Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Metodologie vědecké práce MBA/LL.M
Mgr. Bc. Tomáš Pernica, MBA
2
Závěrečná práce Důkaz o vaší existenci na škole a absolvování.
Důkaz, že jste schopni napsat odborný text, čerpat z různých zdrojů, spojovat myšlenky, provést průzkum, vyvozovat závěry a hypotézy. A také mít na danou věc svůj vlastní názor, který si dokážete sami obhájit. Nezbytná pro obhajobu.
3
Struktura závěrečné práce
Obal Titulní list Errata Abstrakt Čestné prohlášení Poděkování Seznam zkratek Seznam tabulek a obrázků Obsah Úvod Cíl a metodika práce Přehled o současném stavu řešené problematiky Charakteristika zkoumaného subjektu Výsledky práce a diskuse Závěr Seznam bibliografických odkazů Přílohy
4
Obal Pevné desky (vazba) práce. Obsah Barva černá
Písmo Times New Roman, barva zlatá Obsah Název poskytovatele Typ práce MBA/LL.M Název práce Jméno a příjmení Místo
5
Titulní list Obsah Uvádí se CZ i EN verzi (na druhé straně)
Název poskytovatele Typ práce Master of Business Administration Master of Laws ZÁVĚREČNÁ PRÁCE Jméno a příjmení Název práce Místo, datum Vedoucí práce Uvádí se CZ i EN verzi (na druhé straně)
6
Errata Pokud je potřeba, autor na tomto místě opraví chyby, které našel po vytištění práce. Errata [eráta] = chyby, opravy, omyly Strana Řádek Chybně Správně publikace prezentace
7
Abstrakt Povinná součást práce.
Krátká a výstižná charakteristika obsahu dokumentu slov. Uvádí se v českém jazyce. Doporučuje se uvést i v jednom světovém jazyce, doporučeno v angličtině. Tato verze se uvádí na další straně. Před začátkem abstraktu se uvádí bibliografická citace (identifikace) práce. Na konci abstraktu se uvádějí klíčová slova, max. 10 nejdůležitějších.
8
Abstrakt příklad KOUDELKA, František: Marketing Veřejné správy. [Závěrečná práce]. Česká informatika s.r.o. Vedoucí práce: PhDr. Ing. Mgr. Jan Hrnčíř, MBA. Blansko, 2014, 62 s. Tato závěrečná práce se zabývá marketingem veřejné správy. V teoretické části seznamuje s obecný marketingem, veřejnou správou a specifiky marketingu veřejné správy. V praktické časti se pokouší mapovat užití marketingu u malých měst a obcí a jejich public relations. Na základě výsledků průzkumu se pokusí navrhnout opatření, díky kterým by se měla zlepšit funkce organizací ve vztahu k veřejnosti a jejich image. Klíčová slova: marketing, veřejná správa, státní správa, samospráva, vztahy s veřejností
9
Čestné prohlášení Prohlašuji na vlastní čest, že jsem závěrečnou práci vypracoval samostatně a že jsem uvedl všechnu použitou literaturu. Blansko Podpis studenta:
10
Poděkování Rád bych poděkoval PhDr. Ing. Mgr. Janu Hrnčířovi, MBA za odborné vedení, pomoc, cenné rady a připomínky při vypracování této závěrečné práce. Také bych chtěl poděkovat Ing. Josefu Mikuláškovi z Městysu Sloup a Stanislavu Šindelkovi z Obce Šošůvka za poskytnutí informací.
11
Seznam zkratek Seznam zkratek HTML
Hyper Text Markup Language – speciální jazyk, který se používá pro tvorbu webových stránek. PHP Skriptovací jazyk, který se používá pro generování dynamického kódu webových stránek. Běží tedy na webovém serveru. JS, JavaScript Skriptovací jazyk, který slouží k aktivnímu obsahu na straně klienta, používá se tedy v internetovém prohlížeči. MySQL Databáze, která se používá u webových aplikací k ukládání dat. SQL Structured Query Language – dotazovací jazyk, pomocí kterého se komunikuje s databází.
12
Seznam tabulek a obrázků
Tabulka 1 - Koncepce 4 P a 4 C 14 Tabulka 2 - Matice BCG 17 Tabulka 3 - Matice Expanze výrobek-trh 18 Tabulka 4 - Obec Šošůvka 36 Tabulka 5 - Městys Sloup 39 Obrázek 1 - Maslowova pyramida potřeb 12 Obrázek 2 - Znak obce Šošůvka 35 Obrázek 3 - Znak městysu Sloup 38
13
Obsah
14
Úvod Úvod by měl obsahovat stručný a výstižný popis problematiky a měl by seznámit čtenáře s významem, cílem a rozsahem práce. Mohou se uvést hlavní zdroje a literatura, ne však všechny. Může se uvést, že práce se od ostatních něčím odlišuje. Není nutné zde parafrázovat abstrakt. Velikost 2-3 strany.
15
Cíl a metodika práce Popis cílů, kterých chceme v práci dokázat.
Cíl může být jeden nebo více. Cíl 1. Seznámení s teorií něčeho. Cíl 2. Analýza stavu, předpoklady. V diskuzi potvrzení nebo vyvrácení hypotéz. Metodika – seznámení s metodikou práce Průzkum? Jak, proč, kde, vzorek…? Vyhodnocení průzkumu, závěr?
16
Přehled o současném stavu řešené problematiky
Teoretický základ nutný pro pochopení praktické části práce. Tato část by měla zabírat menší polovinu z celkové práce. Logické členění Přehled o současném stavu řešené problematiky Etika Etika public relations Veřejná správa Veřejné zakázky
17
Charakteristika zkoumaného subjektu
Ve výzkumu zkoumáme nějaký jev, skupinu, vzorek. Charakteristika subjektu, který zkoumáme, proč jsme se pro něj rozhodli atp., jaké má vlastnosti.
18
Výsledky práce a diskuse
Výsledky práce, výsledky výzkumu, výsledky analýzy, výsledky vznikající syntézou všech potřebných předpokladů. Srovnání s cílem. Diskuse Položení hypotéz Potvrzení nebo vyvrácení hypotéz
19
Závěr Shrnutí o čem práce byla. Bylo dosaženo cílů? Jak?
Podařilo se vše? Splnila práce a výsledky naše očekávání? Stručný přehled výsledků. Vyplývá z práce něco? Lze z ní odvodit nějaký závěry? Ponaučení? Návrhy? Zobecnění? Anomálie? Může obsahovat námět, návrhy pro další výzkum a postupy na řešení. Rozsah 2-3 strany. Úvod a Závěr jsou relativně nejdůležitější částí práce.
20
Seznam bibliografických odkazů
Seznam všech zdrojů, které jsme v práci využili Literatura, knihy, časopisy, jiné odborné publikace Internetové zdroje Rozhovory
21
Přílohy Před přílohami je list „Seznam příloh“
Označení Příloha A, Příloha B, … U každé přílohy se uvádí pramen/zdroj.
22
Citování Citát je text, který jsme převzali odjinud. Vždy musíme uvést zdroj. Styly citování Harwardský systém – jméno autora, rok, … Vancouverský systém – odkazové číslo – číslo ze seznamu bibliografických odkazů Příklad harwardský styl (doporučeno): Citát: „Marketing je uspokojení potřeb zákazníka na straně jedné a tvorba zisku na straně druhé“1 Citace: 1 KOTLER, Philip a GARY, Armstrong: Marketing, Grada Publishing a.s. 2004, s. 31, ISBN
23
Plagiátorství Označování cizích myšlenek, objevů, formulací poznatků a myšlení a jejich vydávání za svoje, je krádež a označuje se jako plagiátorství. Systémy na odhalení plagiátorství, které provozuje Masarykova univerzita v Brně: Theses.cz Odevzdej.cz
24
Rozsah Měří se text od Úvodu do Závěru. Ostatní části se do rozsahu nepočítají. 30 a více stran 10 tis. slov
25
Formální úprava závěrečné práce
Stránka A4, bílý, gramáž 80 g/m2 Okraje horní 2,5 cm, dolní 2,5 cm, levý 4 cm (vazba), pravý 2 cm Jednostranné Odstavec Font Times New Roman, 12 bodů Řádkování 1,5 Odsazení – první řádek 0,7 cm Nadpisy Nadpis 1 - Kapitola - 16 bodů, verzálky, tučné Nadpis 2 - Podkapitla - 14 bodů, tučné Nadpis 3 - Podpodkapitola - 12 bodů, tučné Číslování stran – dole vpravo
26
Formální úprava Číslujeme vše mezi Úvodem a Závěrem. 1 Nadpis 1
27
Vedoucí Je přidělen/vybrán podle tématu vaší práce nebo si jej můžete zvolit sami. Vykonává dohled nad psaním vaší práce. Pomáhá správně volit cíl a nasměrovat práci. V případě problémů, dotazů, nerozhodností, vám může poskytnout radu nebo poradit, jak pokračovat dál. Vedoucí vystavuje posudek práce. Též navrhuje možné otázky k obhajobě. Komunikace probíhá výhradně pomocí u, výjimečně osobně po předchozí domluvě.
28
Oponent Oponenta si student najde každý sám.
Musí mít vzdělání v magisterském stupni nebo vyšší. Oponent vystavuje posudek vaší práce. Pokládá otázky, na které odpovíte u obhajoby. Nezná vaše myšlení, proto se může zdát přísný, neobjektivní.
29
Téma Téma si každý volí sám.
Je z oblasti vašeho působení, profese, zálib. Mělo by odpovídat zaměření kurzu. Pro inspiraci nabízíme seznam témat z minulosti
30
Prezentace k obhajobě Cíl Přehled problematiky
Rozebrání hlavního tématu Metodika Výsledky Diskuse Rozsah cca 8 snímků
31
Obhajoba práce Obhajoba vaší práce před komisí. Představím sebe.
Představím práci, podle připravené prezentace V prezentaci mám připravené otázky od vedoucího a oponenta – odpovím na ně (10 minut) A nyní se ptá komise a diskutujeme (10 minut) Důležité je mít vlastní názor, s vlastní zkušeností a umět si jej obhájit.
32
Mgr. Bc. Tomáš Pernica, MBA pernica@studiumbk.cz
Děkuji za pozornost Mgr. Bc. Tomáš Pernica, MBA
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.