Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRadovan Tábor
1
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka Rychlá NÁZEV: VY_32_Inovace_Český_ jazyk_1 ČÍSLO DUM: 20 TÉMA: Příběhy včelích medvídků – Broukavá a Stejskavá ROČNÍK: 2. OBDOBÍ REALIZACE: 4/2012
2
Anotace: Vytvořeno v programu Microsoft Powerpoint pro práci s interaktivní tabulí. Určeno žákům 2. ročníku. Aktivity jsou určeny pro práci s knihou Jiřího Kahouna Příběhy včelích medvídků- příběh Broukavá a Stejskavá. Materiál vede žáky zábavnou formou k hlasitému a tichému čtení a hlavně k porozumění textu.
3
Rozděl větu na jednotlivá slova a zapiš jejich počet.
Takovéstýskánísi nikdoneumípředstavit. Bylotonejvětšístýskánívčmeláčíchdějinách. Přitakovémstýskánísečastáhnejakostarýmed. Utíkámnohempomalejinežpřiveselosti,alepřeceutíká.
4
Řešení: 6 Takové stýskání si nikdo neumí představit. 7 Bylo to největší stýskání v čmeláčích dějinách. Při takovém stýskání se čas táhne jako starý med. 9 9 Utíká mnohem pomaleji než při veselosti,ale přece utíká.
5
Seřaď věty: 1. 2. 3. 4. Při takovém stýskání se čas táhne jako starý med. Utíká mnohem pomaleji než při veselosti, ale přece utíká. Bylo to největší stýskání v čmeláčích dějinách. Takové stýskání si nikdo neumí představit.
6
Řešení: 1. Takové stýskání si nikdo neumí představit. 2. Bylo to největší stýskání v čmeláčích dějinách. 3. Při takovém stýskání se čas táhne jako starý med. 4. Utíká mnohem pomaleji než při veselosti, ale přece utíká.
7
Sestav jednotlivá přirovnání:
pohádka. zvoneček. Běhal jako kdyby Jsi hluchý jako starý med. Čas se táhne jako ho pálily palce u nohou. Lítal s hlavičkou jako pila. Ohnul se jako poleno. Zvonění hezké jako
8
Řešení: Běhal jako kdyby ho pálily palce u nohou. Jsi hluchý jako poleno. Čas se táhne jako starý med. Lítal s hlavičkou jako zvoneček. Ohnul se jako pila. Zvonění hezké jako pohádka.
9
1.Léto bylo na odchodu- příchodu.
Vyber správná slova: 1.Léto bylo na odchodu- příchodu. 2.„Milý Čmeldo- Brumdo, poletíš k babičce.“ 3.„Půjč mi čihadlovou- žihadlovou stříkačku.“ 4.Maminka mu složila cestovní tašku- hromádku. 5.Čmeldu posedla divná nemoc- věc. 6.Babička vyprávěla nejdelší- nejhezčí pohádky. 7.Bylo to nejmenší- největší stýskání v čmeláčích dějinách. 8.Posedla je radost proti devatero- desatero nemocem a bylo zase dobře.
10
1. odchodu 2. Brumdo 3. žihadlovou 4. hromádku 5. nemoc 6. nejhezčí
Řešení: 1. odchodu 2. Brumdo 3. žihadlovou 4. hromádku 5. nemoc 6. nejhezčí 7. největší 8. desatero
11
Po přečtení posledního příběhu tě čeká další …
Čmeláci dostali medovou… Kolem pospíchal M brouk. Brouk pořád běžel a nohama. Běžel jako kdyby ho pálily palce u … Brumda křičel: „Co to …?“ Brumda letěl k babičce do K Brouk byl hluchý jako …. Brumda letěl, protože je mladší nebo starší? Brumda si půjčil….stříkačku. Ž Čekali na pošťáka…. Pošťák měl v tašce….
12
Řešení: P L A C I Č K U M Ě Ň V Ý R S N O H B Á Š Ď Y E D Í Ž
13
Citace: Publikace: KAHOUN, Jiří. Příběhy včelích medvídků. 2. vydání. Praha: Albatros, ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.