Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Parelli Natural Horsemanship
2
Přirozené jezdectví Snaha dosáhnout u koně větší spolupráce, odvahy, atletičtější stavby těla a elegantnějšího pohybu. Kůň si udrží déle zájem o výcvik – lépe se učí. Základem je 7 her člověka s koněm. Vybavení: lano 3,7 m, 7 m, 14 m, 1,8 m, mrkvová hůlka.
3
Přátelská hra Cílem je ukázat koni, že mu člověk nechce ublížit – budování důvěry. Vytváření nezvyklých situací a následné uklidnění koně. Je třeba umožnit koni udělat pár kroků a dodržovat pravidelný rytmus – kůň ví, co bude následovat a není překvapen. Slouží k uklidnění koně i při ostatních hrách.
4
Dikobrazí hra Princip akce a reakce.
Kůň je v opozici proti tlaku a cílem je, naučit ho vyhnout se tlaku tím, že povolí. Pomalu tlačit a zvyšovat tlak dokud se nepohne, pak okamžitě přestat a pohladit nebo podrbat místo tlaku. Postupně se naučí reagovat na nepatrný dotek.
5
Řídící hra Běžná záležitost mezi koňmi.
Upevňování dominantního postavení pomocí pohledu, mimiky, postavení těla, pohybu. Následuje po dikobrazí hře a je dalším zjemněním. Kůň reaguje jen na naznačení doteku. Nezbytná je spolehlivost, trpělivost a okamžitá odměna po reakci koně (pohlazení, podrbání).
6
Jo-jo hra Pohyb koně dopředu a dozadu v přímé linii.
Zakmitání lanem způsobí couvnutí. Pokud kůň reaguje, okamžitě přestat. Rytmické přiručkování (přitažení) lana, tak aby prokluzovalo v ruce koně přivede. Pochválit. Později reaguje na pohyb ruky, nakonec i na pohled.
7
Hra na kruh Není lonžování, ale duševní a fyzické cvičení.
Cílem je naučit koně udržovat rytmus, dokud ho člověk nechce změnit. Prostředkem je nechat koně v klidu, dokud dělá, co chceme. Jak to změní, přivoláme ho do středu kruhu a vyšleme zpátky – je to nepohodlné. Nesmí být jednotvárná – 2 – 4 kola.
8
Hra do stran Zlepšování rovnováhy koně stranovými pohyby – bude lépe reagovat i na pomůcky jezdce. Využívat lano a hůlku a poslat od sebe nejdřív hlavu, potom zadek a postupně stejnoměrně celého koně. Je nutné pravidelně střídat strany.
9
Prostorová hra Kůň je stepní zvíře a nemá rád uzavřený prostor, prostorová hra ho odnaučí strachu. Kůň prochází mezi člověkem a ohradou v mezeře, která se postupně zužuje až na šířku koně. Je nutné dostatečně dlouhé lano, aby se kůň mohl pohybovat dopředu po překonání mezery. Cílem je procházet mezerou pomalu a v klidu. Příprava k nastupování do vozíku.
10
Motivace pro koně i jezdce
Hry musí být příjemné. Čím dřív kůň pochopí, že udělal věc správně, tím rychleji pokračuje výcvik (pochvala, krátkodobá paměť). 4 stupně tlaku: komár, moucha, havran, orel Dobrá nálada a pozitivní myšlení člověka je předpokladem úspěchu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.