Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, Cheb Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity: III02 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM: VY_32_INOVACE_33Jen10 Jméno autora: Ing. Věra Jeníková Datum (období) vytvoření DUM: 2013 Ročník: Vzdělávací oblast: ekonomika Vzdělávací obor: řízení a zabezpečování jakosti Klíčová slova: Sledovatelnost, neshoda, náprava, opatření k nápravě, preventivní opatření Anotace: Žák se seznámí s výše uvedenými pojmy, dokáže je charakterizovat Druh učebního materiálu: prezentace Očekávaný výstup: porozumění pojmům, aplikace na příkladech z praxe Metodika učebního materiálu: prezentace s výkladem
2
Autorem materiálu a všech jeho příloh, není-li uvedeno jinak, je Ing
Autorem materiálu a všech jeho příloh, není-li uvedeno jinak, je Ing. Věra Jeníková.
3
ZÁKLADNÍ POJMY IV. Ing. Věra Jeníková
4
Sledovatelnost „Schopnost vysledovat historii, použití
nebo umístění toho, co je předmětem úvah.“
5
Sledovatelnost Smysl sledovatelnosti je určení historie produktu:
suroviny a materiály použité při výrobě kdy, kdo a jak vyráběl
6
Sledovatelnost V případě pochyb o jakosti musí být možné dohledat historii produktu. Slouží jako motivační prostředek
7
Neshoda „Nesplnění požadavku.“
8
Neshoda Určitá skutečnost neodpovídá stanoveným specifikacím.
Příklady skutečností neodpovídajících specifikacím: - díl - forma - výrobek - měřící přístroj
9
Náprava „Opatření pro odstranění určité neshody (s normou).“
10
Opatření k nápravě „Opatření pro odstranění příčiny
zjištěné neshody nebo jiné nežádoucí situace.“
11
Opatření k nápravě Začíná vyšetřením příčiny neshody
Končí odstraněním příčiny
12
Preventivní opatření „Opatření pro odstranění příčiny
potenciální (možné budoucí) neshody nebo jiné nežádoucí potenciální situace.“
13
Zdroj Veber J. a kol.: Řízení jakosti a ochrana spotřebitele, Praha 2007, Grada Publishing, a.s., ISBN Doc. Ing. Hutyra M., CSc. a kol.: Management jakosti, Ostrava 2007, VŠB-TU, ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.