Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Náhlík Jan
2
Zaměstnanci s přímým podílem na kvalitě zdravotní péče
Zdravotník - hlavně poskytování zdravotní péče Technik - nelékařské zdravotnické povolání (z. 96/2004 Sb.) - hlavně údržba zdravotnické techniky Hospodář - hlavně kontrola provozních příjmů a výdajů Základním předpokladem kvalitní správy zdravotnické techniky a tedy i poskytování kvalitní zdravotní péče je SPOLUPRÁCE všech těchto profesí. Z T H
3
Předpoklady kvalitní správy ZT
Personální - BMI / KI, BMT / KT - pravidelná školení, dostatek zkušenosti - spolupráce netechnických profesí a vedení Materiální - nářadí, testery, prostředky IT – SW pro evidenci a správu ZT 3
4
Technické evidence ZP - rozdíly
FN Plzeň obchodně technická evidence (technika, ekonomika) mezi uživateli nezdravotníky převažují profese ekonomického zaměření VN Olomouc zdravotnická technika, IT a farmacie (léky a spotřební materiál) tým zdravotnické techniky velice malý (zabezpečuje spíše administrativní problémy) IKEM komplexní správa zdravotnické techniky (od výběru a nákupu, přes servis a kontroly, po vyřazení) tým techniků, administrativních pracovníků, metrolog
5
Evidence a správa přístrojových ZP - minimální požadavky ze zákona 268/2014 Sb.
Účelem zákona – poskytování zdravotní péče vhodnými, bezpečnými a účinnými zdravotnickými prostředky Poskytovatelé zdravotní péče jsou povinni vést evidenci ZP (AIZP a třídy rizika IIb a III) : instalace – splnění požadavků (Prohlášení o shodě), protokol o uvedení do provozu, protokol o zaškolení uživatelů - instruktáž používání – okamžitá dostupnost návodu všem uživatelům, použití ZP do pacientské dokumentace (§ 59) údržba – požadavky stanovuje výrobce v uživatelském návodu (výsledky kontrol – funkční, elektrická, ověření stanovených měřidel,…) opravy
6
Evidované údaje 1 - plicní ventilátor
7
Evidované údaje 2 - plicní ventilátor
8
Předchozí TEZP v IKEM nebyla primárně určena pro zdravotnictví
oddělená technická databáze bez přímých vazeb na uživatele ZT bez návaznosti na další evidence (inventární, ekonomické,…) nemožnost úprav dle měnících se podmínek (změna workflow, legislativy)
9
Současný SW pro evidenci
vychází z dlouhodobých zkušeností s předchozím SW ne „krabicové řešení“ „řešení na míru“ maximální otevřenost uživatelským změnám synchronizace s ekonomickou / inventární evidencí rozhraní pro netechnické profese – sdílení informací mezi zaměstnanci využití moderních technologií (čarový kód, mobilní terminály)
10
Sdílení znalostí mezi techniky
aktivní využití záznamů: databáze znalostí „problém – řešení“ okamžitá dostupnost relevantních informací přehled o aktuálních problémech – efektivní řízení týmu maximum interně vyřešených požadavků = časová a finanční úspora
11
Moderní technologie čarový kód - rychlá a bezchybná identifikace ZT
mobilní terminály - rychlý přístup k informacím - omezení papírové dokumentace
12
Workflow požadavku - žádanky
Příklad – závažná závada ZT Žádost o opravu Porucha T Z Provedení opravy Souhlasíte s cenou ? Identifikace závady ANO Schváleno Ověření nákladů Žádost o schválení H
13
Žádanka – první fáze požadavku
15
Záznam opravy – konečná fáze požadavku
16
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.