Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Jak zacházet s Doporučením ve škole
Pracovní setkání pracovníků školních poradenských pracovišť dne a
2
Rodiče dostávají do rukou Doporučení (společně se Zprávou) dříve, než se z poradny odešle Doporučení do školy. Jsou seznámeni s obsahem Doporučení. Vyhl. 27/ 2016 Sb, §13, odst. 2 Při vydání zprávy a doporučení je zletilý žák nebo zákonný zástupce žáka informován o jejich obsahu a poučen o možnosti podat žádost o revizi podle § 16b zákona. Zletilý žák nebo zákonný zástupce žáka potvrzuje svým podpisem, že zpráva včetně doporučení s ním byla projednána, že porozuměl jejímu obsahu a zvoleným podpůrným opatřením; o těchto skutečnostech musí být poučen.
3
Do školy přichází Doporučení datovou schránkou, popřípadě doporučeně poštou (zatím). V datové schránce dokument zůstává a může být kdykoli opět vyvolán. Lze předpokládat, že ve škole je určený pracovník, ke kterému se doručené Doporučení dostává.
4
Příprava na sjednání informovaného souhlasu ve škole.
Příprava na setkání s rodiči, nemůže být často realizována jedním pedagogem (třídním učitelem). Při sjednávání informovaného souhlasu s Doporučením ve škole nejde o vysvětlování obsahu Doporučení, nýbrž o popis a vysvětlení toho, jak budou podpůrná opatření poskytována ve škole v praxi. Včetně toho, jak se promítnou do vzdělávání, jaké změny ve vzdělávání nastanou, jaké to bude mít důsledky pro žáka.
5
Realizace podpůrných opatření
Sdílení zkušeností
6
Vyhl. 27/2016 Sb., §16, odst. 3 Není-li možné ze závažných důvodů zabezpečit bezodkladné poskytování doporučeného podpůrného opatření, poskytuje škola po projednání se školským poradenským zařízením a na základě informovaného souhlasu zletilého žáka nebo zákonného zástupce žáka po dobu nezbytně nutnou jiné obdobné podpůrné opatření stejného stupně. Není-li doporučené podpůrné opatření poskytnuto do 4 měsíců ode dne vydání doporučení, škola projedná tuto skutečnost se školským poradenským zařízením.
7
IVP IVP je sám o sobě „pouze“ jedno z podpůrných opatření.
Prostřednictvím IVP lze zajistit i jiná podpůrná opatření. IVP není povinný, resp. není povinný vždy. Vhodnost IVP je odvislá od více okolností.
8
Pořizování Kompenzační pomůcky Speciální učebnice a pomůcky Softwarové vybavení /IT vybavení
9
Pedagogická intervence
1) „Doučování“ (vede učitel) 2) Rozvoj percepčně motorických funkcí či např. sociálních kompetencí (vede školní speciální pedagog či psycholog) 3) Příprava na výuku (může vést i vychovatel, asistent pedagoga…)
10
Vyhl. 27/2016 Sb., § 16, odst. 4 Škola ve spolupráci se školským poradenským zařízením, žákem a zákonným zástupcem žáka průběžně vyhodnocuje poskytování podpůrného opatření. Školské poradenské zařízení vyhodnotí poskytování podpůrných opatření ve lhůtě jím stanovené, nejdéle však do 1 roku od vydání doporučení. V případě vyhodnocení individuálního vzdělávacího plánu se uplatní § 4 odst. 2.
11
Vyhl. 27/2016 Sb., § 16 , odst. 5 Shledá-li škola, že podpůrná opatření nejsou dostačující nebo nevedou k naplňování vzdělávacích možností a potřeb žáka, bezodkladně doporučí zletilému žákovi nebo zákonnému zástupci žáka využití poradenské pomoci školského poradenského zařízení. Obdobně škola postupuje i v případě, shledá- li, že poskytovaná podpůrná opatření již nejsou potřebná.
12
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.