Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Mgr. Kateřina Gajdošová
LIDSKÉ TĚLO Mgr. Kateřina Gajdošová
2
VY_32_INOVACE_06_LIDSKÉ TĚLO
Autor DUM : Mgr. Kateřina Gajdošová Škola: ZŠ a MŠ Stará Červená Voda, příspěvková organizace, Stará Červená Voda 164 Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách
3
Anotace Vytvořeno jako DUM do předmětu Přírodověda.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět ; tématický okruh: Člověk a jeho zdraví; téma : Lidské tělo. Vytvořeno pro 5. ročník základní školy. Materiál slouží jako podklad k ověření znalosti učiva – Lidské tělo. Materiál doporučuji prezentovat na dataprojektoru , či na interaktivní tabuli. Každá skupina dostane taktéž tento materiál jako pracovní list. Následuje práce ve skupinách a v závěru hodiny - prezentace výsledků jednotlivých skupin, sebehodnocení i hodnocení učitelem. Materiál byl vytvořen a pilotován v I. pololetí školního roku 2012/2013.
4
1. skupina - KOSTRA A SVALY
Popiš stavbu a funkci kostry a svalů. Proč je dobré svaly protahovat a posilovat? Vymyslete 3 cviky na protažení a 3 cviky na posílení svalstva. Jak byste si poradili, kdyby kamarád špatně došlápl a měl výron kotníku? Jak mu pomůžeme?
5
2. skupina -KŮŽE Popiš a nakresli, namaluj, či vymodeluj stavbu kůže.
( Můžete využít na prozkoumání lupu, mikroskop…dále encyklopedie, PC) K čemu máme kůži? Můžeme si kůži poranit? Jak? Ošetřete zvolené poranění kůže.
6
3. skupina -DÝCHACÍ SOUSTAVA + NAŠE TĚLO A ZDRAVÍ
Popiš, nakresli, či vymodeluj dýchací soustavu. Co je to dechová frekvence? ( encyklopedie, PC, kamarád na telefonu). Co děláš pro své zdraví? ( alespoň 5 věcí). Uveď 3 důvody, proč chceš být zdravý.
7
4. skupina -TRÁVICÍ SOUSTAVA
Popsat, nakreslit, či vymodelovat trávicí ústrojí. Prozkoumat! Sestavit zdravý jídelníček na jeden den. Nezapomeň na pitný režim!
8
4. skupina -SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ
Jaké máme smysly? Popiš, nakresli, či vymodeluj. K čemu jednotlivé smysly slouží? Vyzkoušejte si individuálně být nevidomý a poznat různé předměty pomocí jiných smyslů. Jakých? Dále se projděte se zavázanýma očima po okolí. Jeden nevidomý – jeden asistent ( střídejte se).
9
5. skupina -SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ
Jaké máme smysly? Popiš, nakresli, či vymodeluj. K čemu jednotlivé smysly slouží? Vyzkoušejte si individuálně být slepý a poznat různé předměty pomocí jiných smyslů. Jakých? Dále se projděte se zavázanýma očima po okolí. Jeden nevidomý – jeden asistent ( střídejte se).
10
Zdroje Archiv autora
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.