Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Komunikační typy Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ
2
Seminární úkol č. 1 – podmínka k získání zápočtu
Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Seminární úkol č. 1 – podmínka k získání zápočtu 1. Přečti knihu, vztahující se k těmto tématům: verbální komunikace řeč těla prezentování vztahy mezi lidmi asertivita řešení konfliktů 2. Vyhledej šablonu na lide. fmk.utb.cz, ve které odpovíš na zadané otázky. 3. Odešli mailem učiteli. Termín do 20 hodin. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.,
3
Nezbytné předpoklady komunikace
Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Nezbytné předpoklady komunikace Naslouchání a empatie. Vytvoření a podporování příznivého prostředí. Přizpůsobování se. Respektování odlišností komunikačního partnera. Vytváření vztahů. Vše snadněji zvládnete, vyznáte-li se v lidech. Je třeba poznat komunikační styl vašeho partnera a používat způsob komunikace, který je pro tento typ vhodný. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D,
4
Komunikační typy/ dominance
Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikační typy/ dominance Vůdčí typy Touží po moci, chce být vždy první a obdivován. Je iniciativní, rozhodný, energický, nezávislý. Motivuje sám sebe. Submisivní typy Má sklon přenechávat vedení a rozhodování jiným. Je nerozhodný, pasivní, závislý, má nedostatek sebevědomí. Prokazuje ochotu být veden, vyhýbat se osobním konfrontacím a přizpůsobovat se přáním jiných lidí. Cíle i motivace často musí dostávat od ostatních. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.,
5
Komunikační typy/ orientace
Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikační typy/ orientace Orientace na úkol Nedostatek ohledu k druhým, působí lhostejně, necitlivě až nevraživě, často emocionálně chladný, ne vždy spolupracující. Orientován na sebe a na úkol (na výsledek nebo jak úkol probíhá). Orientace na lidi Je orientován na jiné lidi, citlivý k jejich potřebám, spolupracující, ví, že své cíle může plnit, pomáhá-li plnit cíle jiným. Při jednání očekává vzájemný zisk nebo názor: já jsem OK, ty jsi OK. Hledá jistotu. Motivuje nebo pečuje o vztahy. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.,
6
Komunikační typy Nápady, nadšení, Akce, rychlost, výsledek vize
Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikační typy vůdčí typy jak probíhá výsledek orientace na úkol motivuje pečuje orientace na lidi řídící expresívní Nápady, nadšení, vize Akce, rychlost, výsledek Informace, fakta, proces Vztahy, starostlivost, jistota analytický přátelský submisivní typy
7
Komunikační typy/ kombinace
Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikační typy/ kombinace Kombinace těchto čtyř rysů poskytují rozpoznatelné komunikační typy: Řídící typ (vůdčí typ, orientace na úkol – výsledek, cíl) Expresívní typ (vůdčí typ, orientace na lidi – motivovat je, nadchnout) Přátelský typ (chce být veden, orientace na lidi – pomáhat jim) Analytický typ (chce být veden, orientace na úkol – jak probíhá) A kdo jste vy? PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.,
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.