Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
SEO optimalizace Milan Šmíd
2
Obsah obecně o SEO optimalizaci PageRank , S-rank základ pro SEO
klíčová slova indexace stránek zpětné odkazy zákázané metody SEO Milan Šmíd
3
Obecně o SEO optimalizaci
technika zajišťující lepší umístění Vašich stránek ve vyhledávačích umístění na přední pozice desítky faktorů Zkratka SEO pochází z anglického Search Engine Optimization, tedy optimalizace pro vyhledávače. Jak již název optimalizace pro vyhledávače napovídá, jedná se o techniku, která zajistí lepší umístění Vašich stránek ve výsledcích hledání internetových vyhledávačů. Tím, že se Vaše stránky umístí na předních pozicích ve vyhledávačích, zavítá na Vaše stránky více návštěvníků, potencionálních klientů. Jelikož je statisticky prokázáno, že určité procento návštěvníků se stává klienty, je velice důležité, aby byly Vaše stránky umístěny vysoko ve výsledcích hledání a tím zvyšovali návštěvnost. Jednoduše řečeno vyhledávače mají některé stránky raději než jiné. To aby se i Vaše stránky stali oblíbenci, závistí na desítkách faktorů, od správného kódování webové prezentace až po tvorbu zpětných odkazů. Kombinace všech těchto faktorů zajistí umístění Vašich stránek na předních pozicích výsledků hledaní. Oproti placeným reklamní pozicím působí přirozené výsledky hledání důvěryhodněji na uživatele internetu. Milan Šmíd
4
Důležitost SEO 50 % využití internetu k vyhledávání informací
90 % případů nakupující na internetu z fulltextového vyhledávače 70%uživatelů nedojde déle než na 3. stranu Češi využívají v 50% případů internet k vyhledávání informací o produktech a službách a dokonce v 90% případů použijí nakupující na internetu některý z fulltexových vyhledávačů, avšak 70% uživatelů internetu nedojde ve výsledcích hledání dále než na třetí stranu. Proto je velice důležité, aby se Vaše internetová prezentace zobrazovala na předních pozicích ve vyhledávačích a tím splňovala přínos, který očekáváte. Milan Šmíd
5
Důležité pojmy PageRank
algoritmus pro ohodnocení důležitosti webové stránky tvoří základ vyhledávače Google struktura hypertextových odkazů jako vzájemné doporučování stránek hodnocení odkazujících stránek stupnice od 0 – 10 Tady jsem si připravil základní pojmy, které jsou nezbytné vědět při tvorbě SEO atd. PageRank je algoritmus pro ohodnocení důležitosti webových stránek, navržený Larry Pagem a Sergeyem Brinem a tvořící základ vyhledávače Google. (Jméno algoritmu je přeložitelné “hodnocení stránky” nebo též “Pageovo ohodnocení”. Podle vyjádření společnosti Google byl algoritmus pojmenován právě po Pageovi.) Algoritmus využívá strukturu hypertextových odkazů jako vzájemné “doporučování” stránek, ne nepodobné hodnocení vědeckých prací podle počtu citací. Na rozdíl od sledování počtu citací ale dovádí tento princip ještě dál: hodnocení stránky se nepočítá z prostého počtu odkazů, které na ni vedou, ale bere se v úvahu i hodnocení odkazujících stránek. Stupnice 0- 10, odkaz na web, a jak to vypada Milan Šmíd
6
Důležité pojmy S-rank obdoba PageRanku kvalita a počet zpětných odkazů
fulltextový vyhledávač Seznam.cz lištička Seznamu.cz hodnota 0 – 100 Dále je to S-rank. S-rank se počítá podle počtu kvalitních odkazů, které na stránku vedou, ale také podle toho jaké odkazy jsou na stránkách. Z toho plyne, že čím více kvalitních odkazů a čím více kvalitních (tématických) odkazů, které ze stránky povedou, tím vyšší S-rank. S-rank je nějak zohledňován ve fulltextovém vyhledávání Seznamu.cz. S-rank se zobrazuje např. v lištičce Seznamu.cz S-rank na liště má hodnotu od , což je hodnota převedená. Původní hodnoty jsou od Hodnoty na liště jsou upravené pro měřítko od 0 do 100. Web na zjistění JyxoRank - řadí se podle něj odkazy v českých katalozích, používá se při řazení výsledků hledání Jyxa, katalogy řadící podle JyxoRanku jsou Seznam.cz a Atlas.cz Milan Šmíd
7
Podíl vyhledávačů na českém trhu
Podle výsledků měření návštěv službou Navrcholu.cz dominoval v lednu českému trhu vyhledávač Seznam.cz s podílem 62,53%. Následují Google (24,75%), Centrum.cz (4,84%), Atlas (2,58%) a Jyxo (0,42%). Milan Šmíd
8
Základ pro SEO – úprava webu
Klíčová slova – keywords Title Meta description Meta keywords Nadpisy H1 .. H6 Tučný text a kurzíva Popisky u obrázků Eliminace zbytečných tagů na stránce Analýza klíčových slov je jednou z nejdůležitějších součástí SEO. Teoreticky byste mohli optimalizovat na jakékoli slovo. Ovšem po čase byste zjistili, že to stojí spoustu peněz a času, a tudíž se vám to nevyplatí. Proto je zde analýza klíčových slov, která vám má říci, na co se vyplatí optimalizovat a co pro to budete muset udělat. Meta tag description některé vyhledávače zobrazují u popisku stránky ve výsledcích vyhledávání – takže se vyplatí zde napsat něco smysluplného. Je důležité aby bylo u každé stránky description, které ji nejlépe vystihuje, tedy pro každou stránku odlišně. Doporučená délka je 250 znaků Meta tag keywords již tak jednoznačný není, většína vyhledávačů ho nepoužívá. Ale to není na škodu ho vyplnit klíčovými slovy. Nadpisy H1 pokud je něco v nadpisu, tak to ma vetší váhu. H1 se smí na stránce opakovat jen jednou oproti ostatním H2 atd Doporucuji mit na strance alespon jednou klicove slovo tucne a jedno kurzivou. Nektere vyhledavace to sleduji. U kazdeho obrazku by mel byt vyplneni atribut alt – který se pouziva k zastoupeni obsahu obrazku. Tzn ze atribuz alt říká co na tom obrazku je i když jsou vypnute obrazky na webu Eliminace zbyt tagu – zadny robot si nechce nechavat diktovat kdy ma stranku navstivit atd … Milan Šmíd
9
Klíčová slova - keyword
nejvíce klíčových slov – výběr nejlepších správné spojení pro optimalizaci Analýza klíčových slov má dvě fáze: v první se snažíte získat co nejvíce klíčových slov, na které byste mohli optimalizovat. Cílem je, abyste neopomenuli žádné slovo, které by se mohlo stát vaším zlatým dolem. V druhé fázi naopak z těch často stovek vybraných slovních spojení hledáte právě ta, na která se vám vyplatí optimalizovat. Zakladem je promyslení jak by uzivatel stranku hledal, tedy to co zada do vyhledavace Takze když jsem treba se chtel rozhodnou jake slovo budu optimalizovat pro web s hračkársrvím Milan Šmíd
10
Webová stránka + html kód
Milan Šmíd
11
Základ pro SEO - indexace
Milan Šmíd
12
Základ pro SEO – zpětné odkazy
odkazy odkazující na vaší stránku získání výměnou např. GPR5 za GPR5 Jsou to odkazy, které odkazují na vaši stránku. V SEO se získávají většinou výměnou. V případě, že máte vysoce kvalitní obsah, budou lidé na váš web odkazovat sami. Jak to funguje? Vy odkážete na stránku, ze které byste rádi získali zpětný odkaz. Pokud dotyčného/dotyčnou zaujmete/přesvědčíte, odkáže zpět na vás.Nebo kontaktujete em ze zadate o vymenu odkazu s tou a tou nabidkou GPR 5 za GPR5 Co tím získáte? Tzv. Rank, hodnocení, které používá většina vyhledávačů (Google má PageRank, Yahoo! WebRank, Jyxo JyxoRank atd.). Rank je založen z velké míry na tom, kolik stránek na tu vaši odkazuje Milan Šmíd
13
Zakázané metody SEO odkazové farmy klamné přesměrování
tapetování katalogů skrytý a malý text cloaking Odkazové farmy - Stránky, které uměle vytvářejí velké množství vzájemně provázaných zpětných odkazů. Klamné přesměrování - Přesměrování uživatele na jinou stránku, než na kterou se domníval. Tapetování katalogů - Registrace stejných stránek do katalogů pod jinými doménami. Skrytý a malý text - Text, který je neviditelný pro uživatele s cílem zvýšit frekvenci klíčových nebo často vyhledávaných slov. Cloaking - Jde o vytváření speciálních stránek pro roboty vyhledávačů, které jsou obsahově rozdílné od těch, které vidí uživatel Milan Šmíd
14
Analýza webu Milan Šmíd
15
Budoucí PageRank Milan Šmíd
16
Použité zdroje www.seo-optimalizace.info www.ibusinesspromoter.co
seo.webber.cz/analyza-webu/ seo-sem.robertnemec.com webtrh.cz Milan Šmíd
17
.. ? .. Děkuji za pozornost Milan Šmíd
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.