Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilStanislav Němeček
1
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel
2
Metodika dotačního řízení
Z čeho jsme při tvorbě nové metodiky vycházeli? Evaluace dotačního řízení Podněty aktérů dotačního řízení (žadatelé, hodnotitelé) Hlavní cíl metodiky: Podpora systémových projektů, které jsou efektivní a naplňují základní kritéria kvality programů primární prevence.
3
Hlavní změny v metodice
Rozdělení projektů na individuální a krajské Celkový rozpočet se nedělí podle jednotlivých krajů. Projekty budou dotovány z jednoho rozpočtu. Metodika nastavuje nově tzv. kritéria kvality- každý podpořený projekt tyto kritéria musí naplnit. Změny v hodnocení projektů- hodnotí nezávislí odborníci na PPRCH (individuální), zástupci MŠMT a NÚV (krajské) 5) Metodika nastavuje přesnější a strukturovanější parametry jednotlivých projektů z hlediska finanční efektivity a působnosti projektu.
4
Další změny v dotačním řízení
žádost se podává pouze elektronicky možné navýšení prostředků na PPRCH z 20 na 35 milionů korun nová příloha „konečná podoba projektu a celkového rozpočtu projektu“ = změna procesu v krácení dotací
5
Zpracování připomínek
Materiál byl kromě vnitřních připomínek na MŠMT předložen odborníkům z NNO, PPP a KŠKP Zpracování připomínek KŠKP: úprava části IV. - pověřená osoba hejtmanem jednotný sběr pro celou ČR- aktivita Evaluace
6
Projekty individuální
Oprávněný žadatel: NNO, školy, PPP, vysoké školy, církevní organizace, SVP Podporované aktivity: Všeobecná primární prevence rizikového chování Selektivní primární prevence rizikového chování Indikovaná primární prevence rizikového chování Projekty evaluace potřebnosti, dostupnosti a efektivnosti služeb Projekty zaměřené na poskytování odborných a ověřených informací a vzdělávání odborné či laické veřejnosti Pozn.: Žadatel může podat žádost pouze na 1 projekt v každé z uvedených aktivit.
7
Typ primární prevence Počet tříd/skupin/jedinců (skupina= min. 10 jedinců) Částka Všeobecná 0-19 tříd 0 Kč 20-29 tříd Kč 30-39 tříd Kč 40 a více tříd Kč Selektivní 0-4 skupin 5-10 skupin Kč 11-16 skupin 17 a více skupin Indikovaná 0-8 jedinců 9-20 jedinců 21-30 jedinců 31 a více jedinců
8
Pro aktivity Projekty evaluace potřebnosti, dostupnosti a efektivnosti služeb Projekty zaměřené na poskytování odborných a ověřených informací a vzdělávání odborné či laické veřejnosti platí: Žádost může být podána v maximální výši Kč. Pro všechny aktivity individuálních projektů platí: Žádost může být podána v minimální výši Kč.
9
Hodnocení žádostí Kvalita - každý žadatel by měl naplnit základní kritéria kvality, která jsou definována v metodice Efektivita - žadatelé budou ve své žádosti uvádět konkrétní parametry své práce: počet hodin práce/počet klientů/cena Potřebnost projektu - u žádostí se bude hodnotit i jejich potřebnost a působnost v místě konání. Při posuzování se bude vycházet z konzultací s krajskými školními koordinátory prevence (KŠKP) a krajských plánů PPRCH.
10
Kritéria kvality kvalitní programy a intervence školské primární prevence: musí mít přímý a explicitně vyjádřený vztah k určité konkrétní formě rizikového chování realizace musí být jasně časově a prostorově ohraničena musí být zacílen na jasně ohraničenou a definovanou cílovou skupinu
11
Děkuji za pozornost Matouš Korbel matous.korbel@msmt.cz
tel:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.