Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
VY_32_INOVACE_SA4A_15 DUM 15. „realizace-poradenství“
2
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_SA4A_15 TÉMA SADY: Sociální aktivity s dětmi a mládeží ze sociálně vyloučených lokalit NÁZEV: Realizace-poradenství Vytvořeno: Autor: Mgr. Tomáš Vorochta Vyučovací předmět: Tvořivá dramatika / navazuje na předmět Dramatická výchova Ročník: IV. SOŠ Anotace: Didaktický učební materiál je určen pro žáky maturitních oborů SOŠ. Vychází z průřezového tématu ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE. Je zaměřen na získání dovedností potřebných k tvorbě volnočasových pro nízkoprahová zařízení pro děti a mládež s využitím ICT techniky. Žák se připravuje na realizaci sociálních aktivit s vybranou cílovou skupinou, materiál obsahuje základní informace pro tuto přípravu, úkoly pro žáka. Žák využívá při práci ICT, splněné úkoly zaznamenané v pracovním listu a prezentuje spolužákům pomocí interaktivní tabule; prezentace záznamů slouží jako podklad k diskuzi, zajímavé podněty z diskuze žák zaznamenává pomocí interaktivní tabule. Klíčová slova: poradenství, uživatel služby, cílová skupina, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, standardy kvality sociálních služeb, sociální prevence, sociální vyloučení, nepříznivá sociální situace. Výsledky vzdělávání dle RVP: Navrhuje průpravné hry a cvičení pro děti a mládež. Spolupodílí se na tvorbě a na realizaci projektu týmového představení; naplánuje, připraví finální projekt a realizuje své vlastní představení určené k aktivní komunikaci s divákem/klientem; přijímá zodpovědnost za inscenaci jako výsledek procesu společné tvorby; ovládá základní divadelní propriety; dokáže se prezentovat v různých situacích ve skupině; prozkoumává témata z více úhlů pohledu a pojmenovává hlavní téma a konflikt. Typ interakce: Kombinované Druh výukového zdroje: Výukové materiály
3
PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA:
ZÁKLADNÍ INFORMACE: Aktivity, které budete připravovat pro děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit budou realizovány ve spolupráci s Nízkoprahovými zařízeními pro děti a mládež (NZDM), popřípadě s organizacemi, které také splňují Standardy kvality sociálních služeb. SEZNAMTE SE S TÍMTO TEXTEM: CÍLEM NZDM JE DĚTEM A MLÁDEŽI ZABEZPEČIT: • podporu pro zvládnutí obtížných životních událostí; • snížení sociálních rizik vyplývajících z konfliktních společenských situací, životního způsobu a rizikového chování; • zvýšení sociálních schopností a dovedností; • podporu sociálního začlenění do skupiny vrstevníků i do společnosti, včetně zapojení do dění místní komunity; • nezbytnou psychickou, fyzickou, právní a sociální ochranu během pobytu v zařízení a podmínky pro realizaci osobních aktivit; • zlepšovat kvalitu jejich života; • předcházet nebo snížit zdravotní rizika související s jejich způsobem života; • lepší orientaci v jejich sociálním prostředí; • podmínky k řešení jejich nepříznivé sociální situace.
4
PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA:
OBSAH SLUŽBY- nyní se postupně seznámíme se základními aktivitami (intervencemi) realizovanými v NZDM ve prospěch uživatelů, jsou to činnosti na které se pracovníci zařízení dlouhodobě připravují, aby je mohli poskytnout svým klientům (tyto aktivity si následně budete moci sami vyzkoušet…) Poradenství
5
PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA:
Poradenství v NZDM poskytované jejím klientům, uživatelům služby Odehrává se formou rozhovoru s uživatelem nejlépe v samostatné místnosti NZDM. Obsahuje: vyhodnocení situace, nabídku rady, informací a řešení vedoucí k odstranění obtíží. Jde o řešení aktuálních problémů a zvyšování dovedností uživatele tyto problémy řešit. Poradenství v NZDM se nejvíce zaměřuje na záležitosti vztahů, rodiny, sexu, návykových látek, školy, volného času, sociálně právní a jiné.
6
Úkoly - zadání pro žáka Úkoly - zadání pro žáka
Pečlivě si přečtěte Pracovní text. Vašim úkolem je realizovat aktivitu, pro cílovou věkovou skupinu dětí a mládeže let v rámci Poradenství. Dramatická situace-diskuze v klubu s odborníkem/odborníky na vybraná témata. Žáci se rozdělí (pověřený pracovník+klienti); 2-3 z Vás se stanou týmem specialistů-poradců, ostatní žáci si zahrají na uživatele služby a budou moci při inscenované diskuzi (střídají se vždy po jednom) s „týmem specialistů poradců“ pokládat otázky na vybraná témata a nechat si od týmu poradit. Poradci a vyberou si jedno z témat (mám špatné kamarády; rád šikanuji ostatní; jak poznám, že jsem zamilovaná; nemám peníze), na které budou při dotazech reagovat. Příprava pro tým specialistů-nejprve si vyhledejte na internetu všechny důležité odborné informace, či kontakty. Tým uživatelů služby se předem seznámí s vybranými tématy a připraví si dotazy odpovídající znalostem o cílové skupině, využívají i komunikační styl této skupiny. Při dramatizaci diskuze se zaměřte na vhodnou, klientovi přiměřenou komunikaci směřující k nastolení důvěry; v případě, že neznáte odpověď, tak se k tomu přiznejte a přejděte k dalším otázkám. Ve všech směrech by realizovaná aktivita měla odpovídat poslání a cílům NZDM a jejich klientů. Realizace – připravenou aktivitu za pomoci prvků dramatické výchovy předveďte; využijte práce v týmu, nebo jako projekt týmového představení; nezapomeňte se zaměřit na aktivní komunikaci s diváky/klienty. Po realizaci si ihned k zapište do Pracovního listu poznámky, zkušenosti, které jste získali (pozitivní i negativní). Přípravu dramatizace zaznamenanou v Pracovním listu následně prezentujte spolužákům pomocí interaktivní tabule. Při prezentaci se zaměřte i na odůvodnění vašeho výběru.
7
Pracovní list žáka Pracovní list žáka Moje příprava dramatizace:
Co vše se mi v dramatizaci podařilo : Co je třeba zlepšit, co chybělo :
8
Zdroj: Pojmosloví nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. In: [online] vyd. Praha [cit ]. Dostupné z:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.