Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

P r o č to všechno děláme? Chceme:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "P r o č to všechno děláme? Chceme:"— Transkript prezentace:

1 METODICKÉ SETKÁNÍ – Metodika pro poskytovatele v ZS LK únor – březen 2017

2 P r o č to všechno děláme? Chceme:
stabilní a funkční systém sociálních služeb v Libereckém kraji, co nejvíce kompetentního člověka (uživatele sociálních služeb). P r o č to všechno děláme?

3 V ZS LK 2017 – 243 sociálních služeb
Současný stav 2017 Liberecký kraj registrovaných poskytovatelů sociálních služeb u KU LK = 215 služeb + cca 20% sociálních služeb registrovaných u jiných krajů ČR V ZS LK 2017 – 243 sociálních služeb Dotace MPSV pro rok 2017 – 368 mil. Kč (požadavek LK vůči MPSV 451 mil. Kč) Dotace LK z rozpočtu kraje – 5 mil. – pro tzv. „předfinancování“ (požadavek OSV je 15 mil.)

4 Základní síť sociálních služeb Libereckého kraje
Základní síť je skupina konkrétních registrovaných sociálních služeb (dle ZSS), které byly vybrány krajem a jejich poskytovatelé získali od Libereckého kraje „Pověření služby obecného hospodářského zájmu (SGEI)“, čímž si kraj u konkrétního poskytovatele objednává službu v určitém rozsahu. Na tento rozsah je vypočítávána optimální výše vyrovnávací platby. Sociální služby zařazené v Základní síti mají územní působnost v Libereckém kraji, tedy poskytují sociální služby občanům Libereckého kraje nebo občanům s prokazatelnou sociální vazbou na Liberecký kraj.

5 Vstup do ZS LK není řešen krajskou metodikou na rok 2017 !
Základní síť (aktivita v samostatné působnosti kraje) X registrace (přenesená působnost státní správy) Zařazení do Základní sítě - na základě potřebnosti deklarované jednotlivými obcemi s rozšířenou působností (ORP) + podílu spolufinancování / Libereckým krajem (objednatelé služeb) Komunitní plánování obce  definování potřebnosti  přenos potřebnosti do AP / SPRSS LK  ZS LK Hodnocení sociální služeb se odehrává v Krajské koordinační struktuře pro plánování sociálních služeb v Libereckém kraji.

6 Smlouva o poskytnutí dotace – počet úvazků / lůžka dle AP 2017
Sociální služby v ZS LK Kapitola 2 – Poskytování sociálních služeb Smlouva o poskytnutí dotace – počet úvazků / lůžka dle AP 2017 Minimální kapacita služby je dána ZS LK Přímý obslužný personál viz § 115 ZSS (sociální pracovníci, prac. v soc. sl. …) Ostatní pracovníci – vedoucí pracovníci, administrativní pracovníci, obslužný personál Podíl prac. v přímé péči X ostatní prac. (0,3 úv) Přímá práce (str. 44, indikátor ČJ se týká služeb poskytovaných Ambulantní a Terénní formou) Nepřímá práce

7 Kapitola 3 – Změny v realizaci sociální služby – ZS
Podstatné změny služby – str. 47 Nepodstatné změny služby – str. 46 Údaje, které nelze měnit – str. 49 Nepodstatné změny – nemají vliv na smlouvu; informace se pouze nahlašují správci ZS LK (pí Musilová + následná úprava v KISSOS) – nevzniká dodatek smlouvy Podstatné změny - změna v poskytování má dopad na předmět smlouvy (poskytovatel X kraj) – musí vzniknout dodatek smlouvy Podstatné změny nesmí příjemce provést před jejich odsouhlasením poskytovatelem dotace. Změny nelze odsouhlasit se zpětnou platností. ZS LK X registrace!

8 Kapitola 4 - Hlášení dalšího zdroje financování sociální služby
Příjemce je povinen hlásit kraji další přidělené zdroje financování sociální služby. U každého dalšího zdroje financování služby příjemce uvádí název zdroje (subjektu, který finanční podporu poskytl či název titulu/programu z kterého jsou finanční prostředky poskytovateli služby přiděleny) a jeho výši. Kdykoliv v průběhu podpory služby v rámci Závěrečné zprávy o poskytování sociální služby a v rámci vyúčtování finanční podpory (viz kapitola 14), v rámci aplikace KISSOS  Modul: Podíl zadavatelů / Evidence a realizace 2017 – formulář Hlášení viz Příloha Smlouvy č. 2 + KISSOS

9 Kapitola 7 - Účetnictví a doklady – Metodika str. 51
Příjemce, který vede účetnictví podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění, je povinen své příjmy a výdaje, výnosy a náklady mít vedeny transparentně s jednoznačnou vazbou ke konkrétní sociální službě (např. analytické účty, účetní střediska, zakázky). Příjemce je povinen odděleně účtovat o veškerých příjmech a výdajích, resp. výnosech a nákladech vzniklých při poskytování sociální služby, tj. zajistit oddělené účtování o výnosech a čerpání jednotlivých zdrojů krytí nákladů (zakázkově). Příloha č. 3 Metodiky – část E (Výkaz v KISSOS) Příloha č. 4 Metodiky – část A, B, C, D (Výkaz v KISSOS)

10 Poskytování sociálních služeb
Kapitola 13 – Indikátory Poskytování sociálních služeb Indikátor = nástroj pro sledování a vyhodnocování efektivity jednotlivých sociálních služeb. (od roku 2017 sledujeme pouze ČJ – odpadají další indikátory – kontakty/intervence/uživatelo-dny apod …; ČJ se netýkají služeb v pobytové formě!) Cílem je průběžně sledovat poskytování sociálních služeb a porovnávat získané informace s výchozím (předpokládaným) stavem (tj. stavem plánovaným ze strany území, zadavatele sociální služby). Indikátory rozdělujeme na: 1) Finanční (Cílem je zajistit, aby nedocházelo k duplicitnímu financování služeb a k poskytnutí nadměrných dotací na jednotlivé sociální služby.) 2) Věcné – kvantitativní a kvalitativní Poskytovatel vždy vyplňuje sadu univerzálních indikátorů stejných pro všechny sociální služby, ty budou výběrově doplněny o indikátory pro daný druh sociální služby. Sledované indikátory k jednotlivým druhům sociálních služeb jsou definovány v rámci KISSOS

11 ffff Výkaz – např. Cílové skupiny a další dle metodiky – Příloha č. 7

12 Počet odmítnutých žadatelů Příloha Metodiky č
Počet odmítnutých žadatelů Příloha Metodiky č. 7 „Poskytovatelé zařazeni do Základní sítě sociálních služeb Libereckého kraje mají za povinnost provádět sociální šetření, ve kterém budou mapovat jednotlivé oblasti potřeb, resp. sociálně nepříznivou situaci. Tento proces bude zaznamenán jako „záznam z jednání se zájemcem“. Tento dokument bude součástí klientské dokumentace a bude výchozím podkladem pro 1) vznik smlouvy mezi zájemcem o sociální službu a danou sociální službou a 2) Individuální plánování. Důvody odmítnutí zájemce o službu z důvodu: - nepodporované cílové skupiny (§ 91, odst. 3, písm. a) - kapacity (§ 91, odst. 3, písm. b) - nevyhovujícího zdravotního stavu za sledované období (§ 91, odst. 3, písm. c) - předchozího porušování smlouvy za sledované období (§ 91, odst. 3, písm. d)

13 Specifické indikátory
Specifické indikátory vykazují poskytovatelé dle Přílohy č. 7 (metodiky) Specifické indikátory jsou i v příloze zasílaného u.

14 Člověk v životní situaci
Karty řešených potřeb Člověk v životní situaci (životní situace = Sociálně Nepříznivá Situace ???) Sociálně nepříznivá situace / životní situace  probíhá jednání se zájemcem (identifikace potřeb), jsou definované oblasti potřeb na které sociální služba bude reagovat  Smlouva o poskytování sociální služby (je stanoven rozsah spolupráce soc. služba X uživatel)  *Individuální plán, který konkrétně reaguje na potřebu klienta (sociální práce, která vede k uschopňování klientů)  probíhá pravidelná revize plánu (hodnocení potřeb / rozsahu sociální práce)  případná úprava smlouvy (pokud je to třeba)

15

16 Děkujeme Vám za pozornost Jiří Tůma, jiri. tuma@kraj-lbc
Děkujeme Vám za pozornost Jiří Tůma, Oddělení rozvoje a financování sociálních služeb LK


Stáhnout ppt "P r o č to všechno děláme? Chceme:"

Podobné prezentace


Reklamy Google