Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
VY_32_INOVACE_08_PEK_477_Kou
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Inovace a individualizace výuky na OA a HŠ Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_08_PEK_477_Kou Druh učebního materiálu Prezentace Autor Ing. Marie Koumarová
2
Vzdělávací obor, pro který je materiál určen
Hotelnictví Předmět Písemná a elektronická komunikace Ročník 2. Název tematické oblasti (sady) Obchodní korespondence v hotelovém a ubytovacím provozu Název vzdělávacího materiálu Žádost o místo Anotace Prezentace vysvětluje žákům význam žádosti o místo v jejich profesním životě a uvádí, jaké údaje by v této písemnosti neměly chybět. Připomíná, že je důležité dbát při psaní žádosti o místo nejen na grafickou a jazykovou stránku, ale i na estetickou. Zhotoveno, (datum/období) 28. března 2013 Ověřeno 17. dubna 2013
3
nebo-li průvodní dopis k životopisu
Žádost o místo nebo-li průvodní dopis k životopisu
4
Proč je průvodní dopis důležitý?
Životopis zaslaný s průvodním (tzv. motivačním) dopisem zaujme personalistu mnohem více. Průvodní dopis sděluje, proč právě vy byste měli být tím nejlepším budoucím zaměstnancem. Cílem průvodního dopisu je více zaujmout a nechat se pozvat na úvodní pohovor.
5
Proč je průvodní dopis důležitý?
Uvádíme v něm informace, které se do životopisu nehodí tzn.: proč se ucházíte o toto místo, cíle ve vašem profesním životě, čeho plánujete dosáhnout… 1
6
Tři druhy průvodních dopisů
Reakce na vypsané výběrové řízení. Oslovujete více firem, ve kterých byste měli zájem pracovat. Máte důvěrné informace, že firma hledá člověka vašich vlastností.
7
Reakce na vypsané výběrové řízení
O volné pracovní pozici jste se dozvěděli: v inzertních novinách na internetu z nabídky personální agentury Znáte pozici i konkrétní požadavky firmy. Splňujete-li alespoň 3 z nich – ucházejte se o místo. V průvodním dopise byste měli sdělovat, proč máte zájem o danou pozici a důvody, proč jste tím nejlepším kandidátem.
8
Oslovujete více firem, ve kterých byste měl(a) zájem pracovat
Nevíte, zda společnosti, které oslovujete mají zájem o nové zaměstnance. Do průvodního dopisu uveďte, jaký přínos byste znamenali pro danou společnost a co byste chtěli dělat. Dopis adresujte konkrétnímu adresátovi, požádejte o osobní pohovor. Při elektronické komunikaci neposílejte nikdy jeden dopis více firmám najednou. Dopis upravte a zašlete na jednu ovou adresu.
9
Máte důvěrné informace, že firma hledá člověka Vašich vlastností
Vypište svoje cíle a možnosti. Můžete uvést, že víte o volné pozici, a proto se chcete o tuto pozici ucházet. 2
10
Pravidla žádosti o místo
Musí mít formát žádosti, dodržujte rozsah maximálně 1 stránku formátu A4. Směřujte žádost vždy na konkrétní pozici. Musí obsahově zaujmout – stručný text, bez pravopisných chyb a bez překlepů. Vytiskněte ji na čistý papír (kvalitním tiskem) a vlastnoručně podepište. 3
11
Pravidla žádosti o místo
Buďte sebevědomí, ale nebuďte arogantní. Nebuďte negativní. Zkuste se na napsaný dopis podívat s nadhledem a pohledem zaměstnavatele. 4
12
Jak vytvořit průvodní dopis
Základní osnova dopisu: Vaše adresa Adresát Datum Oslovení Úvod Obsah Závěr Podpis 5
13
Úvod Nezapomeňte na oslovení.
V úvodu uveďte přesně - proč se obracíte právě na tuto firmu, jaká pozice Vás zaujala, o jakou práci se chcete ucházet. 6
14
Obsah Zde uveďte odpověď zaměstnavateli na otázku, proč se na tuto pozici hodíte. Napište dovednosti, které předchozí zaměstnavatel oceňoval, a v čem jste dobří, ale nemohli jste se realizovat. Popište, co můžete firmě nabídnout a co prospěšného byste chtěli pro ni udělat.
15
Závěr Nezapomeňte požádat o osobní setkání.
Uveďte, jak a kdy Vás mohou kontaktovat (adresu, telefon, ). Dopis vlastnoručně podepište. 7
16
Použitá literatura: Úprava písemností zpracovaných textovými editory : ČSN 01 6910. Praha : Český normalizační institut, s. ŠTIKOVÁ, Stanislava. Písemná a elektronická komunikace 2: Uzavírání a plnění kupních smluv; Ing. Stanislava Štiková – Korespondent. 8. přeprac. vyd. Plzeň : Štiková, s. Kuldová, Olga a Fleischmannová, Emílie. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti: pro střední školy i pro širokou veřejnost. 6. upr. vyd. Praha: Fortuna, s. ISBN
17
Použité zdroje: http://www.occupationsguide.cz/cz/main/default.aspx
[1, 2, 3, 4, 5, 6, 7] [cit ]. Dostupný pod licencí Microsoft Office 2010 (viz na WWW: Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.