Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilEliška Pavlína Dušková
1
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí
2
Základní definice Mechanismus, jehož prostřednictvím vstupuje kupující a prodávající zboží do interakce, jejímž výsledkem je určení ceny a množství směňovaného zboží.
3
Trh odpovídá na 3 základní otázky
Co se má vyrábět a v jakém množství? Jak, jakou technologií? Pro koho se má vyrábět? Trh je řízen pouze zákazníkem a ohraničen technickými možnostmi.
4
Tržní subjekty Domácnosti:
subjekty přicházejí na trh za účelem uspokojení potřeb. (Kupují zboží a služby a prodávají pracovní sílu.) C Firmy: nakupují pracovní sílu a prodávají výrobky a služby. (Vyrábějí za účelem prodeje.) I
5
Tržní subjekty Stát: ovlivňuje trh (cla, daně) a stanovuje podmínky podnikání. G
6
Typy trhů Podle počtu zboží: dílčí (trh automobilů)
agregátní (veškeré zboží)
7
Typy trhů Podle předmětu koupě a prodeje:
trh práce, půdy a kapitálu – trh výrobních faktorů trh peněz trh výrobků a služeb
8
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.