Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Radka Machková, březen 2012 Seznámení s Emerald Co je nového
Volně přístupné online materiály Vyhledávání a prohledávání Jak začít s publikováním ISI a hodnocení časopisů Co vlastně editoři, recenzenti hledají Praktické tipy Umění revize a korekce Radka Machková, březen 2012
2
Emerald a naše časopisy a elektronické knihy
Information and Knowledge Management International Business Learning and Development Library and Information Studies Management Science/Management Studies Managing Quality Marketing Operations and Logistics Management Organization Studies Performance Management and Measurement Regional Management Studies Strategy Tourism and Hospitality Časopisy více než 300 titulů z 25 tématických oborů a více než 120 knižních sérií Accounting and Finance Built Environment Business Ethics and Law Economics Education Engineering Enterprise and Innovation Environmental Management/Environment Health and Social Care Health Care Management/Healthcare Human Resource Management Industry and Public Sector Management
3
Kdo čte a kdo píše pro Emerald:
In 2010 the FT top 100 business schools worldwide downloaded Emerald articles 1.4m times – an average of 14,000 per school! Over 90 of the FT top 100 business schools worldwide are Emerald customers We have authors from all of the FT top 100 business schools worldwide Times Higher Education Supplement World University Rankings 2010 In 2010 the THES top 200 universities worldwide downloaded Emerald articles 3m times – that’s 15,000 per school! We have authors from 199 of the THES top 200 universities worldwide
4
Věděli jste? Emerald firsts – we published the first reference to the World Wide Web in 1992 in Electronic Networking, now called Internet Research Emerald Literati – over 100,000 researchers, academics and authors have contributed to our journals and books since 1994 Emerald globally – we are a truly global publisher, having invested in staff and offices in 16 countries worldwide, which brings us closer than ever to our research and library communities Emerald innovation – we’ve launched a number of ground-breaking new journals, including the world’s first journal on Islamic Finance - International Journal of Islamic and Middle Eastern Finance and Management - in 2008
5
8 nových titulů v roce 2012 Volný přístup na http://www.emeraldinsight.com/new_launch/index.htm
International Journal for Lesson and Learning Studies Asian Education and Development Studies Journal of Organizational Ethnography Smart and Sustainable Built Environment International Journal of Mentoring and Coaching in Education International Journal of Emergency Services Journal of Entrepreneurship and Public Policy South Asian Journal of Global Business Research
6
Co je nového? Najděte co potřebujete, kdykoliv to potřebujete přes novou aplikace Emerald App
7
Online podporující zdroje
8
Co je nového? Případové studie se zaměřením na obchodní rozhodování a rozvoj řízení v globálně se rozvíjejících trzích, dopněné detailními poznámkami k výuce.
10
Standardy v našem vydatelství
K boji proti plagiátorství používáme software iThenticate® Jsme členy COPE (Committee of Publishing Ethics) Emerald je Green Publisher Jsme kompatibilní se zásadami TRANSFER (prodej či koupě titulů) Všechny naše časopisy jsou recenzované (double blind peer reviewed) Publikování je zdarma! All our journals are peer-reviewed and 95% are also double blind peer-reviewed – a great measure of quality. Emerald journal editors are members of and subscribe to the principles of the Committee of Publishing Ethics. TRANSFER is a Code of Practice set up by the UKSG, providing guidelines to help publishers ensure that journal content remains easily accessible by librarians and readers when there is a transfer between parties, and to ensure that the transfer process occurs with minimum disruption. It outlines “best practices” for the industry. Emerald was the first publisher to adopt iThenticate, it is now widely used by publishers and editors to check he validity of articles and prevent plagiarism.
11
ISI a Scopus Kalkulace Impakt Faktoru: ISI počítá citace v průběhu 3 let, aby vypočítali Impakt Faktor za 1 daný rok. Časopisy jsou hodnoceny podle toho, kolikrát jsou články v daném časopisu citovány .... v jiném ISI časopisu. Emerald má 52 časopisů indexovaných v ISI a135 titulů ve Scopusu. A více než 400 titulů v Thomson Reuter Books Citation Index.
12
Nápad Kde ho získat … Každý den dostáváme za úkol dávat dohromady zprávy a prezentace o různých aspektech našich denodenních činností. Mnohé z nich obsahují nové nápady a iniciativy, které vám, společně se strategickými cíli, mohou sloužit jako odrazový můstek k vytvoření článku nebo případové studie s vyhlídkou oslovit široké spektrum čtenářů. Kariéra 80% autorů publikuje s cílem kariérního postupu a osobního rozvoje Altruismus 85% publikuje za účelem úcty a ocenění a získání vnitřního i vnějšího uznání Vlastní business 50% publikuje za účelem firemního uznání a propagace vlastní organizace Everyday, we are tasked with putting together reports, presentations and briefings about various aspects of the business. In many of these presentations, new ideas and initiatives, along with strategic achievements, will be the core emphasis. Use these ideas, presentations & reports as a stepping-stone to developing a case study or a view point with Emerald and reach a wide audience. Vývoj tématu 70% chce sdílet vlastní znalosti a zkušenosti
13
Budoucnost akademického publikování…
Budoucnost je digitální -> trendy DRM. Budoucností jsou diskuse na základě vhodných technologií => Hranice mezi uživateli a spotřebiteli, čtenáři a autory, hotovými a rozpracovanými prácemi se rychle stírají (Wiki články & práce -živé dokumenty, než pevně časově vázaný a omezený materiál). Budoucnost se zaměřuje na širší potřeby ekonomického vzdělávání -> Finanční krize, konec éry neregulovaných trhů, ekologické tlaky a “zelená témata”. Výzkum a vzdělávání v této oblasti musí odrážet potřeby společnosti. Budoucnost znamená relevantnost - Takže potřebujeme vytvářet relevantní a aplikovatelný výzkum, který lidé mohou použít. Učebnice budou následovat časopisy a budou prodávany do knihoven s liberálními institucionálními licenčními právy. Vydavatelé budou muset pochopit a přizpůsobit se trendům DRM (Digital Rights Management), protože mobilní zařízení začínají převládat. DRM by nemělo omezovat oprávněné používání přes on-line systémy vzdělávanání, nebo využívání mimo akademickou půdu. Partneři mimo jiné s Global Foundation for Management Education, AACSB a EFMD, IFLA, ASLIB a další Emerald je Green Publisher a liberální k DRM => nabízející simultanní přístup pro celou instituci a možnost bez omezení stahovat do jakéhokoliv mobilního zařízení
14
Budoucnost akademického publikování…
Budoucnost znamená sociální odpovědnost - Redaktoři se snaží autory přimět k zohlednění sociálních důsledků. Budoucnost je vícenásobný aspekt kvality - Citace ale i váha frekvence stahování jako ukazatel využití a tím jeho dopad na studium a výzkum. Budoucnost je multi-disciplinární = > Problémy se v praxi málokdy omezují na jediný obor. Naše zdánlivě neřešitelné problémy jsou pevně vázané souhry sociálních, ekonomických, řídících, kulturních a politických aspektů.
15
Co tedy editoři a recenzenti hledají …
Originalitu – nové řešení, zpracování výsledků? Relevantnost k dané oblasti a rozšíření daných poznatků Postavení Vaší práce – přispívá k existující teorii, dává novou perspektivu? Metodologie výzkumu – platné a objektivní závěry? Srozumitelnost, struktura a kvalita psaní – komunikuje Vaše práce dobře? Logická posloupnost argumentů. Teoretické a praktické uplatnění Aktuálnost a relevance zdrojů/citací Mezinárodnost / globální zájem Dobrý nadpis, klíčová slova a dobře napsaný abstrakt
16
“Research is all about peer review”
Musíte zamezit přímému zamítnutí. Možná budete muset svoji práci přepracovat a poslat jinam. Ale skoro určitě ji budete muset alespoň poupravit.
17
Miřte na cíl! “Many papers are desk rejected because they simply don’t fulfil journal requirements. They don’t even go into the review process.” Najděte si několik možných časopisů, ale buďte realističtí. Pokyny pro autory: rozsah & typ publikace, počet slov, styl citací, atd. Zjistěte si, komu poslat Vaši práci (editor, regionální editor, subject area editor) … … a jak poslat Vaši práci ( , tištěná kopie, online podání) Pošlete shrnutí nebo abstrakt editorovi: jestli je to vhodné? Jak to pozměnit, aby to bylo vhodné? Přečtěte si alespoň jedno číslo daného časopisu.
18
Praktické tipy Článek psaný v angličtině pište v trpném rodě (pokud pravidla časopisu neurčují jinak). Namísto konkrétního názvu firmy nebo její značky použijte obecné pojmy, případně uveďte obor, ve kterém firma působí. Ne každý totiž musí znát vámi uvedenou firmu.
19
Jak zvýšit elektronické šíření
Krátký výstižný nadpis - né obecné fráze typu Studie o..., Action of... Jasný a popisný abstrakt Klíčová slova => relevantní a známá – ne zvláštní novotvary; instrukce o obsahu a délce Citace kompletní a ve správném stylu Harwardský systém = “the author-date system” Strukturovaný abstrakt v 250 slovech Purpose – záměr Design – Metodologie Findings– Diskuze/výsledky Research limitations/ Implications)- vyloučení/přístí kroky Practical implications tzv. „ a co jako“ Social implications– dopad na společnost/politiku Originality/value – Kdo z toho bude benefitovat a co je na tom nového
20
Úvod Uveďte čtenáře do řešené problematiky - co bylo v rámci výzkumu sledováno a jakých výsledků bylo dosaženo. Pokud jste již dříve publikovali abstract nebo předběznou zprávu o výsledcích výzkumu, zmiňte se o tom v úvodu s příslušným bibliografickým odkazem. Vysvětlete význam specifických termínů a zkratek Pište v přítomném čase - popisování aktuální situace v oblasti řešeného výzkumu. Pravidla úvodu: 1. srozumitelně definovat problém 2. zasadit problém do kontextu 3. vysvětlit volbu výzkumné metody 4. shrnout výsledky výzkumu 5. prezentovat závěry výzkumu
21
Materiály a metody Ve všech oborech, zvláště pak přírodních a lékařských je zcela zásadní uvedení použitých metod výzkumu. Demonstruje způsob výzkumu, ale také jimi nabízíte čtenářům návod, jak při řešení jejich obdobného problému postupovat. Pravidla: 1. Seznamte se s požadavky časopisu (např. požadavky konkrétního časopisu na detaily popisu výzkumu z důvodu předejetí případným škodám nebo poškození zdraví dalších osob, k němuž by v důsledku chybného opakování mohlo dojít). 2. Vysvětlete použitou metodu a zdůvodněte její výběr (popisem metody informujete čtenáře o vhodnosti vybrané metody a tedy i míry kvality dosažených výsledků výzkumu. Tím zároveň zdůvodníte relevantnost výběru dané metody. 3. Buďte konkrétní (detaily důležité pro opakování a možnost ověření správného postupu). 4. Nové metody podrobně vysvětlete. 5. Opatřete si informovaný souhlas.
22
Příklad pokynů pro autory
Každý časopis má detailní poznámky a pokyny pro autory
23
Výsledky 1. Souhrný popis základních zjištění - obsahují menší počet číselných dat, uvádějte jako součást textu. 2. Konkrétní výsledky formou tabulky, grafu - je-li součástí výsledků větší počet dat, uveďte je formou tabulky nebo grafu. Při odkazování na tabulku nebo graf nepoužívejte fráze typu: jak lze zjistit v tabulce ...ale konktrétně sdělte, že příslušně údaje jsou v tabulce Dbejte na jasnost a srozumitelnost výsledků. Jako př. nejasné práce s daty se traduje historka editora Erwina Netera, který se v článku setkal s větou.
24
Diskuse a závěr Bývá nejsložitější část (často rozhoduje o přijetí nebo zamítnutí) Protože se obě části vzájemně prolínají, mnohdy tvoří jednu společnou část článku. Náplní diskuze je interpretace výsledků, obsahem závěru jsou z interpretace výsledků výplývající závěry. Pravidla 1. shrňte základní poznatky z dosažených výsledků 2. obsahují-li výsledky nějaké extrémní rozdíly, tak je nezamlžujte, nepřekrucujte, ale řádně vysvětlete 3. interpretujte výsledky v kontextu předešlých publikací na téže téma 4. vysvětlete teoretický a praktický přínos výsledků výzkumu 5. závěry výzkumu sdělte jasně a srozumitelně 6. podložte všechny své závěry konkrétními důkazy
25
Etika publikování Neposílejte článek do více než jednoho časopisu.
Oznamte střed zájmu. (conflict of interest) Vyhněte se plagírování vlastní práce. (self-plagiarism) Souhlas s publikováním rozhovoru/případové studie. Získejte souhlas od všech autorů. COPYRIGHT => Jako autor musíte získat písemný souhlas od majitele autorských práv, že můžete použít obsah nebo text, který jste sami nevytvořili. Vyjímka - STM Association zahrnuje Emerald. Permissions checklist & Permissions request form
26
Revize článku Žádost o revizi je dobrá zpráva! Jste v publikačním procesu. Skoro každý článek je opravován, alespoň jednou. Nepanikařte! Připomínky nejsou míněny osobně. Potvrďte žádost o revizi editorovi, určete si uzávěrku a dodržte ji! Ujasněte se, že rozumíte připomínkám – ‘This is what I understand the comments to mean…’ Přiložte průvodní dopis, který prokazujek, jak jste práci přepracovali dle požadavků o revizi a pokud jste tak neučinili, tak proč.
27
Pokud je Váš článek zamítnut …
Zeptejte se proč a pečlivě poslouchejte! Většina editorů Vám poskytne detailní připomínky o zamítnutém článku. Zkuste to znovu! Pokuste se vylepšit svoji práci a poslat ji jinam. Miřte svým článkem co nejblíže, jak jen to je možné. Článek se nehodí (‘proč to bylo posíláno do tohoto časopisu’?) Porozuměli jste „konverzaci časopisu”? Problém s kvalitou - Čitelnost? Dostatečné přispění? Použitelnost v reálném životě nebo dalším výzkumu? Rigoróznost? Délka? Vývoj teorie je slabý - Prosazování teorie, nebo opětovné vynalézání existující teorie. Metodologie není věrohodná, testy nevylučují alternativní hypotézy. „A co jako“ faktor?
28
Podpora autorům Více než 100,000 autorů z celého světa jsou členové Emerald Literati Network Bezplatný výtisk vydání časopisu a 5 otisků z publikace For Researchers Outstanding Doctoral Research Awards, Research Fund Awards & How to… guides Emerald Research Connections For Authors How to… guides Meet the Editor interviews and Editor news & Editing service Annual Awards for Excellence Calls for Papers and news of publishing opportunities
29
Odkazy na důležité zdroje
(ISI ranking lists and impact factors) (Anne-Wil Harzing's site about academic publishing and the assessment of research and journal quality, as well as software to conduct citation analysis) (abstract and citation database of research literature and quality web sources) (addresses, phone, and websites for a large number of journals as well as information on publication guidelines and review information) (a general resource for academic writers, designed primarily with international students whose first language is not English in mind)
30
Děkuji za váš čas Otázky???
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.