Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVratislav Macháček
1
Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz
2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů uvnitř škol Václav Nádvorník Pedagogické portfolio na ZŠ Londýnská Základní škola, Praha 2, Londýnská 34 Praha, 1. –
2
Portfolio na Londýnské
Čtyři základní úrovně portfolia Papírové Elektronické Sebehodnocení ke kompetencím ze standardu učitele Rozvojový rozhovor
3
Papírové portfolio Každý kantor má své portfolio, i když o tom neví.
Pojetí zpracování portfolia – velké rozdíly Portfolio z fakult Tři úrovně “Sběrný šuplík” – máme všichni Výběrové portfolio – reálně 1 x ročně protřídění “šuplíku” Prezentační portfolio – připrava na rozhovor, podle situace
4
Elektronické portfolio
Obdoba papírového portfolia Lokální, či cloudové úložiště Elektronická stopa
5
Co portfolio může obsahovat?
Doklady o vzdělání, seminářích kurzech, možná i životopis, publikační činnost, atd... Povedené práce, přípravy, pracovní listy, atd... Práce žáků Sebehodnocení Hodnocení Ideální stav (SCIFI) vzdělávání – příprava – záznam z hodin – výstupy - hodnocení
6
Sebehodnocení vztažené ke kompetencím
Vycházeli jsme z kompetenčího rámce doc. Walterové. Vlastní upravení standardu a kompetencí na potřeby školy. Jak se mají kompetence odrazit na práci pedagoga na Londýnské? Chci tuto kompetenci u sebe sledovat? Různé způsoby sebehodnocení – každý rok jiné zadání. Zadávání prostřednictvím webu
7
Elektronické sebehodocení
8
Elektronické sebehodocení
9
Setkání nad portfoliem – rozvojový rozhovor
Každý ped. pracovník si volí jednoho člena vedení školy Únor – březen Vlastní setkání - důvody Přípravná fáze sebehodnocení učitele příprava vedoucího pracovníka Samotné setkání bezpečné příjemné prostředí doba cca 1 hodina řízený rozhovor Vyhodnocení setkání vedení školy – diskuse o jednotlivých portfoliích zpětná vazba na ped. radě, podněty, závěry
10
Základní otázky setkání nad portfoliem
Původní otázky Martina Ševčíka (pro přehlednost pouze v mužském rodě) Co se mi v uplynulém období podařilo? Co mne zajímá, co bych rád studoval? S kým spolupracuji ve škole a na čem? Co mne zaujalo na práci mých kolegů? Čemu bych se rád věnoval, abych přispěl ke zlepšení chodu školy? Kdo byl u mne na hospitaci v uplynulém období? Byla pro mě zpětná vazba přínosná? U koho jsem byl na hospitaci já? Čím jsem přispěl k reprezentaci školy? Co mě zaujalo z dění v pedagogické veřejnosti? Co mě zaujalo nebo co jsem četl v odborné pedagogické literatuře, v odborném tisku? Co mě momentálně tíží v mé práci? Vytvořil jsem nějaké učební listy, texty, které považuji za zajímavé a prospěšné pro realizaci školního vzdělávacího programu? Chtěl bych zmínit něco mimo uvedené otázky?
11
Děkuji za pozornost Václav Nádvorník www.londynska.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.