Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, Cheb Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM: VY_32_INOVACE_31Von5 Název DUM: Kompenzace účiníku Jméno autora: Michaela Vonková Ročník: Oboje 2. ročník Vzdělávací oblast: Elektrické stroje a přístroje + Základy elektrotechniky Vzdělávací obor: Elektromechanik pro zařízení a přístroje + Mechanik elektrotechnik Klíčová slova: Činný a jalový výkon, kompenzační kondenzátor Anotace: Prezentace je zaměřená na seznámení s informacemi o kompenzaci účiníku Druh učebního materiálu: Prezentace Očekávaný výstup: Žák vysvětlí princip a důvody kompenzace jalového výkonu Metodika učebního materiálu: Spustit klávesou F5
2
KOMPENZACE ÚČINÍKU
3
Princip kompenzace
4
Kapacita kompenzačního kondenzátoru pro kompenzaci 1fázového asynchronního motoru
Potřebný kompenzační výkon Qk se určí z analytického řešení fázorového diagramu
5
Kapacita kompenzačního kondenzátoru pro kompenzaci 1fázového asynchronního motoru
6
Kapacita kompenzačního kondenzátoru pro kompenzaci 1fázového asynchronního motoru
Q1= P tg Q2 = P tgk Qk = Q1 – Q2 = P (tg - tgk) = C U Qk = U Ic = C U2 (tg - tgk)
7
Použité prameny a literatura: 1. Tkotz, K. a kol
Použité prameny a literatura: 1. Tkotz, K. a kol.: Příručka pro elektrotechnika, Europa – Sobotáles Praha 2002, ISBN 80 – – 00 – Babšický, V., Vojta K.: Rozvod elektrické energie, SNTL, ISBN nepřiřazeno 3. Banzet, I., Honys, V.: Rozvod elektrické energie II, SNTL, ISBN nepřiřazeno 4. Kučerová, Z.: Přípojky nízkého napětí, ÚDI, ISBN nepřiřazeno 5. Pokorný, K.: Elektrotechnika I, ČZU a NAROMA, ISBN 80 – 213 – 1023 – Archiv autor
8
Autorem materiálu u všech jeho součástí, není- li uvedeno jinak, je Michaela Vonková
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.