Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Název: Fiktivní firma Autor: Ing. Václav Tomášek
Název SŠ: VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast: Praxe Ročník: Provoz a ekonomika dopravy – 3.R Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Datum vzniku: 10. září 2012
2
Anotace Materiál slouží k objasnění významu Fiktivní firmy v předmětu Praxe
3
FIKTIVNÍ FIRMA Fiktivní firma je nástrojem pro rozvoj podnikatelských kompetencí a poskytuje absolventům možnost aktivně rozvíjet své obchodní dovednosti a rozvíjet znalosti a dovednosti obchodní praxe.
4
FIKTIVNÍ FIRMA Jedná se o virtuální společnost, která je vedena jako reálná společnost. Simuluje reálné procesy, produkty a služby. Fiktivní firma odpovídá reálné společnosti svojí formou, strukturou a funkcí. Fiktivní firmy spolu obchodují navzájem podle běžných obchodních zvyklostí.
5
FIKTIVNÍ FIRMA Fiktivní firma umožňuje trénink:
Administrativních dovedností Účetnictví Práce s počítačem Personalistiky Marketingu a prodeje Nákupu Podnikání
6
FIKTIVNÍ FIRMA Cílem výuky ve fiktivní firmě je trénovat iniciativu, samostatnost a také poskytnout žákům znalosti jak založit a vést obchodní společnost nebo živnost. Žáci se učí jak pracovat v týmu, přijímat odpovědnost, rozvíjet iniciativu a zlepšovat své měkké a také odborné dovednosti.
7
FIKTIVNÍ FIRMA Práce ve fiktivní firmě integruje jednotlivé odborné ekonomické předměty a poskytuje žákům znalosti a dovednosti, které upotřebí při zakládání vlastní firmy, nebo které jim umožní získat zaměstnání po dokončení jejich vzdělávání.
8
FIKTIVNÍ FIRMA Fiktivní firma často spolupracuje s reálným podnikatelským subjektem – prodává jeho výrobky, poskytuje jeho služby, nese jeho jméno nebo svým jménem sponzora připomíná. Na oplátku dostává propagační předměty, rady a někdy i technickou a materiální pomoc.
9
FIKTIVNÍ FIRMA Výhody pro reálné firmy plynoucí ze spolupráce s firmou fiktivní: Dobře připravená pracovní síla Snížené náklady na vyhledávání nových zaměstnanců Snížení času nutného na zapracování Vyvarování se chybám při umísťování nových pracovníků Dobré public relations(komunikativnost) Možnost volně otestovat průzkum trhu pro nové výrobky
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.