvoř následující tabulku
Nyní vytvoř následující tabulku. Ve sloupečku Průměr použij funkci Průměr pro spočítání průměru každého žáka. Pamatuj že stačí vytvořit funkci jednou a pro ostatní řádky ji jen naklonovat pomocí pravého dolního rohu buňky.
7
Funkce KDYŽ Nyní klikni jednou na buňku G4. Nahoře klikni na Vložit > Funkce. V okně v seznamu vyber KDYŽ a dole dej OK.
8
Pak dej OK a naklonuj výslednou buňku opět pro všechny tři žáky.
Zobrazí se nové okno. Zde je potřeba napsat PODMÍNKU, tedy otázku, na kterou se odpoví ANO či NE. Naše podmínka se ptá, je-li průměr žáka menší nebo roven dvěma. Napíšeme tedy: F4<=2 F4 nemusíme psát ručně, stačí kliknout levou myší na řádek PODMÍNKA a pak jednou levým přímo na buňku F4. Pokud ANO, tak napíšeme Uspěl. Pokud NE, tak napíšeme Neuspěl. Excel sám doplní uvozovky. Pak dej OK a naklonuj výslednou buňku opět pro všechny tři žáky. Symboly < a > píšeme pomocí pravý Alt+ klávesy pro tečku a čárku (hned nad pravým Altem). Symbol = píšeme buď druhou nebo třetí klávesou nalevo od BackSpace (závisí na typu klávesnice).
9
Všimni si že nyní již má každý žák popisek USPĚL či NEUSPĚL podle svého průměru. Zde to možná není potřeba, ale pokud máš tabulku s desítkami či stovkami žáků tak se taková funkce může velice hodit. Nyní si zkus některým žákům přepsat známky na lepší či horší. Všimni si, že jejich průměr se ihned automaticky přepočítá a také se změní nápis USPĚL či NEUSPĚL v závislosti na jejich průměru. Mají-li do 2,0 tak se jim napíše že uspěli, pokud mají nad 2,0 tak se napíše že neuspěli.
10
Chceš-li změnit slova USPĚL a NEUSPĚL, případně celou podmínku, tak na danou buňku s funkcí poklepeš, tedy klikneš dvakrát rychle za sebou levým tlačítkem myši. Pak můžeš přepisovat jednotlivé části. Pokud během těchto úprav klikneš levou myší na libovolnou buňku, její pozice se zapíše do upravované buňky. Úpravy zakončíš stisknutím Enteru.
11
Na konci dnešní hodiny bychom měli být schopní používat funkci KDYŽ ve vlastních tabulkách a znát jak funguje.
12
Microsoft Office Excel 2003 (11.8346.8341) SP3
(součástí produktu Microsoft Office Professional Edition 2003) Microsoft Office PowerPoint 2003, verze ), SP3
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.