Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Digitalizace a e-business v zemědělství
Doc. Ing. Zdeněk Linhart, CSc.
2
Mechanika názvu Priorita: Nové formy organizace elektronického hospodářství Cíl: Vyvinout paralelní přístup k e-government, k EDI Materiál: Článek využívá dvou přihlášek projektů
3
Architektura webových služeb
Zprostředkovatelé služeb XML standard Důsledky legislativních Strach akcí Informace Dotační tituly Vyloučení nebo integrace Farmář, spekulant Prostředníci a konkurenti
4
Prvky systému XML (eXtensible Markup Language)
Role uživatelů, prostředníků, konkurentů, zprostředkovatelů Uživatelé (farmáři, spekulanti, exportéři) Prostředníci (sdružení, půjčovatelé) Konkurenti (obchodní řetězce, logistické firmy, přímí prodejci a dodavatelé Zprostředkovatelé (Školení ,pomůcky a nástroje elektronického obchodování)
5
Uživatelé - farmáři definovat konkurenční předstih různých skupin lidí na potencionálním trhu elektronického obchodu Digitalizací splnit právní náležitosti a porozuměním náležitostem dokumentace a oběhu dokladů rozšířit trh elektronického obchodu na nové případy, například zahradnictví nebo obchod kusovým zbožím (kůň, strom, specialista, pole) Připravit aktivní data i skupiny uživatelů ke dni spuštění elektronického obchodu Zvyšovat objemy obchodu a vytvářet nový trh i dodávané služby, případně výrobky.
6
Zprostředkovatelé - školení
Kdo zajistí dostatečné webové (XML) služby a má právo školit a co? Existující dodavatelé webovych služeb? - rozbití systému Existující dodavatelé zemědělské techniky a zákazníci (TIMS)? - zvětšení amplitudy cyklu Samotní farmáři, kteří již web používají? - zmenšení amplitudy cyklu
7
Experimenty V prvním experimentu studenti byli omezeně seznámeni se standardy datové komunikace a V druhém experimentu byli studenti omezeně seznámeni se zvláštnostmi obchodování v různých podmínkách.
8
Postup školení v obchodu obchodu i datové komunikace
Byla dodána informace o principech segmentace serverů podle nabízených služeb na existujících portálech Byly vysvětleny principy řízení vztahů se zákazníkem (CRM – customer relationship management) Byly proškoleny dovednosti v sestavování html stránek Na exkurzích byly představeny důsledky rozdílů v obchodování na uspořádání různých podniků
9
Nechají se farmáři vyloučit a zbavit zdrojů?
Negativa lze shrnout následovně: • Imigrační politika nedovolí odejít z půdy jinam, než do favely (Jižní Amerika - settleři, Semterra) • Revoluční nálada vytlačuje bílé farmáře a odrazuje nové (Afrika) • Oddělení vlastnictví půdy od farmaření a formy akciových společností umožňují snadné převzetí firem (východní Evropa) • WTO může zakázat dotace i v bohatých státech a tím ohrozit přeinvestované zemědělství západní Evropy (cca za 10 let nejdříve) • Bombardování teroristů • Následky smíchání genů
10
Principy matice k rozlišování rolí
Účast v mnoha diskusích Diskuse mnoha účastníků Porozumění a konzistence rolí Porozumění a konzistence cílů Klidné zpracování informace v kritických událostech
11
Kritické události: inovace a zdroje na globálním trhu
terorismus vykoupení půdy pěstování GMO ekologické farmy kolaps při zbourání stávající ochrany trhu přechod k poskytování služeb od farmaření řízení systému přes NGO
12
Děkuji za pomoc při přípravě školení s jednoznačným systémovým účinkem
Z provedených experimentů vyplývá, že skupina školená v datové komunikaci by dokázala vyloučit prostředníky rychleji, než skupina s klasickým obchodním tréningem. Není známo, jak dlouho bude dožívat současná obchodní infrastruktura. Konflikt dodavatelů inovací a držitelů zdrojů může zablokovat tržní mechanismus. Děkuji za pomoc při přípravě školení s jednoznačným systémovým účinkem
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.