Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nový koncept řízení dopravy pomocí informací z dopravních senzorů a senzorů životního prostředí Tomáš Tichý URBIS - 27.4.2017.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nový koncept řízení dopravy pomocí informací z dopravních senzorů a senzorů životního prostředí Tomáš Tichý URBIS - 27.4.2017."— Transkript prezentace:

1 Nový koncept řízení dopravy pomocí informací z dopravních senzorů a senzorů životního prostředí
Tomáš Tichý URBIS

2 Obsah a kooperace Úvod Laboratorní testování
Použitá data a numerické modely Měření v reálném provozu Vyhodnocení Perspektiva a využití Kooperace s Technologickou Agenturou ČR Práce na projektech RODOS (TE ) a Smartnet (TA )

3 Úvod Doprava je zaměřena především na optimalizaci dopravních parametrů Vliv dopravy na životní prostředí ve městech Aspekty různých zdrojů dat na řízení dopravy Sledování změn v datech na základě zásahu do řízení dopravy Vyhodnocení vhodnosti pro dopravní řízení na základě testu

4 Laboratorní testování
Nasazení modulu řízení dopravy: Cestovní doba: 19% zlepšení Zpoždění: 18% zlepšení Odladěno Srovnání s reálnými daty Homogenizace dopravního proudu a vyrovnanost zdržení v jednotlivých větvích křižovatek

5 Numerický model počasí
Systém MEDARD Integruje aktuální a historická data o počasí a kvalitě ovzduší z řady zdrojů. Pomocí sady numerických modelů počasí a chemických transportních modelů produkuje operativní předpovědi stavu atmosféry.

6 Příslušné parametry Data o kvalitě ovzduší
Imisní sensory (Airpointer, …) Dusík, oxidy uhlíku, pevné částice, míra ozonu Povolené úrovně a hladiny

7 Příslušné parametry Hladina hluku Hlukoměr Nepřetržité měření
Vyrovnaná hladina hluku Povolené úrovně Venkovní hluk den (6-22) noc (22-6) Základní limit – bez dopravního hluku 50 dB 40 dB Hluk - silniční doprava 55 dB 45 dB Hluk - železniční doprava Hluk – hlavní ulice 60 dB Hluk – ochranné pásmo železnice Stará hranice hluku * 70 dB Stará hranice hluku - železniční doprava* 65 dB *staré hranice hluku – Pro silnice a železnice před rekonstrukcí postavené od roku 2000

8 Měření v reálném provozu
Imise Rozptylové podmínky Vysoká teplota Pomalá odezva na dopravu Dostatečné, Dobré

9 Měření v reálném provozu
Úrovně hladiny hluku Správně umístěný detektor Celodenní nahrávka zvukové stopy Žádné lokální extrémy Ne příliš viditelný vliv na dopravu Nízký výskyt nákladních vozidel

10 Měření v reálném provozu
Dopravní data Bluetooth: úroveň kvality dopravy, cestovní doby Křižovatkové detektory: Intenzita, obsazenost C2X data: směrovost, rychlost Užitečné pro řízení dopravy a vyhodnocení

11 Globální srovnání

12 Perspektiva a integrace
Rozmístění bodů zájmu v interaktivní mapě Seznam Shlukování pro lepší orientaci Logování mimořádných událostí Správa uživatelského nastavení Implementace imisního šetření a informacích z meteo stanicí Možnost připojení kteréhokoliv systému, ke kterému existuje oprávnění využití dat

13 Perspektiva a integrace
Řízení dopravy Integrace řadičů, ZPI, PDZ, detektorů, tunelů atd. Přehledy stavů Dopravní data Algoritmizace a automatické reakce Stupně zátěže na řezech i liniích Chytré parkování Sledování obsazenosti parkovacích míst Navigace na volná parkovací místa Predikce výskytu volného místa Detekce vjezdů a výjezdů z/do oblasti

14 Závěr – vhodnost dat Data o ovzduší (meteorologická, složení vzduchu)
Vhodné v kombinaci s predikcí Použití reálných dat → pomalá reakce Data o hluku (hladině hluku) Není mnoho extrémů a výkyvů Využití není úplně vhodné Dopravní data (cestovní doba a zdržení z FCD) Nezbytné pro vyhodnocení řízení dopravy) Data z křižovatek (křižovatkové detektory) Nezbytné pro řízení dopravy Výsledek - zlepšení podle cestovní doby o 11%

15 Děkuji Vám za pozornost
Doc. Ing. Tomáš Tichý, Ph.D. (+420)


Stáhnout ppt "Nový koncept řízení dopravy pomocí informací z dopravních senzorů a senzorů životního prostředí Tomáš Tichý URBIS - 27.4.2017."

Podobné prezentace


Reklamy Google