Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů."— Transkript prezentace:

1 Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz
2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů uvnitř škol Václav Nádvorník Pedagogické portfolio na ZŠ Londýnská Základní škola, Praha 2, Londýnská 34 Praha, 1. –

2 Portfolio na Londýnské
Čtyři základní úrovně portfolia Papírové Elektronické Sebehodnocení ke kompetencím ze standardu učitele Rozvojový rozhovor

3 Papírové portfolio Každý kantor má své portfolio, i když o tom neví.
Pojetí zpracování portfolia – velké rozdíly Portfolio z fakult Tři úrovně “Sběrný šuplík” – máme všichni Výběrové portfolio – reálně 1 x ročně protřídění “šuplíku” Prezentační portfolio – připrava na rozhovor, podle situace

4 Elektronické portfolio
Obdoba papírového portfolia Lokální, či cloudové úložiště Elektronická stopa

5 Co portfolio může obsahovat?
Doklady o vzdělání, seminářích kurzech, možná i životopis, publikační činnost, atd... Povedené práce, přípravy, pracovní listy, atd... Práce žáků Sebehodnocení Hodnocení Ideální stav (SCIFI) vzdělávání – příprava – záznam z hodin – výstupy - hodnocení

6 Sebehodnocení vztažené ke kompetencím
Vycházeli jsme z kompetenčího rámce doc. Walterové. Vlastní upravení standardu a kompetencí na potřeby školy. Jak se mají kompetence odrazit na práci pedagoga na Londýnské? Chci tuto kompetenci u sebe sledovat? Různé způsoby sebehodnocení – každý rok jiné zadání. Zadávání prostřednictvím webu

7 Elektronické sebehodocení

8 Elektronické sebehodocení

9 Setkání nad portfoliem – rozvojový rozhovor
Každý ped. pracovník si volí jednoho člena vedení školy Únor – březen Vlastní setkání - důvody Přípravná fáze sebehodnocení učitele příprava vedoucího pracovníka Samotné setkání bezpečné příjemné prostředí doba cca 1 hodina řízený rozhovor Vyhodnocení setkání vedení školy – diskuse o jednotlivých portfoliích zpětná vazba na ped. radě, podněty, závěry

10 Základní otázky setkání nad portfoliem
Původní otázky Martina Ševčíka (pro přehlednost pouze v mužském rodě) Co se mi v uplynulém období podařilo? Co mne zajímá, co bych rád studoval? S kým spolupracuji ve škole a na čem? Co mne zaujalo na práci mých kolegů? Čemu bych se rád věnoval, abych přispěl ke zlepšení chodu školy? Kdo byl u mne na hospitaci v uplynulém období? Byla pro mě zpětná vazba přínosná? U koho jsem byl na hospitaci já? Čím jsem přispěl k reprezentaci školy? Co mě zaujalo z dění v pedagogické veřejnosti? Co mě zaujalo nebo co jsem četl v odborné pedagogické literatuře, v odborném tisku? Co mě momentálně tíží v mé práci? Vytvořil jsem nějaké učební listy, texty, které považuji za zajímavé a prospěšné pro realizaci školního vzdělávacího programu? Chtěl bych zmínit něco mimo uvedené otázky?

11 Děkuji za pozornost Václav Nádvorník www.londynska.cz


Stáhnout ppt "Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů."

Podobné prezentace


Reklamy Google