Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Výnosy CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Hradecká 1151, Hradec Králové Výnosy Hradec Králové Datum
2
Tento učební materiál vznikl za podpory OPVK 1.5
Název školy CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Číslo projektu CZ 1.07/1.5.00/ Název projektu Moderní škola Číslo DUM CSA_OPVK15_179 Předmět Ekonomika Tematický celek Základy ekonomiky Název materiálu Výnosy Autor Ing. Dagmar Nosálková Datum ověření, třída Časová dotace 1 hodina Pomůcky Interaktivní tabule Vzdělávací cíl Seznámit studenty s pojmem výnosy a jejich vznikem
3
Výnosy Výnosy = oceněné výkony Vznik: Prodej statků a služeb – tržby Další způsoby – např. úroky z vkladů
4
Výnosy Členění: Prvotní - vznikají při styku podniku s vnějším okolím (tržby) Druhotné - vznikají uvnitř podniku (mezi středisky)
5
Výnosy Další členění výnosů Provozní – tržby z prodeje výrobků a služeb... Finanční – úroky, přijaté dividendy, kurzové zisky.. Mimořádné – přebytek při inventuře, úhrada škody od pojišťovny...
6
Výnosy Způsoby zvyšování výnosů Zvyšování cen – rizikem je snížení konkurenceschopnosti a ztráta zákazník Lepší marketingová činnost – propagace, reklama, dárky, množstevní slevy, soutěže, věrnostní programy....
7
Výnosy Výsledky hospodaření: 1. Náklady < výnosy = ZISK 2. Náklady > výnosy = ZTRÁTA
8
Výnosy Použité zdroje: Klínský P., Münch O., Ekonomika pro obchodní akademie a ostatní střední školy, 1. díl.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.