Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Za ÚSpěchy PolaBí si mohou sami

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Za ÚSpěchy PolaBí si mohou sami"— Transkript prezentace:

1 Za ÚSpěchy PolaBí si mohou sami

2

3 „Ustrašený“ začátek

4 PÍŠE se rok 2004

5 PÍŠE se rok 2004

6 SOUČASNOST

7 Historický zlom v roce 1999 – Strategie Cestovního ruchu Nymburska
Zpracovatel: okresní úřad Nymburk Vyprovokování diskuse nad rozvojem cestovního ruchu Hledání řešení Narození koordinátora – Pavel Hlaváč

8 Rozvojová strategie Definice území Komunikace
  Programy rozvoje cestovního ruchu   Profesionalizace řízení a organizace (destinační management)     Turistické produkty.   Měření   Cílený marketing   Domácí cestovní ruch Jakost

9 2005 - Narození Zlatého pruhu Polabí

10

11

12 Kvantifikovatelné výsledky
102 partnerů řada ocenění (k deseti) hnědé cedule v terénu (desítky) vydané tiskoviny (desítky tisíc) aktivní expozice na výstavách a veletrzích (desítky) členství ve sdruženích, komisích, pracovních skupinách (desítky)

13 Odborná veřejnost respektuje Zlatý pruh Polabí o.p.s.
Globální Výsledek Odborná veřejnost respektuje Zlatý pruh Polabí o.p.s. Laická veřejnost ví a zná, co je v Polabí

14 OCR – Zlatý pruh Polabí, O.p.s.
Odlišuje se Vznikla z iniciativy podnikatelských subjektů Sprinter v marketingových aktivitách Spolupráce s ostatními regiony a oblastmi v prosazování zájmů DM Pozitivní vztah a spolupráce se samosprávami měst a obcí Bariéra Současný postoj Středočeského kraje k DM a CR

15 Problémy k řešení Často realizovaná náplň činnosti:
strategie rozvoje, vize, akční plán, opatření, marketingová strategie – podíl na tvorbě posilování image, tiskoviny, internet, výstava a veletrhy, členství v profesních svazech… shromažďuje informace o turistickém potenciálu regionu, zajišťuje jejich průběžnou aktualizaci koordinuje činnosti turistických informačních center zajišťuje fundraising rozvojových projektů, lidských zdrojů, kvality aj. (dotace, granty apod.) analyzuje současnou situaci a identifikuje faktory rozvoje cestovního ruchu (analýza vnitřních podmínek - silné a slabé stránky a vnějšího okolí - příležitosti a ohrožení regionu, segmentace trhu, výběr cílových segmentů, aktivizace marketingového mixu vzhledem k vybraným segmentům) sleduje rozvoj cestovního ruchu a jeho dopad na region (analýza trhu, potřeb a požadavků návštěvníků, pozitivní i negativní dopady rozvoje cestovního ruchu) Ing. Petr Kratochvíl

16 Problémy k řešení Téměř nerealizovaná náplň činnosti:
aktivizuje dobrovolníky a nevládní organizace ke spolupráci podporuje a zabezpečuje vzdělávání v oblasti cestovního ruchu podporuje výchovu místních obyvatel k cestovnímu ruchu iniciuje rozvoj suprastruktury a infrastruktury cestovního ruchu v souladu s potřebami a požadavky trhu zabezpečuje optimalizaci vlivů cestovního ruchu na region v zájmu zajištění udržitelné rovnováhy mezi ekonomickým užitkem a sociálně-kulturními náklady a náklady na životní prostředí podporuje maximalizaci uspokojení potřeb a požadavků návštěvníků regionu (výzkum a prezentace výsledků) podílí se na maximalizaci multiplikačního efektu cestovního ruchu v regionu vytváří, spravuje a naplňuje regionální fond cestovního ruchu Ing. Petr Kratochvíl

17 Problémy k řešení vytváří strategie v oblasti turistických produktů s ohledem na vybrané cílové segmenty a podporu jejich vzniku, podílí se na jejich zpracování uskutečňuje návštěvnický management stanovuje únosné zatížení území regionu pomocí indikátorů udržitelného rozvoje cestovního ruchu připravuje scénář krizového managementu (pro případ živelních pohrom, útoků teroristů apod.) koordinuje spolupráci subjektů cestovního ruchu z veřejného i soukromého sektoru v rámci regionu zabezpečuje optimalizaci vlivů cestovního ruchu na region v zájmu zajištění udržitelné rovnováhy mezi ekonomickým užitkem a sociálně-kulturními náklady a náklady na životní prostředí podporuje maximalizaci uspokojení potřeb a požadavků návštěvníků regionu (výzkum a prezentace výsledků) podporuje zavádění moderních technologií do praxe Ing. Petr Kratochvíl

18 Je ještě nějaká bariéra pro další rozvoj ?
Zlatý pruh Polabí plní základní funkce OCR získává si stále větší důvěru co řekne, to plní není rozhazovačná hledá cesty k překonávání překážek překonává překážky Největší bariéra – rozklad zevnitř - je pro něj neznámým pojem.

19 Vinš a poděkování na závěr
Gratuluji Zlatému pruhu Polabí, o.p.s., při příležitosti pátého roku jeho oficiální činnosti, k dosaženým úspěchům. Děkuji za možnost spolupráce s ním a děkuji za poznatky, které jsem od něho za tuto dobu získal. Děkuji Pavlovi Hlaváčovi za jeho zarputilost ve prospěch Polabí a za zpětnou vazbu na mé názory. Přeji Zlatému pruhu Polabí, o.p.s. klid na dlouhodobou práci.

20 Děkuji za pozornost Ing. Petr Kratochvíl
tel.: , mail: Ing. Petr Kratochvíl


Stáhnout ppt "Za ÚSpěchy PolaBí si mohou sami"

Podobné prezentace


Reklamy Google