Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí."— Transkript prezentace:

1 Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí

2 Základní definice Mechanismus, jehož prostřednictvím vstupuje kupující a prodávající zboží do interakce, jejímž výsledkem je určení ceny a množství směňovaného zboží.

3 Trh odpovídá na 3 základní otázky
Co se má vyrábět a v jakém množství? Jak, jakou technologií? Pro koho se má vyrábět? Trh je řízen pouze zákazníkem a ohraničen technickými možnostmi.

4 Tržní subjekty Domácnosti:
subjekty přicházejí na trh za účelem uspokojení potřeb. (Kupují zboží a služby a prodávají pracovní sílu.) C Firmy: nakupují pracovní sílu a prodávají výrobky a služby. (Vyrábějí za účelem prodeje.) I

5 Tržní subjekty Stát: ovlivňuje trh (cla, daně) a stanovuje podmínky podnikání. G

6 Typy trhů Podle počtu zboží: dílčí (trh automobilů)
agregátní (veškeré zboží)

7 Typy trhů Podle předmětu koupě a prodeje:
trh práce, půdy a kapitálu – trh výrobních faktorů trh peněz trh výrobků a služeb

8 Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí


Stáhnout ppt "Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí."

Podobné prezentace


Reklamy Google