Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr"— Transkript prezentace:

1 Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Hnilička Jiří Název materiálu: vY_32_INOVACE_11_18_Osvobozené divadlo Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Prezentace pro hodinu literatury v devátém ročníku. Žák se seznamuje s osobnostmi Osvobozeného divadla.

2 Jiří Voskovec Jan Werich

3

4 Osvobozené divadlo Hlavní představitelé: Jan Werich (herec, autor) Jiří Voskovec (herec, autor) Jaroslav Ježek (hudba) Jindřich Honzl (režisér)

5 1927 – první hra Vest pocket revue následovalo dalších 26 her Nejznámější jsou: Těžká Barbora, Balada z hadrů, Rub a líc Jedná se o avantgardní divadlo, tz. experimenty (hledání nových obsahů a forem), společenská revolta, odmítání tradičních postupů. Forbíny – divadelní výstup před uzavřenou oponou, vtipně reagoval na současnou společenskou a politickou situaci, za oponou se upravovala scéna. Film – Svět patří nám, Peníze nebo život

6 Forbína 6dM&feature=related

7 1. Když eště civilizace nebyla, vládla celým širým světem idyla
1. Když eště civilizace nebyla, vládla celým širým světem idyla. Lidi byly jen nahaté opice, brontosaurus válcoval jim silnice. V poledne mu dali metrák přesličky a pak v jeho stínu hráli kuličky. Brontosaurus žral, lidoop si hrál. když dostal hlad, tak si vzal a potom klidně spal. K obědu měl datle, k večeři zas jelena. Z palmy měl paraple, mlíko z vemena. Nic nepočítal, nebyly peníze. Měl to, co si vzal, nebyla krize. A k tomu času byla fůra, Lidi byly nevinný, Nebyla cenzura, nečtli noviny. 2. Jak dosvědčí předpotopní nálezy, Diluvium neznalo vynálezy. Jednoho dne přišlo lidem zatěžký, chodit líčit na mamuty jen pěšky. Vypsali soutěž na vynález kola, Netušíce, co to kolo vyvolá. Každý kolo chtěl, dal za ně co měl. Ten co kolo vymyslel, čím dále víc chtěl. Dávali mu škeble, on chtěl pterodaktyla. Cena kola hnedle závratná byla. Chtěl nejméně tisíc slonů a pět dinosaurů k tomu. Všechno se mu zdálo málo, kolo čím dál více stálo. Až na konec přišel na to, že chce za to kolo zlato, za kulatý zas kulatý, tak vznikly peníze. Tak vznikl člověk bohatý a první krize. Protože zlato měli pouze ti, co znali kšeftovat a ostatní z nouze začli pracovat. 3. Místo jeskyně teď lidi mají dům, vynález kola hnali ad absurdum. Zapomněli, že kola patřej k vozům, všude jsou kolečka a nikde rozum. Koleček ze zlata je čím dále víc, jenže ta kolečka už neplatěj nic. Civilizace není legrace, To je moc koleček a vůbec žádná práce. My už nejsme lidi, my jsme jenom partaje, žádný z nás nevidí, v čem ta chyba je. Nikdo neví kudy na to, jeden volá: „Zrušte zlato!“, tamten po něm hází bláto, ten ví, kolik tamten krade. Staří volaj´: „Zkroťte mladé!“. Ten to řeší čistou rasou. Stát brečí nad nad prázdnou kasou. Kdo prej šetří, ten má za tři, Slovani jsou všichni bratři. Národ volá: „Chceme práci!“. Továrny se nevyplácí, v dolech se nefárá. A v takové situaci zazní fanfára, že přišel: Spásonosný osel, už se věří oslovi, Jen když nás ten osel hlučně osloví.

8 Použitá literatura a odkazy.
MARTINKOVÁ, V., Teorie literatury netradičně. 1.vyd. Praha, Trizonia ISBN X VIEWEGHOVÁ, T., Čítanka pro 9. ročník základní školy, 1. vyd. Brno, Nová škola ISBN Citováno dne DUM uložen na-


Stáhnout ppt "Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr"

Podobné prezentace


Reklamy Google