Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_13_38LisP-4 Název tematické oblasti (sady) Kreslení v grafických CAD programech Název vzdělávacího materiálu SolidWorks – tvorba skici obecně Druh učebního materiálu prezentace Anotace Prezentace je určena k výuce žáků předmětů Aplikovaná výpočetní technika, Informační technologie a Řízení CNC Klíčová slova Režim skicování, metoda výběru, zobrazení v PropertyManageru, inteligentní kóta Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 33-42-M/01 Nábytkářská a dřevařská výroba, L/501 Dřevařská a nábytkářská výroba, H/01 Tesař Ročník II. – III. Typická věková skupina let Speciální vzdělávací potřeby PC, software SolidWorks Autor Ing. Pavel Lisník Zhotoveno, (datum/období) Celková velikost 2,4 MB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Lisník. Dostupné z portálu
2
Režimy skicování: klik klik - levým tlačítkem myši klik na první bod a tlačítko pustit, vytváří se řetěz entit a například u přímky ukončení příkazu provedete poklepáním, tlačítkem Esc či z místní nabídly pod pravým tlačítkem myši Ukončit řetěz, klik a táhnout - klepněte na první bod a přetáhněte jej (řetěz entit se nevytváří).
3
Přímka má naznačený střed
Režim klik a táhnout Přímka má naznačený střed
4
Klikáním levého tlačítka myši se vytváří řetěz přímek
Režim klik klik Klikáním levého tlačítka myši se vytváří řetěz přímek
5
Tvorba skici – metody výběru:
tlačítkem – pro výběr více položek podržte klávesu Ctrl a klepněte na každou položku, kterou chcete vybrat (vybrané změní barvu), rámečkem – výběrový obdélník přetáhněte kolem položek, které chcete vybrat, dojde k výběru uvnitř rámečku, výběr z FeatureManageru – klepněte na název vybírané položky ve stromu FeatureManageru.
6
Výběr tlačítkem Při stisknutém Ctrl provedeme výběr, např. těchto přímek, ty se zabarví
7
Výběr rámečkem Při stisknutém levém tlačítku myši provedeme výběr, objekty uvnitř rámečku (zcela) se zabarví
8
Výběr z FeatureManageru
Klik na název Skica 1
9
Zobrazení v PropertyManageru:
při kreslení entity či jejím vybrání se zobrazí PropertyManager, kde lze zadávat např. rozměry a vazby. Možnost přidání vazeb Možnost zadání rozměrů (délka, úhel) Možnost změny na konstrukční útvar (osu)
10
Zadávání kót: vepsáním rozměru v PropertyManageru,
příkazem Inteligentní kóta – klikněte na příkaz Inteligentní kóta, vyberte entitu klepnutím či postupně klepněte na krajní body, vysuňte pomocnou kótovací čáry a pak klikem otevřete dialogové okénko pro zadání rozměru.
11
Vepsáním rozměru Nejprve vybereme entitu
Pak vepíšeme odpovídající parametry
12
Příkazem Inteligentní kóta
Vysuneme pomocné kótovací čáry Zadáme rozměr
13
Stav geometrie skici při tvorbě skici je nutno ji jednoznačně definovat rozměrově kótami nebo geometricky vazbami, entity mohou nabývat těchto stavů: plně určený (černě) – všechny potřebné kóty a vazby jsou zadány, podurčený (modře) – entita ještě vyžaduje kótu nebo vazba, přeurčený (červeně) – nadbytečná kóta či vazba, neplatný (žlutě) – skica nemá řešení, nevyřešeno (růžově) – geometrie skici, nedokáže určit umístění jedné či více entit.
14
Stav přeurčený a neplatný
Nelze, aby byl nastaven úhel 60° a současně vazba Kolmý
15
Stav plně určený a podurčený
Při uchopení za koncový bod jde pohybovat nahoru a dolů, tedy stav podurčený Žádoucí je stav plně určený Stav Podurčený
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.