Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Hodnocení a řízení výkonu
2
Adaptace pracovní, sociální, kulturní.
3
Adaptační program minimalizace stresu seznámení s firmou
seznámení se zaměstnancem
4
Hodnocení zaměstnanců
Hlavní nástroj pro řízení pracovního výkonu, ale… neformální - okamžitá zpětná vazba formální - dlouhodobě známá a stabilní kritéria
5
Kritéria hodnocení pracovní výsledky pracovní chování sociální chování
schopnosti a vlastnosti Navázat hodnocení na odměňování? Na školení?
6
pracovní výsledky objektivita snadnost sledování
obtížné stanovení standardů
7
pracovní chování dochvilnost počet odpracovaných hodin
ochota přebírat úkoly spolehlivost
8
práce z domova výhody nevýhody nebezpečí
9
sociální chování u zaměstnanců pracujících s lidmi u manažerů
nebezpečí tohoto hodnocení
10
schopnosti a vlastnosti (+ vzdělání a praxe)
nemusí být zcela relevantní u manažerů - kompetence interpersonální, technické, koncepční
11
Typy hodnocení na základě cílů (SMART)
dle plnění norem - pro pracovní výsledky checklisty kritické události písemné hodnocení nucená volba grafická škála metoda BARS (Behaviorally Anchored Rating Scales) - pro pracovní chování
12
Typy hodnocení pro porovnání skupiny pracovníků
stanovení skupin individuální pořadí párové srovnávání
13
Faktory, ovlivňující výkon
pozitivní negativní Hodnotit výkon ne pracovníka!
14
Negativní hodnocení identifikovat problém určit příčinu
rozhodnout o krocích k nápravě zajistit akci monitorovat a poskytovat feedback
15
Hodnoticí pohovor příprava formulář podvědomé tendence
16
Řízení pracovního výkonu
Integrace vertikální funkční v oblasti HR v oblasti potřeb jedinců
17
Podvědomé tendence první dojem, sympatie a antipatie,
nevyužívání krajních hodnot, efekt zešednutí, efekt setrvačnosti, hornův efekt, černobílé vidění, zaujatost vůči odlišnostem, porovnání s hodnotitelem.
18
Pozor na přestupky! alkohol a jiné návykové látky
poškozování prac. prostředků krádeže
19
Kdo by měl být hodnotitelem?
přímý nadřízený, sebehodnocení, nadřízený nadřízeného, personalista či externý odborník, zákazníci, podřízení, kolegové.
20
Moderní trend 365 stupňová zpětná vazba náročné zavedení i realizace
ale relevantní výsledky.
21
360 stupňová zpětná vazba pro poznání a příp. změnu chování
princip – využití více hodnotitelů sebe-hodnocení nadřízený podřízení zákazníci kolegové
22
Řízení pracovního výkonu
23
Řízení pracovního výkonu
řízení podle cílů (Mb Objectives) řízení podle výjimek (Mb Exception) řízení delegováním (Mb Delegation) řízení motivací (Mb Motivation)
24
„Problematičtí pracovníci“
inspirace maticí BCG Pracovní potenciál nízký vysoký výkonnost „Tahouni“ „Hvězdy“ „Mrtvé dřevo“ „Problematičtí pracovníci“ Zpracováno dle Odiorne, 1984 in Rothwell, W.J. and Kazanas, H.J. Planing and Managing Human Resources. Strategic Planning for Personnel Management, 2nd ed., Amherst, Massachusetts: HRD Press, ISBN s. 240)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.