Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Druháci a matematika 4 Vyznačujeme body 2 5 4 KA 3 TI 1 TE MA
Toto téma je druhým geometrickým tématem kolekce Druháci a matematika. Mělo by být probíráno souběžně s druhým aritmetickým tématem Opakujeme sčítání, odčítání do 20 bez přechodu přes 10 tak, aby žáci uměli vyznačovat body již při zahájení aritmetického tématu Násobení dělení do 20. Vyznačování bodů navazuje na činnost žáků na hřišti (v tělocvičně), kdy si křížkem každý vyznačí svoje místo a označí si je písmenem. Rozběhnou se a pak se na svoje místo vrátí. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy. Po spuštění prezentace jsou animací uváděna řešení jednotlivých úkolů. Autor obrázků © Marie Janků (Microsoft Word – automatické tvary, kreslení) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
2
Míra Míra Jana Jana Lída Lída Ruda Ruda G Eva Eva Ota Ota Dan Dan IVa
Bod Věra Míra Lída Ota Dan Ruda Eva Věra Zora Tom Gábi Kája Fanda Bára Honza Adam Jana F H G K B T IVa I Tom Zora Míra Jana Lída Kája Ruda Adam Gábi E R J L O Vyznačte místa, kde děti na hřišti stojí. Vraťte děti na jejich místa. Eva Ota Dan Fanda Honza Bára
3
Ola Vyznačování bodů Body vyznačujeme nebo někdy .
C M P T Na hřišti jste si svoje místa vyznačili křížkem, abyste si svoje místo poznali, označili jste si je písmenem. Takto v geometrii vyznačujeme body. Na čáře vyznačíme bod prostě čárkou. Někdy, obvykle na různých plánech, se body vyznačují malým kroužkem. Body můžeme vyznačit – vymodelovat - i kouskem formely. Body vyznačujeme nebo někdy Na čáře je vyznačíme čárkou Také je můžeme modelovat z kousků formely. Označujeme je velkými tiskacími písmeny.
4
Vyznačujeme body v sešitě
1. Adam, Eva, Pepa, Ivo, Filip, Dana, Bára, Kája a Týna Luboš, Hana Jirka, Mirek, Ota, Radka, Bára, Adam, Eva, a Zuzka A F K P B E I T D 2. 1. Na obrázku je Adam, Eva, Pepa, Ivo, Filip, Dana, Bára, Kája a Týna. Vyznačte do sešitu pomocí bodů označených písmeny, jak děti stály ve chvíli, kdy je Petr vyfotografoval . 2. Děti Luboš, Hana, Jirka, Mirek, Ota, Radka, Bára, Adam, Eva, a Zuzka stály v zástupu podle velikosti. Zaznamenejte pomocí bodů, jak děti stály. Kdo je největší? Kdo nejmenší? Kdo je větší než Adam a menší než Jirka? L H J M O R B A E Z
5
14 16 10 14 13 11 17 11 Honza Jirka Ola Věrka Pavel Eva Aleš Bára Terč
9 8 7 6 5 4 3 2 1 10 Jméno hod 1 hod 2 celkem Honza Jirka Pavel Aleš Věrka Ola Eva Bára 8 7 2 4 9 10 5 6 3 1 14 16 14 E´ V´ ´ V´ H´ 13 E´ ´ B´ ´ H´ ´ 7 O´ ´ A´ 11 O´ J´ J´ ´ 17 A´ ´ P´ P´ ´ 11 Hra: Žáci vyznačují se zavázanýma očima body v terči. Soutěží, kdo nastřílí nejvíce. Mohou soutěžit i v družstvech. Děti házely šipky na terč. Každý házel dvakrát. Vyznačte jejich zásahy a vypočítejte, kdo měl celkem nejvíce bodů. Body označujte podle jmen žáků a hody označte čárkami např. H´ , H´´. B´
6
Schéma Na tabuli je vyznačeno schéma a několik obrázků. Co může být zaznamenáno takovýmto geometrickým schématem? Ukažte obrázky, které mohou být zaznamenány daným schématem. Spojte je čárami se schématem.
7
Souhvězdí velkého vozu
. Pozorovali jste někdy noční oblohu? Co jste viděli na obloze v noci, kdy bylo jasno bez mraků? Všimli jste si, že některé hvězdy vidíme jasnější a větší? Takové hvězdy někdy tvoří souhvězdí. Na obrázku noční oblohy je jedno z nejznámějších souhvězdí, je to souhvězdí Velkého vozu. Najdete všechny hvězdy souhvězdí velkého vozu? Je jich 7. Vyznačte je jako body.
8
Když usnou lesy hluboké a vůkol ticho jest,
Lesní studánka Když usnou lesy hluboké a vůkol ticho jest, nebesa i studánka jsou plny zlatých hvězd. Znáte báseň Lesní studánka od J. Vrchlického? Zarecitujte si ji a k poslední sloce nakreslete obrázek. Pomocí bodů vyznačte místa, kde budou hvězdy na obloze, kde se budou zrcadlit na vodní hladině, a pak hvězdy nakreslete. Pozor na to, jak budete vyznačovat odraz hvězd na vodě. Hvězda, která je na obloze nejvýše bude na hladině nejníže.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.