Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Připravované změny legislativní změny související s revizí („realitou”) společného vzdělávání
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Malá Strana, Praha 1 • tel.: •
2
Omezení zneužívání práva na poradenskou pomoc
V současné situaci mají zákonní zástupci žáků možnost získat doporučení na PO v (několika) různých ŠPZ a doporučení o potřebách žáka se mohou lišit, a to i v závislosti na vůli zákonných zástupců. Žádoucí stav by měl být charakterizován spíše efektivní poradenskou službou, kdy nároky (žáků a zákonných zástupců) na vyšetření budou omezené na jedno ŠPZ s možností případného využití revizního pracoviště .
3
Racionalizace systému podpor – pomůcek Poradenské využití současné podoby vyhlášky č. 27/2016 Sb. přineslo řadu poznatků o tom, kde není současná nabídka optimální z hlediska zajištění rovných příležitostí dětí, žáků a studentů. Z toho důvodu je navrženo doplnění některých položek, případně je doplněna úprava finančních částek, jestliže se jeví současně nastavené hodnoty NFN jako příliš vysoké nebo naopak nízké.
4
Dále bude zavedena podmíněná normovaná finanční náročnost omezující duplicitní nakupování pomůcek v případech, kdy škola již potřebné pomůcky k dispozici má. Pomůcky s nejnižší finanční hodnotou (do 500,-Kč) budou ze seznamu odstraněny a školami financovány z ONIV.
5
Snížení administrativní zátěže spojené s poskytováním PO PLPP a IVP nebudou nadále součástí vyhlášky, ale budou řešeny metodickým doporučením, postupy budou projednány i s ČŠI s ohledem na jednotné metodické vedení škol a ŠPZ. Potřebnost IVP u žáků s LMP vzdělávaných podle minimálních upravených výstupů bude vždy konzultována se ŠPZ a s učiteli, protože u všech potřebný není.
6
Přizpůsobení doby poskytování PO a termínů rediagnostik potřebám praxe Vyjádření o potřebě nové diagnostiky nejpozději jeden rok po první diagnostice je limitem, který je opodstatněný z důvodu potvrzení či upřesnění prvotního doporučení. Změny termínů dalších rediagnostik žáků se SVP budou přizpůsobovat potřebám konkrétního žáka, rovněž i vzdělávacím etapám většiny těchto žáků. Praxe ukázala, že není nutné limitovat platnost doporučení vždy na dva roky.
7
Zrušení jednodruhovosti škol, nikoliv tříd ani skupin Pro praxi je opodstatněnou změnou vypustit v odstavci slovo „škola“. Vzdělávání žáků se stejným druhem zdravotního postižení v jedné třídě, skupině, je v jejich nejlepším vzdělávacím zájmu. Jednodruhovost škol je však obtížné respektovat v oblastech s nižší populací, kdy vzdálenost jednotlivých škol zřízených podle § 16 odst. 9 způsobuje obtížnou situaci v dostupnosti těchto škol pro žáky se SVP je náročné nejen časově, ale i fyzicky a sociálně (odloučenost od rodiny aj.).
8
Podmíněná finanční normovaná náročnost (PNFN) Cílem zavedení tohoto postupu je zajistit účelnost vynaložených prostředků státního rozpočtu na společné vzdělávání při zachování optimální kvality vzdělávacích podmínek žáků se SVP a naplňování stanovených podpůrných opatření. PNFN personální podpory asistenta pedagoga zajistí jeho využití v souladu s aktuálními personálními podmínkami školy/třídy, odpovědnost za kvalitu poskytovaného vzdělávání v souladu s účelným a hospodárným využíváním finančních prostředků se ze ŠPZ přesouvá i na ředitele škol/školských zařízení. PNFN doporučovaných pomůcek odstraní duplicitu v jejich doporučování a pořizování školami tam, kde již škola má v rámci stávajících materiálních podmínek k dispozici.
9
K odstranění nyní nesystémového § 18 o podpoře AP (pro sociálně znevýhodněné žáky, nad rámec systémové podpory formou PO) dochází z důvodu ukončení přechodného období pro rediagnostiky žáků se SVP k AP budou financováni z prostředků státního rozpočtu jako PO nebo šablon zjednodušeného vykazování OP VVV.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.