Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
PO IV na 2.stupni z pohledu školy
2
Právní úprava individuálního vzdělávání
V IV platí ustanovení § 41 školského zákona V PO IV platí podmínky stanovené MŠMT ČR pro pokusné ověřování individuálního vzdělávání č.j. 9587/ , upravené ve vyhlášení prodloužení POIV č.j. MSMT- 7340/ Odpovědnost za vzdělávání (vzdělání) žáka zařazeného v PO IV
3
Před zařazením žáka Příprava školy na POIV
Informace o možnostech zařazení (prezentace POIV) Jak reagovat na dotazy, žádosti Vstupní pohovor - sběr a předání informací Důvody volby individuálního vzdělávání Možnosti kontaktu dítěte s jinými dětmi Zákonný zástupce - vzdělavatel
4
Před zařazením žáka Nutné podmínky: dítě je žákem školy
podání úplné žádosti (žádost) splnění úrovně vzdělání vzdělavatele vyjádření SPC nebo PPP kmenový žák školy Deklarované a skryté důvody Motivace zákonného zástupce s ohledem na důvody Zájem žáka
5
Zařazení žáka Zařazení žáka do POIV – dohoda nikoli rozhodnutí
Dohoda o individuálním vzdělávání na 2.stupni období harmonogram konzultací podmínky vzdělávání Úvodní schůzka se zákonnými zástupci (vzdělavateli)
6
Vzdělávací programy / plány výuky
ŠVP a POIV Přístup k ŠVP ŠVP kontra učebnice Učební plány – časový rozsah výuky doma Vzdělávací plány (harmonogram výuky) VÝCHOVY ! Cizí jazyky (problémy, soulad s ŠVP)
7
Učebnice a učební pomůcky
Učebnice – školní / pořízené vlastní Učební pomůcky
8
Komunikace škola - rodina
Nastavení základního komunikačního systému Kdo je zodpovědný za žáka za školy Způsob předávaní informací mezi školou a rodinou Určení konzultantů (metodiků) Komunikace s jednotlivými konzultanty
9
Dokumentace a její vedení
Rodiče jsou povinni si vést dokumentaci o průběhu vzdělávání Záznam o průběhu individuálního vzdělávání (TK) , průběžné hodnocení Vzdělávací plány Portfolio žáka (portfolio vzdělavatele) Předkládání a využívání dokumentace
10
Průběh vzdělávacího období
Zahájení Vzdělávání žáka (vzdělavatel) Metodické vedení a konzultace Přezkoušení (hodnocení školou) Průběžné sledování průběhu – pedagogické rady
11
Konzultace a metodické vedení
Kdo by mohl být metodikem Možné způsoby konzultací Dohoda o počtu a způsobu konzultací. Účastníci konzultací Možnost nařídit konzultace bez dohody
12
Obsah konzultace kontrola a zhodnocení výsledků žáka, doporučení konzultanta podle zjištění stavu kontrola plnění plánu výuky probrání metodických postupů výuky následujícího učiva podle plánů řešení aktuálních problémů kontrola vedení dokumentace Záznam z konzultace (záznam) Spory o to zda je výuka vedena dobře a o to jak dál.
13
Průběh konzultace Navození atmosféry, informace o stavu vzdělávání – rozhovor konzultanta se vzdělavatelem a žákem Ověření znalostí a dovedností žáka za uplynulé období (ústně, písemně, portfolio) Rozbor případných zjištěných nedostatků se vzdělavatelem, dohoda o postupech k odstranění nedostatků Probrání metodických postupů výuky následujícího učiva podle plánů Řešení problémů, na které narazil vzdělavatel Kontrola vedení dokumentace
14
Hodnocení žáka Hodnocení ze strany vzdělavatele Průběžné
Závěrečné na konci vzdělávacího období Průběžná hodnocení ze strany školy Formy a metody hodnocení
15
Přezkoušení Přezkoušení se provádí za každé pololetí.
Termíny přezkoušení, počet předmětů za den Průběh přezkoušení obsah, rozsah, formy předkládaná dokumentace, podklady k hodnocení přítomní při přezkoušení konzultace a přezkoušení přezkušování výchovných předmětů O výsledné známce rozhoduje zkoušející. Vysvědčení
16
Možnosti další spolupráce se školou
Možnost účasti ve výuce některých předmětů Účast na akcích školy
17
Poznatky Finanční podmínky POIV - platba učitelům Učitel odpůrce
Komunikace a osobní konzultace versus vzdálenost Vzdělávání žáků se zdravotním postižením, vykazování, financování Žák se učí, vzdělavatel „kontroluje“. Přenášení metod a forem do vzdělávání doma. Věnujeme se tomu, v čem je žák dobrý.
18
Dotazy a diskuse
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.