Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_32_INOVACE_08_PEK_477_Kou

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_32_INOVACE_08_PEK_477_Kou"— Transkript prezentace:

1 VY_32_INOVACE_08_PEK_477_Kou
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Inovace a individualizace výuky na OA a HŠ Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_08_PEK_477_Kou Druh učebního materiálu Prezentace Autor  Ing. Marie Koumarová

2 Vzdělávací obor, pro který je materiál určen
Hotelnictví Předmět Písemná a elektronická komunikace Ročník 2. Název tematické oblasti (sady) Obchodní korespondence v hotelovém a ubytovacím provozu Název vzdělávacího materiálu Žádost o místo Anotace Prezentace vysvětluje žákům význam žádosti o místo v jejich profesním životě a uvádí, jaké údaje by v této písemnosti neměly chybět. Připomíná, že je důležité dbát při psaní žádosti o místo nejen na grafickou a jazykovou stránku, ale i na estetickou. Zhotoveno, (datum/období) 28. března 2013 Ověřeno 17. dubna 2013

3 nebo-li průvodní dopis k životopisu
Žádost o místo nebo-li průvodní dopis k životopisu

4 Proč je průvodní dopis důležitý?
Životopis zaslaný s průvodním (tzv. motivačním) dopisem zaujme personalistu mnohem více. Průvodní dopis sděluje, proč právě vy byste měli být tím nejlepším budoucím zaměstnancem. Cílem průvodního dopisu je více zaujmout a nechat se pozvat na úvodní pohovor.

5 Proč je průvodní dopis důležitý?
Uvádíme v něm informace, které se do životopisu nehodí tzn.: proč se ucházíte o toto místo, cíle ve vašem profesním životě, čeho plánujete dosáhnout… 1

6 Tři druhy průvodních dopisů
Reakce na vypsané výběrové řízení. Oslovujete více firem, ve kterých byste měli zájem pracovat. Máte důvěrné informace, že firma hledá člověka vašich vlastností.

7 Reakce na vypsané výběrové řízení
O volné pracovní pozici jste se dozvěděli: v inzertních novinách na internetu z nabídky personální agentury Znáte pozici i konkrétní požadavky firmy. Splňujete-li alespoň 3 z nich – ucházejte se o místo. V průvodním dopise byste měli sdělovat, proč máte zájem o danou pozici a důvody, proč jste tím nejlepším kandidátem.

8 Oslovujete více firem, ve kterých byste měl(a) zájem pracovat
Nevíte, zda společnosti, které oslovujete mají zájem o nové zaměstnance. Do průvodního dopisu uveďte, jaký přínos byste znamenali pro danou společnost a co byste chtěli dělat. Dopis adresujte konkrétnímu adresátovi, požádejte o osobní pohovor. Při elektronické komunikaci neposílejte nikdy jeden dopis více firmám najednou. Dopis upravte a zašlete na jednu ovou adresu.

9 Máte důvěrné informace, že firma hledá člověka Vašich vlastností
Vypište svoje cíle a možnosti. Můžete uvést, že víte o volné pozici, a proto se chcete o tuto pozici ucházet. 2

10 Pravidla žádosti o místo
Musí mít formát žádosti, dodržujte rozsah maximálně 1 stránku formátu A4. Směřujte žádost vždy na konkrétní pozici. Musí obsahově zaujmout – stručný text, bez pravopisných chyb a bez překlepů. Vytiskněte ji na čistý papír (kvalitním tiskem) a vlastnoručně podepište. 3

11 Pravidla žádosti o místo
Buďte sebevědomí, ale nebuďte arogantní. Nebuďte negativní. Zkuste se na napsaný dopis podívat s nadhledem a pohledem zaměstnavatele. 4

12 Jak vytvořit průvodní dopis
Základní osnova dopisu: Vaše adresa Adresát Datum Oslovení Úvod Obsah Závěr Podpis 5

13 Úvod Nezapomeňte na oslovení.
V úvodu uveďte přesně - proč se obracíte právě na tuto firmu, jaká pozice Vás zaujala, o jakou práci se chcete ucházet. 6

14 Obsah Zde uveďte odpověď zaměstnavateli na otázku, proč se na tuto pozici hodíte. Napište dovednosti, které předchozí zaměstnavatel oceňoval, a v čem jste dobří, ale nemohli jste se realizovat. Popište, co můžete firmě nabídnout a co prospěšného byste chtěli pro ni udělat.

15 Závěr Nezapomeňte požádat o osobní setkání.
Uveďte, jak a kdy Vás mohou kontaktovat (adresu, telefon, ). Dopis vlastnoručně podepište. 7

16 Použitá literatura: Úprava písemností zpracovaných textovými editory : ČSN 01 6910.  Praha : Český normalizační institut, s. ŠTIKOVÁ, Stanislava. Písemná a elektronická komunikace 2: Uzavírání a plnění kupních smluv; Ing. Stanislava Štiková – Korespondent. 8. přeprac. vyd. Plzeň : Štiková, s. Kuldová, Olga a Fleischmannová, Emílie. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti: pro střední školy i pro širokou veřejnost. 6. upr. vyd. Praha: Fortuna, s. ISBN

17 Použité zdroje: http://www.occupationsguide.cz/cz/main/default.aspx
[1, 2, 3, 4, 5, 6, 7] [cit ]. Dostupný pod licencí Microsoft Office 2010 (viz  na WWW:  Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.


Stáhnout ppt "VY_32_INOVACE_08_PEK_477_Kou"

Podobné prezentace


Reklamy Google