Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
VY_32_INOVACE_SA4A_16 DUM 16. „realizace-krizová intervence“
2
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_SA4A_16 TÉMA SADY: Sociální aktivity s dětmi a mládeží ze sociálně vyloučených lokalit NÁZEV: Realizace-krizová intervence Vytvořeno: Autor: Mgr. Tomáš Vorochta Vyučovací předmět: Tvořivá dramatika / navazuje na předmět Dramatická výchova Ročník: IV. SOŠ Anotace: Didaktický učební materiál je určen pro žáky maturitních oborů SOŠ. Vychází z průřezového tématu ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE. Je zaměřen na získání dovedností potřebných k tvorbě volnočasových pro nízkoprahová zařízení pro děti a mládež s využitím ICT techniky. Žák se připravuje na realizaci sociálních aktivit s vybranou cílovou skupinou, materiál obsahuje základní informace pro tuto přípravu, úkoly pro žáka. Žák využívá při práci ICT, splněné úkoly zaznamenané v pracovním listu a prezentuje spolužákům pomocí interaktivní tabule; prezentace záznamů slouží jako podklad k diskuzi, zajímavé podněty z diskuze žák zaznamenává pomocí interaktivní tabule. Klíčová slova: krizová intervence, uživatel služby, cílová skupina, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, standardy kvality sociálních služeb, sociální prevence, sociální vyloučení, nepříznivá sociální situace. Výsledky vzdělávání dle RVP: Navrhuje průpravné hry a cvičení pro děti a mládež. Spolupodílí se na tvorbě a na realizaci projektu týmového představení; naplánuje, připraví finální projekt a realizuje své vlastní představení určené k aktivní komunikaci s divákem/klientem; přijímá zodpovědnost za inscenaci jako výsledek procesu společné tvorby; ovládá základní divadelní propriety; dokáže se prezentovat v různých situacích ve skupině; prozkoumává témata z více úhlů pohledu a pojmenovává hlavní téma a konflikt. Typ interakce: Kombinované Druh výukového zdroje: Výukové materiály
3
PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA:
ZÁKLADNÍ INFORMACE: Aktivity, které budete připravovat pro děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit budou realizovány ve spolupráci s Nízkoprahovými zařízeními pro děti a mládež (NZDM), popřípadě s organizacemi, které také splňují Standardy kvality sociálních služeb. SEZNAMTE SE S TÍMTO TEXTEM: CÍLEM NZDM JE DĚTEM A MLÁDEŽI ZABEZPEČIT: • podporu pro zvládnutí obtížných životních událostí; • snížení sociálních rizik vyplývajících z konfliktních společenských situací, životního způsobu a rizikového chování; • zvýšení sociálních schopností a dovedností; • podporu sociálního začlenění do skupiny vrstevníků i do společnosti, včetně zapojení do dění místní komunity; • nezbytnou psychickou, fyzickou, právní a sociální ochranu během pobytu v zařízení a podmínky pro realizaci osobních aktivit; • zlepšovat kvalitu jejich života; • předcházet nebo snížit zdravotní rizika související s jejich způsobem života; • lepší orientaci v jejich sociálním prostředí; • podmínky k řešení jejich nepříznivé sociální situace.
4
PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA:
OBSAH SLUŽBY- nyní se postupně seznámíme se základními aktivitami (intervencemi) realizovanými v NZDM ve prospěch uživatelů, jsou to činnosti na které se pracovníci zařízení dlouhodobě připravují, aby je mohli poskytnout svým klientům (tyto aktivity si následně budete moci sami vyzkoušet…) Krizová intervence / Pomoc v krizi
5
PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA:
Krizová intervence v NZDM poskytnutá jejími klientům, uživatelům služby Jedná se o pomoc při řešení krizové situace, vzniklé v životě uživatele. Jde o přístup přispívající ke zvládnutí psychické krize. Může jít o pozorování chování uživatele s důrazem na posouzení aktuálního psychického stavu, rozhovor směrovaný k odhalení základních příčin krizového stavu, cílenou intervenci (aktivitu, zásah) zaměřenou na zvládnutí potíží (např. nebezpečí sebevraždy). Rozsah a míra pomoci závisí na tom, zda pracovník je kvalifikován pro poskytování krizové intervence. Pracovník bez kvalifikace poskytne uživateli v krizi pomoc pouze v rozsahu nutné okamžité pomoci (pokud hrozí akutní nebezpečí, že klient ublíží sobě nebo někomu jinému) s odkázáním na odborníka.
6
Úkoly - zadání pro žáka Úkoly - zadání pro žáka
Pečlivě si přečtěte Pracovní text. Vašim úkolem je realizovat aktivitu, pro cílovou věkovou skupinu dětí a mládeže let v rámci Krizová intervence. Dramatická situace-do klubu se dostavil klient s žádostí o pomoc, nemá kam jít, v prostorách klubu by chtěl přenocovat, je na útěku z domova, jeho otec jej bezdůvodně bije, … Dramatizace skupinového sezení/setkání pracovníků, řešení problému klienta(všichni žáci se stávají pověřenými pracovníky a hledají optimální cesty k řešení problému); Nezapomeňte dát všem pracovníkům (hrají žáci) dát možnost vyjádřit se, názory zapisujte a diskutujte o nich. Navrhovaná řešení je vhodné z mnoha úhlů pohledu (poskytovatel/uživatelé) podrobit rozboru a oponentuře; hlasováním, nebo jiným vhodným způsobem vyhodnocujeme vítězná řešení. Při dramatizaci sezení pověřených pracovníků hledáte cestu jak se k problému postavit-jak jej účinně řešit;, postačí se zaměřit na vhodnou, klientům a situaci přiměřenou komunikaci směřující k nastolení důvěry a možného řešení; nicméně mějte na paměti, ze řešíte situaci, která naznačuje porušení zákona! Realizace – připravenou aktivitu za pomoci prvků dramatické výchovy předveďte; můžete využít i práce ve dvojicích, případně zástupnou loutku, nebo realizovat projekt jako týmového představení; nezapomeňte se zaměřit na aktivní komunikaci s divákem/klientem, ve Vašem případě to budou pravděpodobně spolužáci a vyučující. Ve všech směrech by realizovaná aktivita měla odpovídat poslání a cílům NZDM a jejich klientů. Po realizaci si ihned k zapište do Pracovního listu poznámky, zkušenosti, které jste získali(pozitivní i negativní). Přípravu dramatizace zaznamenanou v Pracovním listu následně prezentujte spolužákům pomocí interaktivní tabule. Při prezentaci se zaměřte i na odůvodnění vašeho výběru. Vaše prezentace přípravy dramatizace slouží jako podklad k následné diskuzi, tu zorganizujte (při organizaci diskuze se řiďte pokyny vyučujícího). Zajímavé podněty z diskuze (někdy postačí i pouhé doplnění, či zvýraznění) zaznamenejte do Pracovního listu; pro záznam podnětů můžete využít pestré nabídky programů interaktivní tabule.
7
Pracovní list žáka Pracovní list žáka Moje příprava dramatizace:
Co vše se mi v dramatizaci podařilo : Co je třeba zlepšit, co chybělo : Získané podněty z diskuze:
8
Zdroj: Pojmosloví nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. In: [online] vyd. Praha [cit ]. Dostupné z:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.