Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

RASC Standardy řízení služeb

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "RASC Standardy řízení služeb"— Transkript prezentace:

1 RASC Standardy řízení služeb
RADA a AKADEMIE pro SMART CITY „4.0, eGov, eHealth, Smart City, Open Data, Big Data, DataQ, eKomunikace, Bezpečnost, Kyberbezpečnost, Sdílení, Vzdělávání“

2 RASC Jsme připraveni stát se Vašimi průvodci ve světě
Digitální transformace (včetně SMART CITY) i partnery v klíčových rozhodnutích a procesech přípravy a realizace projektů

3 Základní principy ISO 41000, harmonizační potenciál
Představení ISO 41000, jako nového standardu řízení služeb: Shrnuje současné zkušenosti se službami a provozem; včetně technologických řešení typu Smart City Popisuje základní procesy a prezentuje zkušenosti a doporučení Tým pro přípravu zadání, definice cílů Pořízení – od definice zadání až po stanovení kontroly kvality dodávky Zavedení pořízení služby a systém jejího zlepšování Parametry udržitelnosti, … Standard bude podkladem pro harmonizaci, včetně zákona o veřejných zakázkách Tento standard je v poslední fázi schvalování

4 Definice služeb v technologickém projektu
Služba je hospodářská činnost uspokojující určitou potřebu Výsledkem je užitečný efekt, ne hmotný statek (výrobek) Služby uspokojující kolektivní potřeby jsou hrazeny z veřejných zdrojů (stát, obce), nebo jsou regulovány uspokojující individuální potřeby jsou hrazeny ze soukromých zdrojů Jejich řízení představuje integraci činností v rámci organizace k zajištění a rozvoji služeb, které podporují a zvyšují efektivnost její základní činnosti.

5 SMLUVNÍ ZAJIŠTĚNÍ služeb
Smluvní zajištění (bez kvalitní smlouvy není opora při konfliktech) Smlouvy připravuje klient Ve smlouvě jsou stanoveny potřeby (co chci), kvalita (co již nechci) a cena Kvalita je nastavena pomocí smluvních kvalitativních hodnotitelů, kritický hodnotitel stanovuje spodní hranici, která je smluvně limitní pro výpověď z titulu nespokojenosti s výkonem služby. Cílem je INTEGRACE SLUŽEB do jednotné formy řízení (na straně klienta)

6 FORMY ZAJIŠTĚNÍ SLUŽEB
Nákupem – „outsourcing“ Vlastními pracovníky – „in-house“ Kombinovaně Jednotlivě – dnes běžné Skupinově Integrovaně – cílové řešení Společně / sdíleně (komunitární přístup)

7 Průběžné zkvalitňování služeb a jeho řízení
Uvědomění si významu služeb Na produktivitu práce (výkonnost) Na psychiku pracovníků Na bezpečnost Nutnost vnímání služeb „na stejné“ významové úrovni jako základní činnosti organizací (podpora může významně destruovat výkony společností) Cílem je řízené zkvalitňování služeb

8 Úloha provozní dokumentace, standardy
Systémové a efektivní standardizované nástroje řízení jsou přirozenou součástí projektů Digitální transformace; produkují data do BigDataHubu samosprávy Základem kvalitního a produktivního řízení je znalost (být informován), legislativní správnost Problematika zajištění služeb vyžaduje kvalitní dokumentaci Pro účely služeb musí být zajištěna: Ekonomicko-finanční evidence (identická se základní činností) Technická evidence (prostory, zařízení, vybavení atd.) Procesní popis (specifikace služeb – přesný popis workflow) Procesní evidence (evidence požadavků a stav jejich vyřízení) Strategická, taktická a provozní dokumentace

9 S Vámi to půjde lépe! Děkuji za pozornost!


Stáhnout ppt "RASC Standardy řízení služeb"

Podobné prezentace


Reklamy Google