Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Postup stanovení ceny s pomocí marketingových nástrojů
Cvičný příklad - cena Postup stanovení ceny s pomocí marketingových nástrojů
2
Zadání příkladu Budeme řešit problém firmy Big Small Cars,
Firma chce zavést na trh nový typ dětské hračky – autíčko Otázka zní: Co je třeba udělat v přípravné fázi našeho záměru, abychom k realizaci projektu přistoupili zodpovědně připraveni? Pokusíme se testem u zákazníků zjistit některé důležité informace o ceně a odhodlání k nákupu; Pomocí bodové metody zjistit, jak by byl prototyp našeho autíčka hodnocen ve srovnání s konkurencí
3
Zadání příkladu 3. Ze zjištěných údajů stanovit tržní cenu autíčka
4. Vypočítat bod zvratu
5
Zjištění optimální ceny autíčka
Zjištění optimální ceny autíčka provedeme tak, že zjistíme ceny konkurenčních výrobků, které jsou na trhu hraček aktuálně k dispozici. 35 38 Modus – nejčastější hodnota Medián – prostřední hodnota
6
Stanovení ceny s ohledem na názor zákazníků
Propočet ceny= cena průměrná . získaný počet bodů/průměrný počet bodů (25)
7
Další postup
8
Náklady
9
Proveďte propočet nákladů na jeden kus
10
Nákladová cena
11
Proveďte výpočet bodu zvratu
Bod zvratu vypočtěte podle vzorce: BZ= FN/ c – vn Počítejte s cenou 35 Kč
12
Testy ceny a odhodlání k nákupů. Která otázka patří k příslušnému testu?
13
Řešení
14
Jaké otázky by jste položili a kterému segmentu zákazníků, aby jste zjistili potřebné údaje o předpokládaném nákupním chování v případě zmíněného autíčka?
15
Propočet bodu zvratu BZ= FN/p-vn
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.