Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1101
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
2
Identifikátor materiálu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT, 15
Anotace Materiál je doplňující součásti výkladu. Rychlé odkazy na internet a na krátká videa snadněji přiblíží problematiku složení vzduchu a jeho znečišťování. Jednoduchým pokusem si žáci mohou vyzkoušet, že vzduch se skládá z několika složek směsi. Autor Období vytvoření materiálu Mgr. Miroslav Kruba červen 2012 Speciální vzdělávací potřeby ADHD, dyslexie, dysgrafie, dysortografie Vzdělávací oblast Vzdělávací obor Člověk a příroda Chemie Druh učebního materiálu Interaktivní DUM Očekávaný výstup Žáci získají povědomí o vzduchu, jeho ochraně a znečišťování. Druh interaktivity Využití interaktivní tabule, hypertextových odkazů a práce s PC. Materiál je použitelný pro výuku v online prostředí sdíleném žáky i rodiči. Možnost dopisovat rukopisné poznámky přes skrytá tlačítka v rámci nového softwaru. Cílová skupina Žák – s lehkým mentálním postižením Stupeň a typ vzdělávání Základní škola praktická – 2. stupeň Typická věková skupina 14 – 16 let, 9. ročník
3
Vzácné plyny a jiné látky asi 1 %
VZDUCH Je směs plynů tvořících plynný obal Země – atmosféru Bez vzduchu je schopen člověk přežít asi 3 min Kyslík asi 21% Oxid uhličitý asi 0,03% Dusík asi 78% Vzácné plyny a jiné látky asi 1 % Složení vzduchu
4
Znečišťovatelé vzduchu
Automobilová doprava Teplárny a elektrárny na tuhá paliva Velká města a průmysl v nich Co ve vzduchu nechceme? Částečky prachu, jedovaté organismy Nečistoty, karcinogeny Výfukové plyny Kouřové zplodiny Skleníkové plyny
5
Smog a jeho škodlivost Je směs prachu, mlhy a kouřových zplodin
Působí nepříznivě na lidský organismus Způsobuje řadu zdravotních potíží (dýchací potíže, astma, alergie) Vyskytuje se ve velkých městech a v místech s rozšířeným průmyslem Reportáž o smogové situaci v Čechách cca 1,46 min
6
Jak dokázat, že vzduch je směs?
Kyslík byl spálen a nahrazen CO2 , který se rozpouští ve vodě a má podstatně menší objem než kyslík. Podtlak, který vzniká natáhne vodu mnohem výše, než v prvním případě. Vzduch Dusík s CO2 Voda
7
Využití vzduchu pro přenos energie pro pneumatické nástroje a zařízení (např. pneumatické kladivo) Příkladem budiž pneumatické kladivo či různé balicí stroje Stlačeným vzduchem se nafukují pneumatiky, zvedací vaky, nafukovací čluny, míče, hračky Stlačený vzduch je používán při potápění
8
Zdroje
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.