Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.14_prumyslova_revoluce_a_jeji_dusledky Datum: Ročník: osmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Název: Průmyslová revoluce a její důsledky Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku a slouží k opakování důsledků průmyslové revoluce.
2
Co přinesla průmyslová revoluce?
Doplň text Co přinesla průmyslová revoluce? Průmyslová revoluce umožnila vznik dalších společenských vrstev : (d)____________________ a (b)____________________. Změnil se ráz měst . Budovaly se čtvrtě za městskými hradbami, kterým se říkalo (p)_____________________. (S)____________________ byl nový filozofický směr s touhou po vytvoření společnosti, kde nikdo nikoho nevykořisťuje. Lidé začali více (c)____________________ pro zábavu, do přírody. Lidé rychleji získávali informace i ze vzdálených zemí, což umožnil vynález zvaný (t)_______________________. Dělníci a buržoazie Předměstí Socialismus Cestovat telegraf
3
Zkuste odhadnout, co dokumentuje tento dobový obrázek.
Práce v uhelných dolech
4
V přesmyčkách najdi jména zakladatelů socialismu.
LEAKRRXMA CHDEIBŘGSELEN Karel Marx a Bedřich Engels _________________________ _________________________
5
Urči pravdivost tvrzení
Dělníci pracovali v továrnách, hutích a dolech. Dělníci pracovali osm hodin a jejich plat byl dobrý. Pokud dělník onemocněl, dostával nemocenské dávky místo platu. Dělníci se báli o svá místa, a proto se stávalo, že rozbíjeli stroje, které je měly nahradit. Mnoho dětí nechodilo do školy, protože to rodiče nepovažovali za nutné. ANO – NE ANO - NE 1. ANO 2. NE – pracovali h, platy byly velmi nízké 3. NE – žádné takové dávky či příspěvky neexistovaly 4. ANO 5. NE – děti pomáhaly živit rodinu
6
e) zakazována práce dětí
Spoj, co k sobě patří 1. stávky 2. buržoazie 3. činžák 4. stát 5. cizokrajné zboží a) bohaté měšťanstvo b) dělnická čtvrť c) levnější d) dělnické spolky e) zakazována práce dětí 1.d); 2. a); 3. b; 4. e); 5. c)
7
Co můžeme vyčíst ze staré bankovky?
1. V jakém státě platili lidé touto měnou? _________________________ 2. Jak se jmenuje osobnost na bankovce? _______________ _______________ 3. Co vynalezl? ___________________ 4. K čemu byl tento vynález dobrý? ________________________________ 1. Rakousko; 2. Josef Ressel; 3. lodní šroub; 4. rozvoj lodní dopravy
8
POUŽITÉ ZDROJE Uvedené zdroje [ on-line] [cit ]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www: (snímek 3) (snímek 4) (snímek 4) (snímek 4) (snímek 5) (snímek 7) (snímek 7) Klipart [ on-line] 2012 [cit ]. Dostupné na www: (snímek 2) (snímek 6)
9
SHRNUTÍ Anotace Prezentace je určena pro osmý ročník ZŠ a slouží k opakování důsledků průmyslové revoluce. Autor Mgr. Sandra Jaklová Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci uvedou důsledky průmyslové revoluce. Klíčová slova průmyslová revoluce, dělník, socialismus, cestování, 19. století Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 13 – 14 let Celková velikost kB
10
METODICKÁ POZNÁMKA Snímek 2 – Žáci doplňují věty.
Snímek 3 – Žáci se pokusí odhadnout, jakou činnost obrázek dokumentuje. Snímek 4 – Žáci z přesmyček vytvoří jména zakladatelů socialismu. Snímek 5 – Žáci určí pravdivost vět Snímek 6 – Žáci spojí to, co k sobě patří a zdůvodní svůj názor. Snímek 7 – Žáci diskutují o tom, co je možné vyčíst z bankovky. Správné odpovědi jsou na každém snímku, objeví se vždy po kliknutí.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.