Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Pracovní list k procvičení základních poznatků na téma klid a pohyb
Anotace Pracovní list k procvičení základních poznatků na téma klid a pohyb Autor Dagmar Kaisrová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova k odpovědnosti za svá rozhodnutí .Schopnost vyhledávání informací. Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova Klid, pohyb, tření, setrvačnost Druh učebního materiálu Pracovní list Druh interaktivity Aktivita Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina let Celková velikost 1,1 MB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
2
Klid, pohyb a setrvačnost
Pohyb a síla Klid, pohyb a setrvačnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
3
Klid a pohyb Předměty, tělesa, která nemění svou polohu vůči okolí jsou v klidu. (stojící auto,nábytek, dům) Předměty, tělesa, která mění svou polohu vůči okolí jsou v pohybu. (jedoucí auto, běžící pes, otáčející se kola strojů). Tělesa mohou být v klidu nebo v pohybu vzhledem ke svému okolí. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
4
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze
Praktické příklady POHYB KLID Autorem materiálu a všech jeho částí, není – li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického materiálu ISSN 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
5
Tření pohybu brání, ale někdy může pohyb usnadnit
Pohybují – li se po sobě dvě plochy ( vysunování a zasunování zásuvky u stolu, sáňkování, špatné otáčení kola u jízdního kola), třou se. Tření brání v pohybu. Tření se sníží použitím oleje, mýdla, lyžařského vosku. Někdy je třeba naopak tření zvýšit – náledí. Tření pohybu brání, ale někdy může pohyb usnadnit Autorem materiálu a všech jeho částí, není – li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického materiálu ISSN 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze
6
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze
Příklad Lepší je zvětšit tření - posyp Lepší je malé tření Autorem materiálu a všech jeho částí, není – li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického materiálu ISSN 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze
7
Tato vlastnost těles se jmenuje setrvačnost
Pohybující se těleso nezastaví v jediném okamžiku. Ještě se dál pohybuje ve směru pohybu. Záleží na rychlosti pohybu a hmotnosti tělesa. Tato vlastnost těles se jmenuje setrvačnost Proto musíme dávat velký pozor např. při pohybu po komunikaci nebo přecházení! Autorem materiálu a všech jeho částí, není – li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického materiálu ISSN 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze
8
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze
Opakování Jmenuj tělesa, která jsou v klidu. Jmenuj tělesa, která jsou v pohybu. Proč lyžař maže lyže voskem? Proč silničáři v zimě sypou zasněžené silnice drobným štěrkem? Co se stane, když stojíš v autobusu, který prudce zabrzdí? Autorem materiálu a všech jeho částí, není – li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického materiálu ISSN 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze
9
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze
Řešení Stůl, židle, strom, dům, počítač, atd.. Jedoucí vlak, automobil, letící letadlo, pták, běžící zvíře, rozhoupaná houpačka. Voskuje lyže proto, aby snížil tření a lyže mu jely rychleji. Silničáři sypou proto, aby se tření zvětšilo a auta nedostávala smyky. Pokud autobus prudce zabrzdí budu se setrvačností pohybovat v původním směru – dopředu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není – li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického materiálu ISSN 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.