Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu"— Transkript prezentace:

1 Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Problematika zadávání veřejných zakázek v rámci 1. výzvy Integrovaného operačního programu, oblasti intervence 3.2 Seminář pro příjemce 12. února 2009 Praha

2 AKTUÁLNÍ SITUACE Dne byl schválen seznam doporučených žádostí Výběrovou komisí (oznámeno dopisem a uveřejněno na webových stránkách MZ ČR). Schválení výstupů jednání VK poradou vedení (oznámeno na jednání dne formou osobního převzetí dopisu). Od je možné zasílat návrhy ZD dle PPŽP Realizace zakázek může začít až po vydání Registračního listu a následném Rozhodnutí a souhlasném písemném stanovisku MZ ČR se schválením ZD. Upozorňujeme na možnost předběžného oznámení (umožní zkrátit lhůty pro podání nabídek) – nutno archivovat a předložit OEF

3 Zaslání zadávací dokumentace ke kontrole na EF
Schvalování ZD Zaslání zadávací dokumentace ke kontrole na EF u zakázek nad Kč min. em v u nutno uvádět informace dle PPŽP upozornění: na základě Usnesení vlády ČR č. 42/2009 a pokynu Řídícího orgánu bude vydán závazný pokyn k zakázkám malého rozsahu– nutno očekávat změny v této oblasti! Doporučení! zaslat návrh zadávací dokumentace v dostatečném předstihu, případně doporučení osobní konzultace na OEF

4 Zadávací dokumentace - kontrola
EF kontroluje: soulad zakázky s aktivitami uvedenými ve schválené projektové žádosti a s položkami v Rozhodnutí soulad technické specifikace v ZD s technickou specifikací ve schválené projektové žádosti přiměřenost předpokládaných cen (u podlimitních zakázek či zakázek malého rozsahu i na management, publicitu apod.) vhodnost výběrových kritérií dodržení postupů dle PPŽP a dle 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Lhůty kontrol ze strany EF: zakázky < Kč – 15 pracovních dní zakázky > Kč – 40 pracovních dní

5 Zadávací dokumentace – stanovisko
Stanovisko EF MZ Souhlasné → příjemce zahájí zadávací řízení Nesouhlasné s připomínkami k vypořádání → příjemce vypořádané zašle zpět na EF → opětovná kontrola EF → nové stanovisko EF zaslané příjemci Odpovědnost za správnost zadání zakázky dle zákona 137/2006 Sb., je pouze na příjemci dotace.

6 Další povinnosti příjemce vůči OEF
Zaslat pozvánku na jednání hodnotící komise u zakázek od Kč elektronicky na adresu min. 7 dní předem. Odpověď EF do 6 dnů. Zaslat min. em ke kontrole návrh smlouvy s dodavatelem, pokud nebyl součástí ZD. Kontrola – porovnání se ZD. Stanovisko od EF do 10 pracovních dnů od zaslání příjemcem. Zaslat kopii uzavřené smlouvy s dodavatelem (tj. s podpisy). Kontrola od EF 10 pracovních dní od zaslání příjemcem. Zaslat případné námitky uchazečů a jejich vypořádání (poté může ze strany EF následovat případná kontrola na místě).

7 Doporučení pro ZD Pravidla publicity dle PPŽP
Uvedení jednotkových cen (ceny schválené v Rozhodnutí) u jednotlivých položek a uvedení, že se jedná o ceny nepřekročitelné a ceny nejvýše přípustné Podrobné vymezení předmětu VZ a technické specifikace v souladu se schválenou projektovou žádostí (srozumitelně, nediskriminačně – žádné odkazy na výrobky, výrobce, pokud to nutně nevyžaduje kompatibilita) Kvalifikační předpoklady musí být zcela přiměřené předmětu a hodnotě zakázky (v případě použití § 98 musí být uvedeny pro jednotlivé části ZD samostatně) Formální požadavky (číslování, počet kopií apod.) jen formou doporučení, dle výkladu ÚOHS není možné na základě tohoto nesplnění nabídku vyřadit

8 Srozumitelná a jasně stanovená hodnotící kritéria
Doporučení pro ZD Srozumitelná a jasně stanovená hodnotící kritéria - Výše nabídkové ceny – nejméně 65 % Medicínsko technické parametry – Musí být stanoven jasný parametr u konkrétního přístroje, který bude hodnocen, v případě §98 musí být vždy hodnotící kritéria pro každou část veřejné zakázky samostatně Požadavky na ISO Normy a další certifikáty musí být uváděny jako kvalifikační požadavky, nikoliv jako hodnotící kritéria!!! Systém hodnocení např.: (Přístroj splňuje podmínky v omezené míře, dostatečně, nedostatečně ) je netransparentní a nepřijatelný!!!!

9 Pravidla uveřejnění (web stránky, IS, Úřední věstník EU)
Doporučení pro ZD Vhodné hodnotící kritérium: Servisní podmínky (délka záruční doby, doba opravy či náhrady přístroje apod.) Délka záruční doby Smluvní pokuty (výše) Technické parametry – (definované u konkrétních přístrojů a jasně obodovatelné, např. počet otáček apod. ) V případě nákupu softwaru či upgradu stávající infrastruktury, kdy může být dodavatelem pouze 1 subjekt je nezbytné zajistit samostatné výběrové řízení dle § 29, Jednací řízení bez uveřejnění!! Pravidla uveřejnění (web stránky, IS, Úřední věstník EU)

10 Doporučení pro všechny příjemce
Využívat institutu Zadávání částí veřejných zakázek (137/2006 Sb. § 98) → uvést do oznámení či výzvy → zadání jako 1 VZ s částmi → vymezit předmět jednotlivých částí + další požadavky samostatně (specifika částí – požadavky na kvalifikaci, hodnotící kritéria) Možnost využití vyhlášení více výběrových řízení samostatně!!!!! - Upozorňujeme na povinnost změny projektové žádosti

11 E-mail: michael.kuna@mzcr.cz
Děkuji za pozornost Mgr. Michael Kuna Ředitel OEF


Stáhnout ppt "Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu"

Podobné prezentace


Reklamy Google