Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ
2
Co lidé sdělují Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Co si myslí
Fakta – údaj o něčem Myšlenky – vztahy mezi fakty Co si myslí o sobě – jak se cení, za koho se považuje Co si myslí o nás – jak nás cení, za koho nás považuje Co si myslí o našem vztahu – jsme si blízko, rozumíme si nebo nezájem, nepřátelství … Co cítí Své emoce – vyjádřené neverbálně Postoje – jsem pro nebo proti Názory Přesvědčení Co chtějí To je někdy sděleno zašifrovaně, málokdy jasně PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.,
3
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Komunikace Vztahy mezi lidmi se vytvářejí na základě verbální a neverbální komunikace. To, co říkáte, často vede k úspěchu méně než jak to říkáte. Důležité je umět člověku správně naslouchat (to je víc, než slyšet, co říká). Tak zjistíme, co skutečně sděluje. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.,
4
Nezbytné předpoklady komunikace
Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Nezbytné předpoklady komunikace Naslouchání a empatie. Vytvoření a podporování příznivého prostředí. Přizpůsobování se. Vytváření vztahů. Respektování odlišností komunikačního partnera. Vše snadněji zvládnete, vyznáte-li se v lidech. Je třeba poznat komunikační styl vašeho partnera a používat způsob komunikace, který je pro tento typ vhodný. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.,
5
Komunikační typy/ dominance
Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikační typy/ dominance Vůdčí typ Touží po moci, chce být vždy první a obdivován. Je iniciativní, rozhodný, energický, nezávislý. Motivuje sám sebe. Submisivní typ Má sklon přenechávat vedení a rozhodování jiným. Je nerozhodný, pasivní, závislý, má nedostatek sebevědomí. Prokazuje ochotu být veden, vyhýbat se osobním konfrontacím a přizpůsobovat se přáním jiných lidí. Cíle i motivace často musí dostávat od ostatních. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.,
6
Komunikační typy/ orientace
Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikační typy/ orientace Orientace na lidi Je orientován na jiné lidi, citlivý k jejich potřebám, spolupracující, ví, že své cíle může plnit, pomáhá-li plnit cíle jiným. Při jednání očekává vzájemný zisk nebo názor: já jsem OK, ty jsi OK. Motivuje nebo pečuje o vztahy. Hledá jistotu. Orientace na úkol Nedostatek ohledu k druhým, orientován na sebe a na úkol (na výsledek nebo jak úkol probíhá), působí lhostejně, necitlivě až nevraživě, často emocionálně chladný, ne vždy spolupracující. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.,
7
Komunikační typy/ kombinace
Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikační typy/ kombinace Kombinace těchto čtyř rysů poskytují rozpoznatelné komunikační typy: Řídící typ (vůdčí typ, orientace na úkol – výsledek, cíl) Expresívní typ (vůdčí typ, orientace na lidi – motivovat je, nadchnout) Přátelský typ (chce být veden, orientace na lidi – pomáhat jim) Analytický typ (chce být veden, orientace na úkol – jak probíhá) A kdo jste vy? PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.,
8
Cvičení Představte si situaci, kdy chcete získat kolegu
Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Cvičení Představte si situaci, kdy chcete získat kolegu ke společnému bydlení ke splnění společného úkolu pozvat na nějakou akci přimět, aby si uklidil ve společném pokoji ? Připravte krátký rozhovor, ve kterém předvedete jeden ze stylů a správnou reakci na něho. Řídící typ (vůdčí typ, orientace na úkol – výsledek, cíl) Expresívní typ (vůdčí typ, orientace na lidi – motivovat je, nadchnout) Přátelský typ (chce být veden, orientace na lidi – pomáhat jim) Analytický typ (chce být veden, orientace na úkol – jak probíhá) PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.,
9
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Více viz: GRETZ, K. F., DROZDECK, S. R. Psychologie prodeje. Praha: Victoria Publishing, ISBN PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.,
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.