Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Marketingový informační systém
2
Marketingový informační systém
Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější plánování, organizování, řízení a kontrolu marketingových aktivit
3
Marketingový výzkum Je souhrn aktivit, které zkoumají všechny části marketingové praxe, včetně trhů, výrobků, distribučních cest, chování zákazníka
4
Proces marketingového výzkumu
Cíl výzkumu Metody výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Statistické zpracování Interpretace výsledků výzkumu a doporučení
5
2. Metody výzkumu Předběžný výzkum Popisný výzkum Kauzální výzkum
6
3.Příprava výzkumného projektu
Vytvoření podrobného plánu sběru: kde, kdy, kdo se bude dotazovat, jaká bude velikost vzorku Výběr vzorku: Náhodný výběr Záměrný výběr Typický výběr Panelový výzkum Omnibusový výzkum
7
4.Sběr dat Sekundární Vnější: státní statistiky, knihy, periodika, noviny, Internet výroční zprávy, Vnitřní: rozpočty, časové řady, tržby, zprávy obchodních prac., kontakty se zákazníky Primární Pozorování Dotazování - písemné - ústní - telefonní Experiment
8
Otázky s uzavřeným koncem
Dichotomické Mnohonásobný výběr Likertova škála souhlasu Významový diferenciál Škála důležitosti Hodnotící škála Škála úmyslu koupit
9
Otázky s otevřeným koncem
Zcela nestrukturované Slovní asociace Dokončení věty Dokončení povídky Dokončení obrázku
10
Dotazník Identifikační data Klasifikační data
Data o subjektu: fakta „Hard data“ názory „soft data“
11
Návrh dotazníku Srozumitelné, snadno zodpověditelné otázky
Důležité je řazení otázek Souslednost a logická návaznost Nesmí být složité, komplikované, nejednoznačné otázky Nepoužívat vícevýznamové slova Dát dotazníku úvod, rámec otázek, otestovat jej
12
5. Statistické zpracování
6. Interpretace výsledků a doporučení
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.