Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Zobrazení bodů, útvarů v osové souměrnosti, osově souměrné útvary
VY_42_INOVACE_07_02
2
Osová souměrnost Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: Osová souměrnost Autor: Mgr. Zuzana Pokorná Vytvořeno: 2. února 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Geometrie v rovině a prostoru Téma: Osová souměrnost Pomůcky: PC, dataprojektor, pracovní listy, rýsovací potřeby Anotace: Prezentace je zaměřená na procvičení osové souměrnosti. Žáci v osové souměrnosti přenášejí body i celé útvary, poznávají osově souměrné útvary a přiřazují k sobě shodné útvary. Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
3
1. Zobraz body A, B, C v osové souměrnosti s osou o
1. Zobraz body A, B, C v osové souměrnosti s osou o. Jak se nazývá bod C? Vyber z následujícího: A´ o Ao B´ AA´ o 2. |AAo| |AoA´| BB´ o 4. |BBo| |BB´| 5. a b a + A = Bo - C = C´ = b + B Bod C se nazývá samodružný bod.
4
2. Doplň útvar v osové souměrnosti s osou o.
5
3. Vyber osově souměrné útvary
c) e) a) b) d) f) g) h) i) j) o) m) k) l) n) Kolik os souměrnosti mají tyto útvary?
6
3. Řešení Osově souměrné útvary: e, f, g, h, l, m, n Počet os: e - 1
h – nekonečně mnoho l - 4 m - 1 n – 1 Napadají tě ještě nějaké jiné dopravní značky, které jsou osově souměrné?
7
4. Nakresli do čtvercové sítě osově souměrný útvar (ne dopravní značky), který má:
1 osu souměrnosti 2 osy souměrnosti 4 osy souměrnosti Nekonečně mnoho os souměrnosti
8
4. Řešení - příklady a) b) c) d) c)
9
5. Vypiš dvojice shodných útvarů
b) e) a) c) d) f) h) j) g) k) i) l) n) m)
10
5. Řešení a – k b – m c – e d - g f – n h – i j – l
11
Všechny objekty použité k vytvoření tohoto materiálu jsou součástí softwaru Microsoft® Office.
Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.