Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Hotelové služby VY_INOVACE_Kaluzova_ Registrace hosta Autor: Mgr. Yvetta Kałužová . Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5CZ.1.07/1.5.00/ – Individualizace a inovace výuky
2
Anotace výuková prezentace – podpora vyučujícího
určeno pro nástavbové studium obor Společné stravování
3
Hotelové služby Registrace hosta
4
Registrace individuálního hosta
průběh je dán interními předpisy a standardy hotelu celá procedura se řídí zákonnými povinnostmi o hlášení pobytu
5
Registrace individuálního hosta
Je nutno zajistit následující tři hlavní úkoly: upřesnit rezervaci a potvrdit platbu zajistit platbu – garance zajistit řádnou registraci hosta
6
Registrace individuálního hosta
registrace hosta by neměla být příliš dlouhá má-li host určité preference, je žádoucí snažit se mu v rámci možností co nejvíce vyhovět při zjištění jakékoli informace, která by mohla být důležitá pro další střediska, je nutno tuto informaci zaznamenat do systému a komunikovat ji dále důležité je zachovat diskrétnost při práci s informacemi o hostech
7
Z obchodního hlediska je důležité
seznámit hosta s dalšími službami hotelu a nabídnout mu jejich využití zkontrolovat historii hosta a v případě opakované návštěvy reagovat na jeho požadavky z minulých návštěv zaznamenat do systému, tzv. historie hosta, veškeré nové požadavky a informace, které mohou sloužit ke zpříjemnění pobytu, případně zajištění opakované návštěvy hosta v budoucnosti
8
Přihlášení hosta – povinnosti ze zákona
Ze zákona o pobytu cizinců na území České republiky vyplývá povinnost hlášení jejich místa pobytu na území České republiky. Mezi povinnosti ubytovatele patří: vést domovní knihu, oznámit policii ubytování cizince, domovní knihu na požádání předložit policii
9
VIP hosté zvláštní režim bývá při příjezdu určen pro VIP (Very Important Person) hosty jsou to hosté, jejichž spokojenost je velmi důležitá pro další obchodní záměry firmy, a proto musí dostat zvláštní péči tito hosté jsou předem zaregistrováni, obdrží upgrade na pokoj vyšší kategorie a pozornost spolu s vítacím dopisem ředitele hotelu
10
Registrace skupin veškeré požadavky mohou být předem připraveny tak, aby následná registrace proběhla co nejrychleji v některých hotelech se nabízí efektivní registrace skupiny v autobusu, kdy pracovník recepce nebo provozní manažer přivítá hosty přímo ihned při příjezdu k hotelu, rozdá k vyplnění registrační karty a předá klíče od pokojů
11
Použité zdroje FRANTIŠEK, Smetana; EVA, Krátká. Podnikání v hotelnictví a gastronomii. Praha: Fortuna, 2009, ISBN Stárek, V., Vaculka, J.: Ubytovací úsek v cestovním ruchu, MMR ČR 2008
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.