Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAdéla Eliška Kubíčková
1
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 09/2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.7.A.03_opakovani_3 Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA Opakování 3 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k opakování učiva ze šestého ročníku.
2
1. Na obrázku jsou znázorněna stejná tělesa v různých vzdálenostech od Země. Na které těleso působí největší gravitační síla a na které nejmenší? Odpověď zdůvodněte: A D B E C
3
2. Jaký úhel svírá směr svislý a vodorovný? Vyberte správnou odpověď:
125° 45° 30° 90° 60° 180°
4
3. Popište použití libely (vodováhy) v praktickém životě.
5
4. Vyberte pojmy patřící fyzikální veličině SÍLA
4. Vyberte pojmy patřící fyzikální veličině SÍLA. Každý pojem vysvětlete: teploměr F Kelvin Newton siloměr tíha
6
5. Jaké násobky a díly jednotky NEWTON znáte?
MN kN mN
7
6. Pod kterým číslem se nachází síla o velikosti 15 N působící nahoru
6. Pod kterým číslem se nachází síla o velikosti 15 N působící nahoru? Měřítko: 1cm odpovídá 3 N ŘEŠENÍ: SÍLA 2
8
7. Odpovězte, který vozík se rozjede nejrychleji (velikost sil je stejná). Vyber správnou odpověď:
1 vozík 2 všechny stejně vozík 3 vozík 4
9
8. Vypočítejte tíhu těchto těles a látek: pytel brambor o hmotnosti 50 kg, 2 kg cukru, 0,25 kg másla, 3 t železa 500 g mouky Postupujte podle vzorce: G=m∙g
10
9. Jaká je výslednice dvou sil působících stejným směrem
9. Jaká je výslednice dvou sil působících stejným směrem? F1=12 N F2= 8 N Vyberte správnou odpověď: 20 N 4 N 30 N
11
10. Jaká je výslednice dvou sil působících opačným směrem
10. Jaká je výslednice dvou sil působících opačným směrem? F1=38 N F2=52 N Vyberte správnou odpověď: 12 N -14 N 14 N 24 N
12
11. Vyberte správná tvrzení, vyberte chybná tvrzení a ta opravte:
Působí-li dvě síly v OPAČNÉM směru, má výslednice týž směr jako menší síla. ne Výslednice dvou různoběžných sil je určena ÚHLOPŘÍČKOU rovnoběžníku sil. ano Skládání sil ve STEJNÉM směru-výslednice je určena jejich SOUČINEM. ne Rozkládání sil-nalezení několika sil, které mají stejný účinek jako původní síla. ano
13
12. Vyberte správné názvy Newtonových zákonů a řekněte jejich znění:
Zákon síly Zákon rychlosti Zákon tíhy Zákon setrvačnosti Zákon akce a reakce
14
Použité zdroje: doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Fyzika pro 7. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus, 2004, ISBN Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN Tesař J., Jáchim F., Fyzika 2 pro ZŠ, Síla a její účinky-Pohyb těles, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 7 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005 galerie office [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ]
15
Metodika prezentace: Prezentace slouží k opakování učiva ze šestého ročníku. Žák opakuje fyzikální veličinu „síla“. Žák odpovídá na otázky, vytváří odpovědi, odpovědi zdůvodňuje, vybírá z možností správnou odpověď. Žák zná jak se projevuje gravitace. Žák zná, že gravitační síla nám umožňuje základní orientaci v prostoru a popíše směr svislý a směr vodorovný. Žák charakterizuje fyzikální veličinu síla, zná její symbol, jednotku, popíše siloměr. Žák graficky znázorní sílu. Žák umí vypočítat tíhu tělesa. Žák umí skládat síly stejného, opačného a různého směru. Žák zná Newtonovy zákony.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.