Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Didaktická příručka z chemie pro střední školu
Tomáš Hudec
2
Cíle Cílem byla tvorba souboru úloh zaměřených na procvičování pěti základních dovedností, které žáci potřebují pro úspěšné zvládnutí oboru chemie i dalších přírodovědných předmětů: identifikace a správné používání pojmů kvalitativní a kvantitativní popis objektů, systémů, jevů a jejich klasifikace vysvětlování a předvídání jevů a kauzálních souvislostí aplikace poznatků pozorování, experimentování a měření
3
Pro každou dovednost je připraveno 10 úloh, které jsou sestaveny podle rostoucí náročnosti. Na začátku každé kapitoly je vyřešena vzorová úloha. Didaktický materiál vychází z rámcových vzdělávacích plánů pro různé typy středních škol a navazuje na Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Všech pět částí směřuje svým obsahem k rozvoji dané dovednosti, která je v úvodu každé kapitoly podrobně popsána. U každé úlohy je tabulka s procentuálním zastoupením dovedností, které jsou potřebné k řešení úlohy.
4
Pozorování, experimentování, měření
Experiment je jedním ze základních prostředků ve výuce chemie. I jednoduchý experiment, který žák skutečně realizuje v chemické laboratoři, je mnohem účinnější, než jakékoliv přiblížení pomocí animací, videoklipů, fotografií apod. Současná legislativa, která v podstatě jakoukoliv látku ( snad kromě vody) považuje za potenciálně nebezpečnou,vyhání děti i učitele z laboratoří. Jednou z alternativ ( ne náhradou) je tvorba interaktivních učebnic, kterou realizuje tým prof.Jana Čipery z UK v Praze, se kterým jsem také na tvorbě úloh pro tuto dovednost spolupracoval.
6
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.